Distinctive
Æresmedlem
Ser at Monolith har ny ETA 30/9, så nå vurderer jeg Emotiva XMC-2. Problemet er alle bugs man må slite med.
Jeg kommer aldri over 7.1.2 mhp. kanaler.
Jeg utvider min Altitude32 til 24 kanaler nå. Ikke fordi jeg har umiddelbart behov, men siden den er på service tur til Trinnov allikevelSer at Monolith har ny ETA 30/9, så nå vurderer jeg Emotiva XMC-2. Problemet er alle bugs man må slite med.
Thanks Tor!
Now you have the greatest Altitude 32 that exist
24 channels at 192 khz is working perfectly without a drop.
32 channels at 96 Khz is also working perfectly without a single drop.
I hope your unit will have a good trip back home ..
I will send you the tracking number tomorrow.
Best
Antoine
Da er den endelig oppgradert etter sommel fra min side .Da jeg oppgraderte min Amethyst i høst fra 3.8xx skrev Tom Brunet dette: "4.2.5.1. Changed Audio Driver,Roon added on the Amethyst,Misc changes and optimizations."
Ligger det an til en billig oppgradering her, eller?Edit2:
Her går det unna - jeg landet plutselig på 32 kanaler (ikke spør hvordan det skjedde).
Thanks Tor!
Best
Antoine
Prisen var fin denLigger det an til en billig oppgradering her, eller?
Fantastisk Helt utrolig dette. Gratulerer så masse. Antoine er en bra mann, det var han jeg snakka med fredag.Trinnov har fortsatt med å teste og fikse problemer med min Altitude32. Den har nå fått 24 kanaler; det er testet og validert over lengre tid at 24bit 192kHz materiale over 24 kanaler fungerer fint. Det ble også gjort utvidede tester med mindre antall kanaler (6 og 2) både på 24bit/192kHz, 176.4kHz, 96kHz, 88.2kHz, 48kHz og 16bit/44.1kHz. Jeg er flatt ut imponert over hvordan Trinnov klarer å få prosessen med en defekt enhet til å bli positiv. Det er ikke mange firma i verden som klarer få til nettopp dette når noe først er galt.
Får daglige rapporter på hva som er gjort og hva de neste stegene er.
Edit:
Siste oppdatering, bufferkort hadde ikke god nok kobling til jord (det er løst). Og nå dropper aldri lyden ut
De fant også ut at siste versjon av software hadde en feil som i noen tilfeller kunne låse HDMI-kort knyttet til lyd fra HDMI-enheter under kalibrering, som forklarer hvorfor jeg enkelte ganger etter kalibrering måtte restarte enheten for å få lyd. Dette var software relatert og var likt på alle enheter. Til slutt skulle de starte sjekk av mitt HDMI-kort relatert støy på 2160p SDR (på mørke områder).
Edit2:
Her går det unna - jeg landet plutselig på 32 kanaler (ikke spør hvordan det skjedde).
Thanks Tor!
Best
Antoine
Antoine er sannsynligvis den mest service innstilte mannen på denne planeten. Bra service-nivået henger sammen med prisen (heldigvis)Fantastisk Helt utrolig dette. Gratulerer så masse. Antoine er en bra mann, det var han jeg snakka med fredag.
Teknisk support. Bare å spørre etter han.Antione hvor finner man ham?
Hva spør du om? Engelsk fungerer bra, men de har et ekstremt push med henvendelser.Null repons fra Trinnov support i mitt tilfelle,,,,Kanskje må man skrive på fransk.::t .,,,
Det var veldig merkelig; har fått respons på all dialog der (pleier diskutere noe med dem hver dag) den siste måneden. Ikke nødvendigvis noe galt, men jeg registrerer alle endringene jeg ønsker; så diskuteres de Har allerede foreslått full omstrukturering av kalibreringsprosessen for å forenkle plassering av mikrofon korrrekt (det er litt komplisert i dagens løsning). Man har i dagens løsning alle nødvendige hjelpemidler tilgjengelig; men først etter at kalibreringsprosessen er gjennomført (kall meg vanskelig, men det må da være mulig å løse enklere?).Null repons fra Trinnov support i mitt tilfelle,,,,Kanskje må man skrive på fransk.::t .,,,
Jeg har merket meg at enkelte ganger når de ikke har svar; så bare forsvinner responsen ut i eteren (de går over til neste; og ting blir glemt).Kanskje kundebehandlingen opererer med Kong Salomo vs. Jørgen Hattemaker
Det vil isåfall være synd.
Det er min egen Altitude32 8-16 som har blitt oppgradert til 16-32 (fra 16 til 32 kanaler; og 8 digitale utganger til 16). Jeg sitter akkurat nå med Duet sin 32-kanals demo-Altitude32, så jeg har ikke vært uten under denne prosessenHadde blitt lite søvn på meg Gratulerer med en drømmemaskin!
