T
theStig
Gjest
Hva med Michael Jackson da?
Ahh, for en sanger. Hun er et must i enhver musikksamling.Vi må ikke glemme Patsy Cline!
Du har tydeligvis ikke lånt øre til countrydamene som er foreslått her. Der er det trøkk og vokale prestasjoner i massevis. ;DDa har jeg hørt på noe av det som er blitt anbefalt her. Det virker som mye av det er jazz eller soul-stemmer, stemmer med kant og baller(?). Nina Simone er en representant for hva jeg prøver å beskrive her. Dette er i og for seg fint, men ikke helt det jeg håper å finne.
Björk og Tori Amos klaffer bedre i forhold til stemmetypen jeg er på jakt etter. Feminitet og lyse toner, yndig og kanskje litt litt sårt innimellom. Men Björk kan bli litt vel sært til tider, Tori Amos' siste album blir kanskje litt for rolig, og litt lite "vokalprestasjoner".
Det er kanskje ikke helt lett å formidle hva jeg leter etter, og kanskje finnes det ikke? Kanskje er de allerede foreslått, må ta en ny runde å lete opp de siste forslagene, selv om jeg tviler på at f.eks Hagen blir lett å søke opp. Jeg får hvertfall utvidet horisonten nå
K
Hørte på Lucinda Williams' Essence fra 2001. Dette ga meg ikke den "tendre lytteopplevelsen" jeg håpte på, etter å ha lest all omtalen av henne. Godt mulig albumet er bra, jeg hører på veldig mye nytt for tiden og har problem med å sette meg inn i alle albumene på en gang, kommer til å gi de fleste mer tid.Du har tydeligvis ikke lånt øre til countrydamene som er foreslått her. Der er det trøkk og vokale prestasjoner i massevis. ;D
Tiltredes. Hun hører hjemme i enhver cd-samling.Jeg synes du beskriver Eva Cassidy temmelig presist her, enemigo. Hun døde dessverre av kreft så alt, alt for tidlig. Før den tid rakk hun heldigvis å få noe av sin ubeskrivelige stemme ned på diverse mer og mindre gode opptak. Plata "Songbird" gir en finn innføring, og har flere meget godt innspilte spor. Hun synger en slags litt laidbck bluespop med små jazz undertoner, meget lettfattelig stoff. Hennes versjon av "Over the rainbow" er nær overjordisk. Gjennom et godt anlegg er det nesten smertefullt deilig å høre på henne. Og når du tror hun har gitt alt dobler hun. Hun var ekstrem. Og nå er hun ikke mer.
Honkey
"Driv" er såvisst en felles mangelvare for klassisk skolerte sangere som prøver å crosse over til div.populærmusikk.Den mangler no litt "driv" for å treffe helt i denne tråden,...
Ja denne skiva (sidetracks?) er for "perfekt" til å være jazz, kjedelig....Uff ja... Kiri Te Kanawa som synger jazz... dødskjipt.
Virker som vi tangerer visst hverandre godt hva musikk smak angår, tenkte selv å anbefale denne skiva, men Portishead er jo heller ikke feil siden vi er inne på denne damahei !
Beth Gibbons&rustin'man 's"out of season" er etter min mening den flotteste utgivelsen så langt dette århundre.den ultimate høst-platen ! rustin' man er jo Paul Webb. tidligere bassist i Talk Talk.
ellers har vel kanskje Grace Jones baller
mvh. s,
Out of Season er en nydelig plate som dessverre altfor få har oppdaget...en fremtidig klassiker (instant classic i mine øre), men trådstarter etterlyster damevokal med DRIV....og kjære skingrende Beth har alt annet enn driv!Beth Gibbons&rustin'man 's"out of season" er etter min mening den flotteste utgivelsen så langt dette århundre.den ultimate høst-platen ! rustin' man er jo Paul Webb. tidligere bassist i Talk Talk.
ellers har vel kanskje Grace Jones baller![]()