Ingeniøren
Hi-Fi freak
Det som ikke ble sagt er at mannfolk generelt velger andre og mer "effektive" metoder. Man snakker her om 2/3 av de 600 som klarer det er menn - det er 6000 som prøver og da ser nok statistikken sett litt annerledes ut..Nordmenn er kalde - har bodd nok i utlandet til å føle på dette. Man har ofte de beste barndomsvennene og plukker en sjelden gang opp en venn i livet underveis. Mange av mine venner er ikke norske.
Vedrørende selvmord - det er urovekkende mange menn 2/3 som står for statistikken i Norge. En forsker uttalte seg i NRK og viste til at menn ikke kan å snakke om sine problemer. Et program som ble sendt tidligere i vinter - innafor - konkluderer på lang vei at dette er en mye - at menn har andre metoder for å snakke sammen - selv om det ikke er i henhold til den feministiske og politiske korrekte måten å gjøre det på.
Jeg tror menn må tas litt mer på alvor når det kommer til å forklare selvmordsraten. F eks i Norge snakker det nye om kvinner sine rettigheter for å bli ledere, men det snakkes lite om menn på bygda som sitter alene igjen mens byene tiltrekker seg jentene - og som kjent går kvinner aldri ned i status. Mange menn taper og blir sittende alene. Det er nok flere årsaker enn dette, men jeg synes ikke debatten fanger opp problemstillingen kanskje ettersom den går på akkord med vår maskulinitet og identitetspolitikken.
Og så er det ikke likestilling på mange områder i samfunnet der mannen taper stort, men da det stort sett er kvinner som får fram budskapet sitt i media kommer det ikke fram i lyset. Og det som ikke er sak i media gjør man ikke noe med fordi man da neppe kommer på TV...
Sist redigert: