Det er 33-versjonen jeg har.
For det første, dersom det bare er mitt eksemplar som er uheldig,så er det uakseptabelt at de sender fra seg så varierende produksjonskvalitet gitt den premium prisen de selger produktene sine for. Da legger de også lista for godtagbare produksjonsavvik høyt. Jeg leser at tilmed de svindyre one step pressingene har store enkeltavvik. Tror det var godeste Fremer som skrev at hans eks av Monk one step pressing var så vindskeiv at første sporet på ene siden var uspillelig. De greiene koster vel oppunder 2.000,- i Norge ? Rett og slett utilgivelig.
For det andre tror jeg det er en del audiofile som lider av BMW-syndromet. De innrømmer pokker ikke offentlig, og knapt nok for seg selv, at kjøpet ikke står til forventningene. Det koster jo masse penger som er bortkastet og dessuten er det jo så mange andre som har sagt det er bra. (Og nei, -det er ikke en åpning for BMW-debatt. Vi er OT nok som det er!)
Tilbake til topic: nå venter jeg i spenning på denne og tror den er en forbedring fra Mofi sin som jeg aldri har blitt venn med:
For øvrig ingen produksjonsproblemer som er grunn til at jeg ikke liger Mofi sin versjon av Sketches in Spain. Det er mer lyden og stereomixen av disse opprinnelige monoutgivelsene. Jeg synes det blir for skarpt og usammenhengende. Nesten som om detaljer og dynamikken blir blass i paanoooraaamaaperspektivet. Porgy and Bess som jeg allerede har i mono reissue har en helt annen naturlig dynamikk, detaljer, tonal balanse og oppleves faktisk som å ha bedre dybdeperspektiv.