Takk for det Retep, skal slenge opp flere målinger når jeg har noe nytt
Hei Atle, takk for tipset! Elementene står ca. 80cm fra bakvegg så det kan stemme det
De står også VELDIG nærme gardinene på denne målingen.
Jeg trenger litt hjelp med plassering av side surround høytallerne på siden, pga. rom størrelse og gardiner på veggen pluss en sofa på 260cm som kommer inn etterhvert så sliter jeg med og finne en løsning for og montere høyttalerne.
Har snakket om dette tidligere og hadde egentlig bestemt meg for og finne et stativ som jeg kan montere bak gardinene og ha en stang som går ut fra veggen som høyttaleren kan monteres på. Da ville gardinene bli trukket for på baksiden av høyttalerne.
Jeg klarer ikke og finne en god løsning på dette på nettet som kan kjøpes ferdig..
Prøver også og finne et gulvstående stativ, men finner ingen som er høye nok, stativet bør være 150cm høyt. Samt ikke ha for stor fot, slik at den kan plasseres på siden av sofaen og veggen. Her har jeg heller ikke klart og finne noe pga. lengden jeg trenger..
Så da står jeg med alternativ 3. Plassere høyttalerne i taket. Hvordan er dette? Vil det fungere like fint?
Har aldri prøvd det før så her er jeg veldig usikker på hvordan lyden blir, er også usikker på om det fungerer for de som sitter på siden, siden de da vil nesten ha høyttaleren over hodet....
Eller så er det en nød løsning med og ikke lag gardinene trekkes helt bakover og la høyttalerne henge på veggen uten noe foran.. Men da vil ikke vinduet dekkes for og må finne en ekstra løsning her..
Hva ville dere gjort og har dere noen andre løsninger eller kanskje til og med har sett noen av de stativene jeg har nevnt?