I går var det faktisk min feilDet er min egen Altitude32 8-16 som har blitt oppgradert til 16-32 (fra 16 til 32 kanaler; og 8 digitale utganger til 16). Jeg sitter akkurat nå med Duet sin 32-kanals demo-Altitude32, så jeg har ikke vært uten under denne prosessenHadde blitt lite søvn på meg Gratulerer med en drømmemaskin!
Søvn får jeg alltid for lite av, men kan ikke skylde på Altitude32 for det
Jeg har pushet dem på dette i dagIngenting er "bulletproof" tydeligvis.
Men denne feilen oppdaget jeg på torsdag, og det gjelder alle maskiner med siste firmware. Det som er litt pussig er at Trinnov i Paris virket overrasket over oppdagelsen, da ingen hadde meldt den tidligere. Det er jo tross alt en feature som er essensiell for pro-montørene deres.
Dette med auto-select av Roon skaper litt hodebry med Harmony Elite - derfor har jeg lagt opp langt trykk på farge-knappene til å korrespondere med input 1-4; så kan jeg komme tilbake i sync med Harmony igjen.De må bare få ræva i gir. Ampene er snart klare, og jeg skal reise til sjøs igjen snart.
Regner med de har kontroll. Jeg har nå fått Roon opp å gå på Trinnov, og det fungerer som en drøm. Det fine er at en trenger ikke switche kilde selv engang. Man barer fyrer opp roon app og det spiller
Du velger inngang; ikke HDMI. Du kan konfigurerer hvilken som helst HDMI inngang (eller andre innganger) til inngang 1.Jeg tenkte faktisk jeg skulle sette upp Harmony nå (Nuhhh) Men hvordan gjorde du det med valg av inngang?
Jeg ser der ikke er valg for dedikert inngang men nummerering. Hva nummer er feks. hdmi1?
Audiolense er ikke bugfri. Men det er lenge siden jeg fant en bug som hadde vesentlig betydning for noen brukere. Halvannet år hvis ikke mer. De problemene du har hatt det siste året skyldes ikke bugs i Al såvidt meg bekjent.Jasså, det er ikke bare Audiolense som kan være utsatt for bugs
Nei, Altitude32 har 32 innganger Men ikke at jeg har behov for mer enn 5. Så klarer meg.Er det like mange innganger? Så ligger det nok likt
Noe problemer var det med å få fram kurvene på min første 5.0 versjon. Roald sin også. Sikkert bare brukerfeil eller Windows, spiller ingen rolleAudiolense er ikke bugfri. Men det er lenge siden jeg fant en bug som hadde vesentlig betydning for noen brukere. Halvannet år hvis ikke mer. De problemene du har hatt det siste året skyldes ikke bugs i Al såvidt meg bekjent.Jasså, det er ikke bare Audiolense som kan være utsatt for bugs
Windows finner på ting fra tid til annen som skaper krøll. Det kom en oppgradering for en drøy måned siden og plutselig var det et par tre stykker som ikke fikk lagret filer på det vanlige dokumentområdet... det tok dog litt tid før man oppdaget at det var der problemet lå, og Al oppførte seg rart pga skriveproblemet. Det er bugs i wasapi-løsningen til windows (det går ikke an å kjøre exclusive mode i full duplex), det er helt sikkert tonnevis med andre bugs i Windows også - og de dumper jo ut halvferdige oppgraderinger i ekspresstempo. Og så er det bugs i lydkortdrivere (jeg har funnet et par i Lynx Hilo f.eks. - og Lynx er bedre på drivere enn mange andre). Det hender også at det er ressurskonflikter når det brukes USB både inn og ut. Og så hender det faktisk at brukerne ikke har stålkontroll på alt som er involvert.
Siste hodekløer-case var en som plutselig opplevde at programmet stengte ned før hoveskjermbildet kom opp. Etter mye fram og tilbake foreslår jeg at han prøver 32 bit versjonen i stedet. "Kanskje windows installasjonen din liker den bedre". Og så fungerte alt som det skulle. Det er nøyaktig like mange/få bugs i 32 bit versjonen som i 64 bit versjonen, bare så det er sagt, men når man opererer på en så åpen plattform som Windows - hvor det hele tiden skjer endringer - så påvirker det også hvordan Audiolense kjører fra tid til annen.
Såpass ja! I min er det 17.Nei, Altitude32 har 32 innganger Men ikke at jeg har behov for mer enn 5. Så klarer meg.Er det like mange innganger? Så ligger det nok likt
Oppsettet i Harmony til Altitude16 fungerer fint på Altitude32 også, så da får jeg valgt de første 17 kildene i det minste.Såpass ja! I min er det 17.Nei, Altitude32 har 32 innganger Men ikke at jeg har behov for mer enn 5. Så klarer meg.Er det like mange innganger? Så ligger det nok likt
Jeg lasta inn A32 inn i i Harmony app for å sjekke oppsettet. Der legger den HDMI inn i rekkefølge som valg når der opprettes presets med bildekilder 1-7. Hos meg hoster den opp alle innganger. Det er problemfritt så lenge en vet hva som ligger hvor i Trinnov, og det vet vi jo