Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Vel skrev jeg at suset forsvant. Det gjorde det ikke. Det kom tilbake når forsterkeren ble varm. Må nok få sendt den på verksted e.l
Hei, og gledelig jul!Det er en høy Fm radio lyd ja og kun i H. kanal. Lyden kommer når den er blitt varm, endrer toneleie når jeg tar på forsterkeren og det er relativt høyt.
Har prøvd å skifte strømkabel, byttet om på H og V høyttalerkabel og da kommer lyden ut i V. kanal. Jeg har også forsøkt å lokalisere det til kildene, men det sitter i forsterkeren. Jeg har også skiftet effektrør, men ikke signalrør. Har ecc81 rør på vei fra UK og en effektforsterker på vei. Må finne ut av hvorfor den støyer før jeg:
a) selger den som defekt.
b) sender den på verksted
Det er en høy Fm radio lyd ja og kun i H. kanal. Lyden kommer når den er blitt varm, endrer toneleie når jeg tar på forsterkeren og det er relativt høyt.
Har prøvd å skifte strømkabel, byttet om på H og V høyttalerkabel og da kommer lyden ut i V. kanal. Jeg har også forsøkt å lokalisere det til kildene, men det sitter i forsterkeren. Jeg har også skiftet effektrør, men ikke signalrør. Har ecc81 rør på vei fra UK og en effektforsterker på vei. Må finne ut av hvorfor den støyer før jeg:
a) selger den som defekt.
b) sender den på verksted
Tenker berre på å bytte L og R på inngang, for å lokalisere kvar i avspillingskjeden feilen oppstår. Kan det f.eks være i kilda, evt i den eine signalkabelen.Mener du å snu fasen på kildene mine? Rødt på Sort og Sort på Rødt?
Det der så herlig ut Spent på å høre lytteinntrykk ;D
Godt nyttår. D måtte jo være rør. Har sikkert nevnt d før, men i min Dayens Ampino Amp sitter d jo en trafo fra Trafomatic Audio, og den er tyst som graven.Synderen i sommersol. Ett stk ecc81 som jeg skal stappe opp der sola aldri skinner! Fikk tilsendt et j.j rør fra UK som lå i postkassen i dag. Det hadde kommet i går.
Vis vedlegget 234596
Har sluttet for lengst å kjøpe rør på brukten. Motron er til å stole på, har bare gode erfaringer med rør fra Kvanlid & Co.motron vet garantert!
Gratulerer så mye, denne er råflott syns jeg, vil tro at dine forhåpninger om "lang" oppholdstillatelse blir innfriddDa får man prøve seg som venn til dette merket også.
Det kom inn en slik her på torsdag:
Vis vedlegget 242223
Har et håp om at den kan bli stående en god stund.
Ikke noe problemFår jeg lagt ut trafomatic video fra munchen på denne tråden?
Ja det stemmer. Denne modellen har riaa-trinn og hodetelefonutgangGratulerer! Ny modell ser jeg. Du får ta flere bilder
Snakket med Motron i dag og beskrev det lille røret. I følge han høres det ut som et RCA-rør. Rektangelet er en 8-kant når jeg ser nærmere på det. Jeg bumper opp denne da jeg fortsatt er interessert i historikken på rørene dersom en bruker på forumet skulle kjenne den igjen. Jeg har ikke rørtester og det er dumt å kjøpe NOS 12at7 dersom det sitter et godt rør med få timer der fra før.Jeg har kjøpt meg en Trafomatic Aries!!! Jeg kjøpte den brukt i fra en på forumet. Han har spilt få timer og har ikke byttet rørene som fulgte med da han fikk den. Det er en Aries i treverk. Det står 2 stk Psvane EL34 i den og et 12at7 rør som ikke er merket med annet enn "12at7" i et rektangel. Det lille røret har sorte, korte plater og firkantet getter. Har du eid denne forsterkeren så hadde jeg satt pris på en PM med ca antall timer på rørene og merke og type på det lille røret.