Hva med å sette inn ett par klappstoler mot bakvegg og en tre seter forran.
|
Jeg har et rum, jeg har dæmpet, fordi det rungede og jeg har arbejdet meget med dæmpning af rummet. Det er også godt og det mener mange, der kommer og lytter.3Daniel har vært hos meg og hørt et dempet rom og tror han likte det han hørte
Dette er et veldig lite rom og der er det demping som må til....
Lerrets duk er et meget spesielt vevd stoff, så det er ikke noe du enkelt kan erstatte med noe annet type stoff.Tenkte og lage projektor lerrete selv og lurer på om noen her har gjort det før eller kan tipse om hvilken tekstiler jeg bør vurdere?
Har lest litt på nettet men eneste jeg finner ut at det er lettere og få tak i ting i utlandet
ønsker helst og finne i Norge som har fine priser. Jeg prøver og skvise ned budsjettet der det er mulig![]()
Som Morten, EHED, sier får du et mye bedre bilde med et vanlig lerret enn et lydtransparent. Skal du ikke ha høyttaler bak lerretet er det iallefall tull å går for et lydtransparent lerret.Grunnen til at jeg vurderer lydtransparent lerret er fordi det koster 499.- i stedenfor 1800.- så jeg kan spare en del på det. Dersom det er slik du sier at jeg mister en del bildekvalitet så bør jeg kanskje revurdere..
Prøver og tenke litt fornuftig oppi alt dette hehe.. Så derfor jeg vurderte det, men hva trur du og BEF om det?
Det er overhode ikke tull med et lydtransparent lerret for oss som tar akustikken på alvor og ønsker akustikktiltak bak lerretet. Et vanlig lerret vil også reflektere lyden ganske mye, og det er ofte ikke ønskelig. Anbefaler deg å gå for kvalitet, f.eks V4.Som Morten, EHED, sier får du et mye bedre bilde med et vanlig lerret enn et lydtransparent. Skal du ikke ha høyttaler bak lerretet er det iallefall tull å går for et lydtransparent lerret.Grunnen til at jeg vurderer lydtransparent lerret er fordi det koster 499.- i stedenfor 1800.- så jeg kan spare en del på det. Dersom det er slik du sier at jeg mister en del bildekvalitet så bør jeg kanskje revurdere..
Prøver og tenke litt fornuftig oppi alt dette hehe.. Så derfor jeg vurderte det, men hva trur du og BEF om det?
Vis du er ute etter en duk med gode akustiske egenskaper må du ikke gå for V4, men V5. Her snakker man virkelig ekstremt store forskjeller på lyd egenskaper!Det er overhode ikke tull med et lydtransparent lerret for oss som tar akustikken på alvor og ønsker akustikktiltak bak lerretet. Et vanlig lerret vil også reflektere lyden ganske mye, og det er ofte ikke ønskelig. Anbefaler deg å gå for kvalitet, f.eks V4.Som Morten, EHED, sier får du et mye bedre bilde med et vanlig lerret enn et lydtransparent. Skal du ikke ha høyttaler bak lerretet er det iallefall tull å går for et lydtransparent lerret.Grunnen til at jeg vurderer lydtransparent lerret er fordi det koster 499.- i stedenfor 1800.- så jeg kan spare en del på det. Dersom det er slik du sier at jeg mister en del bildekvalitet så bør jeg kanskje revurdere..
Hvis man ikke skal ha høyttalerene bak lerretet, men kun ønsker at lyden skal slippe igjennom til diffusorer, dempeplater og Helmhotz resonatorer bak. Spiller det da noen rolle om man velger V4 kontra V5? Har kun opplevd V4 hos Avshop og bildekvaliteten kunne jeg ikke klage på..Vis du er ute etter en duk med gode akustiske egenskaper må du ikke gå for V4, men V5. Her snakker man virkelig ekstremt store forskjeller på lyd egenskaper!Det er overhode ikke tull med et lydtransparent lerret for oss som tar akustikken på alvor og ønsker akustikktiltak bak lerretet. Et vanlig lerret vil også reflektere lyden ganske mye, og det er ofte ikke ønskelig. Anbefaler deg å gå for kvalitet, f.eks V4.Som Morten, EHED, sier får du et mye bedre bilde med et vanlig lerret enn et lydtransparent. Skal du ikke ha høyttaler bak lerretet er det iallefall tull å går for et lydtransparent lerret.Grunnen til at jeg vurderer lydtransparent lerret er fordi det koster 499.- i stedenfor 1800.- så jeg kan spare en del på det. Dersom det er slik du sier at jeg mister en del bildekvalitet så bør jeg kanskje revurdere..
En tykk gardin vil ikke dempe dypt i frekvens, men kun ta øvre del av toneområdet.Tusen takk for svar og hjelp!
Jeg trur det blir en lydtransparent duk V2. Den koster meg 500.- og føler det er verdt pengene og prøve!
Jeg kommer til og ha et 16:9 format siden jeg kommer til og bruke det en del til gaming også.
Eller så har jeg et spørsmål jeg ikke fikk svar på tidligere.
Jeg skal henge opp tykke gardiner på lang siden av veggene for og sperre ut lys fra vindu og at jeg synes det ser fint ut.
Med tanke på foldene som kommer av gardinen, så vil jo dette dempe en god del og tekstilen er ganske tykk og ikke veldig luftig.
Vil jeg da trenge og ha dempere på baksiden av gardinene?