Distinctive
Æresmedlem
Helt irrasjonell påstand!Rart dette tar tid?
Helt irrasjonell påstand!Rart dette tar tid?
Jo! det gjør jeg. Var ikke meninga å tråkke på noen Men hadde et veldig godt øyeblikk foran tastaturet.Tar du ikke av litt vel mye nå, Alfa?
Jeg er helt enig i at multikanalslyd er bedre - jeg har et par-tre svært gode innspillinger som er mikset i begge. Men jeg synes det er større forskjell på en svært bra stereoinnspilling og en som er ok, enn surround vs stereo.
Har mine stunder jeg også Bx.Sagt i beste mening. Jeg koser meg med entusiasmen din.
Det er viktig at lydbildet ikke blir ‘greater than life’ noe som fort kan skje med multikanal.Jo! det gjør jeg. Var ikke meninga å tråkke på noen Men hadde et veldig godt øyeblikk foran tastaturet.Tar du ikke av litt vel mye nå, Alfa?
Jeg er helt enig i at multikanalslyd er bedre - jeg har et par-tre svært gode innspillinger som er mikset i begge. Men jeg synes det er større forskjell på en svært bra stereoinnspilling og en som er ok, enn surround vs stereo.
Uansett tror jeg du misforsto meg.
Det jeg mener er at når systemet bypasses ved stereolytting er det som om lyden kollapser, i forhold til når Trinnov gjør sin magi, og jeg får rattet litt med øra over en periode. Og i det tilfellet vil det jo være det nesten alle som har et stereoanlegg sitter å lytter til, ubehandlet lyd! Forskjellen er så stor at det er latterlig. Derav, jeg må le av forskjellene.
Var ikke verre BX.
De gangene jeg har kjørt meg i grøfta med spakene til Trinnov har det oftest vært maratonøkter på timer og dager.Det er ikke dagen i dag; fant ut at kraftig regnvær faktisk påvirket kalibreringen i lavfrekvensområdet.... *tripper rundt på balkongen for å se om været klarner snart*
Ikke på sommerenSover dere ikke om natta ?
Skal orientere resten av husstanden om dette forslaget ifm. frekvenssveip for LFEForøvrig er natta perfekt kalibreringstidspunkt. Stille og rolig.
Det er faktisk akseptert her... utrolig nokSkal orientere resten av husstanden om dette forslaget ifm. frekvenssveip for LFEForøvrig er natta perfekt kalibreringstidspunkt. Stille og rolig.
Selvsagt, hva vil du se ?TGB
Kan du poste noen målinger av resultatet, prosessen og utgangspunktet?
Jeg er også interessert i å få en oversikt over innstillinger du har kommet frem til, og hvorfor disse er valgt forran andre.
Du er bra heldig med hu kona di
L+Sub1Hva med å starte med resultatet du oppnådde.
Det litt spennende nå er at optimizer uten target curve høres skikkelig crap utDet er en befrielse og kunne spille med litt nivå uten at hele rommet flekser med.
Du må snart ta en ny tur; det er _HELT_ annet lyd her nåHar du testet å sette subbene klin inntil frontvegg?
Jeg har en liten "hemmelig" teori om at du får en penere amplitude fra subbene om så gjøres. Nå har jeg ikke sett råmåling fra dem, men det er det som er det optimale her i heimen. Akustisk punkt for oppsett som våre (i oppholdsrom ) vil stort sett alltid komme fra punktet på vegg rett bak sub.
Gøy å se du får lønn for strevet.
Tror nok du kjører bassen litt "hottere" ift. meg, ellers ser det faktisk ganske likt ut, men om det låter likt vet jeg ikke.
Har ikke testet dette; men nå slår det ene elementet inn mot veggen og det andre ut mot meg. Jeg har ikke noe tro på å kline det ene elementet helt inn i vegen (det anbefaler B&W sterkt å ikke gjøre også). Det jeg vurderer er å snu subbene slik at det har elementet på høyre/venstre side istedenfor frem/bak. Da kan de settes langt nærmere veggen selvsagt.Har du testet å sette subbene klin inntil frontvegg?
Spill av mjørkaflokar av Eivør på referansevolum og gi meg en tilbakemelding på hvordan du opplever den på ny target.Vis vedlegget 551522
Et fantastisk bra album.
Har eksperimentert litt med target curve
Vis vedlegget 551523
Denne lille endringen gjorde ekstreme endringer på vokal (til det bedre).
Denne finnes i flere utgaver, sjekket albumet "Slør". Veldig transparent og detaljert (artist kommer ut på gulvet); tørr og presis bass (og bassen holdt seg mellom høyttalere). Synes dette hørtes veldig bra ut. Det lille løftet på 6.3kHz fungerer ikke på alle album; så jeg har 2 presets - en med og en uten. Flertallet fungerer det veldig bra på.Spill av mjørkaflokar av Eivør på referansevolum og gi meg en tilbakemelding på hvordan du opplever den på ny target.Vis vedlegget 551522
Et fantastisk bra album.
Har eksperimentert litt med target curve
Vis vedlegget 551523
Denne lille endringen gjorde ekstreme endringer på vokal (til det bedre).