Nesten et år siden det var liv i denne tråden? Huff.
Har nå fått igjen min Exp.1 etter et 4 ukers sykehusopphold. Kirurgen byttet rørsokler på 2A3, fikset en dårlig lodding + 2 motstandere som var gått fløyten. Alt på garanti.
Da fortsetter innspillingen av nye JJ 2a3-40 og Psvane ecc81 ikveld.
Vennligheten selv, Mujtaba hos Moiz har selvfølgelig lånt meg en splitter ny Elegance
, med 6550 rør, PP og 2x45w. Alt for mye for mine horn med følsomhet på 107 db og den hadde relativt høyt gain på potmeteret, så det blei litt slitsomt å bare skru volumen opp til kl 8, for da var det full pupp hjemme hos meg. 6550-rør passet ikke lydmessig til Avantgarde etter min smak, perspektiv og holografi var på plass, men mellomtonen satt ikke helt i forhold til horna. Jag har aldri hørt 6550-rør så det var både nyttig og artig å teste litt, men skulle nok hørt den på en annen type høyttaler, for jeg tror den spiller veldig godt. Så takk for lånet Moiz !
Da er det bare å glede seg til i kveld med noen timer 2A3 rør igjen, og litt ny vinyl som har samlet seg under sykehusoppholdet.... stor, varm og åpen mellomtone og ikke så værst på bass og diskant heller.
Mot helga blir det testing av Heed Obelisk SI. 2x35w transistor, men det kommer mer av det i Heed-tråden.
/POB