Trompetnerds nye stue! Jakten på det perfekte lytterom.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Det var jo som f**n.

Kanskje det er derfor Trompeten opplever "vreng" Fra Ncore? Den kan jo være befengt med dine "bassilusker". :cool:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Sikker på vrengen ikke er på opptaket? Ncore er fryktelig avslørende...
    Ja, er sikker. :) Hva er det du prøver å antyde egentlig ;) :)

Det har det med å gjenta seg på ulike opptak. Tviler på at 2L med Mozart fiolinkonsert har vreng i det registeret. :)
    Spennende å se om det går an å få enda mer ut av forsterkeren.
    Sjekk at du ikke har utilsiktet forsterkning på korreksjonen noe sted i avspillingskjeden. Det kan føre til digital klipping, og det kan av og til beskrives som det du beskriver her.
    En fjær blir plutselig til flere høns. :)
    Jeg skrev "antydning til forvrengning" og med det mente jeg en SVAK "farging" som gjentar seg, som jeg ikke tror de fleste ville merket i det hele tatt. Rockefoten kalte det "vreng" og det blir feil lydbeskrivelse.

Har forhørt meg med noen lydteknikere i dag og de mener at Volten kun vil gi utslag i mindre output og ikke gjøre noe med impedansen. Stemmer det?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det var jo som f**n.

Kanskje det er derfor Trompeten opplever "vreng" Fra Ncore? Den kan jo være befengt med dine "bassilusker". :cool:
    Igjen, ingen "vreng" hørt. ;)
    Vreng forbinder jeg med gitarforsterkere og forvrengning er noe rørforsterkere spiller med kontinuerlig.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    "Vreng" i anførselstegn vettu!
    Det var vel i bunn og grunn ment som en fleip, hele greia.

Hva spenning (Volt) kontra impedans angår, skal jeg ikke si så mye om.
    Men så lenge spenningen (rms) holder seg under effektforsterkerens maxnivåer hva inngangssignal angår, så skal det etter min fattige forståelse, ei heller gi noen forvregning.
    Men prøv å øke dette bittelitt over anbefalt nivå? Da skal du få se! Eller rettere sagt; høre....

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Vet ik helt om det er mig som er dum men synes der bliver skrevet mange rare ting her på sidste. Voltene kan ikke lave om på impedanser. Digital overstyring hvorfor skulle det pludselig optræde. De 2,7 V til NCORE er hvad der kræves for fuldt udsving. Kortvarige impulser kræver mere headrooom fra kilden og derfor ville en pre med tilstrækkeligt gain være et must i denne forbindelse.

Sist redigert:

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Skjønte nå at det ikke er gitarvreng du snakker om (altså overstyring), men noe annet. Hvordan låter egentlig sånn forvrenging? Som et slags varmt slør? En mulighet er kanskje at fargingen kommer fra dacen, men at du ikke har hørt den med gryphonen?

Sikker på vrengen ikke er på opptaket? Ncore er fryktelig avslørende...
    Ja, er sikker. :) Hva er det du prøver å antyde egentlig ;) :)

Det har det med å gjenta seg på ulike opptak. Tviler på at 2L med Mozart fiolinkonsert har vreng i det registeret. :)
    Spennende å se om det går an å få enda mer ut av forsterkeren.

Sist redigert:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Vet ik helt om det er mig som er dum men synes der bliver skrevet mange rare ting her på sidste. Voltene kan ikke lave om på impedanser. Digital overstyring hvorfor skulle det pludselig optræde. De 2,7 V til NCORE er hvad der kræves for fuldt udsving. Kortvarige impulser kræver mere headrooom fra kilden og derfor ville en pre med tilstrækkeligt gain være et must i denne forbindelse.
    Nettopp.

Men samtidig er det vel også slik at et feil impedanseforhold først og fremst gir seg utslag i det tonale?
    Da tenker jeg på analoge signaler.
    Jeg er usikker på hvilken vei det "slår". Men om impedansen blir for lav får man gjerne en bassfattig og lystklingende lyd, med for høy impedanse vil det være de lavere frekvensene som dominerer?

Leg merke til spørsmålstegnene! Dette er hva jeg tror.

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Så hva skjer om DAC'en ikke evner å drive Hypexene til det nivået som kreves for å gjengi transienten? Kun mindre output, eller kan faktisk utgangstrinnet begynne å forvrenge og forklare det Trompet opplevde?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Nettopp.

Men samtidig er det vel også slik at et feil impedanseforhold først og fremst gir seg utslag i det tonale?
    Da tenker jeg på analoge signaler.
    Jeg er usikker på hvilken vei det "slår". Men om impedansen blir for lav får man gjerne en bassfattig og lystklingende lyd, med for høy impedanse vil det være de lavere frekvensene som dominerer?

Leg merke til spørsmålstegnene! Dette er hva jeg tror.
    Du har fuldstændigt ret svarer helt til mine observationer også. Største problem her er vist gain i Dacen.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Så hva skjer om DAC'en ikke evner å drive Hypexene til det nivået som kreves for å gjengi transienten? Kun mindre output, eller kan faktisk utgangstrinnet begynne å forvrenge og forklare det Trompet opplevde?
    Jeg tipper på det sidste, har ikke selv været udsat for det.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hadde jeg fått lov til å låne en Hypez Hilo av prolyd hadde jeg hatt det når jeg testet. Var en strek i regningen at jeg måtte kjøpe det for å prøve;)

Er på sin plass å unnskylde min manglende tekniske innsikt. Min kompetanse ligger først og fremst i lyttingen og forsøker å forstå lytteinntrykk i det tekniske. Noen ganger blir det totalt skivebom fordi man ikke har satt sammen en eneste krets eller lydkort noen gang.

På bakgrunn av lytteinntrykkene av Ncore så lette jeg etter tekniske forklaringer og mulige svakheter og fant en i manglende output fra Dac.

Forvrengning er vanskelig å beskrive, men kan prøve noen eksempler. Harmonisk forvrengning høres "tykkere" ut som en slags farging i større eller mindre grad. Oddeharmonisk forvrengning i lav styrke kan for eksempel høres ut som det ikke passer sammen med overtonene. Digital klipping er mer knitring som en slags overstyring.

Tror ikke Ncore er mer "analytisk" enn Gryhonen forresten. Blir faktisk veldig overrasket om Hypexen er like detaljert selv med skikkelig dac. Den største forskjellen mellom dem tror jeg ligger i konstruksjonsprinsippet "single ended" uten negativ feedback hvor støygulvet kan være at "rosa" karrakter, mens Hypex har "hvitt" støygulv. Det er hvertfall slik forskjellene oppleves.

Takk for engasjementet folkens!! :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Du kommer nok til å bli overrasket.... ;)
    He he, du tror det ja... :)
    Ikke missforstå. Jeg tviler ikke på at den er detaljert, men ikke mer enn Diablo. Tror faktisk at disse muligens "stanger" litt i hvor langt man kan trekke det. I alle fall på mine høyttalere.
    Diablo har en liten "farging" rundt 200hz som også er de frekvensen THD målingen peaker på 0.1 . Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Ellers ligger det nede på Ncore nivå.

Begge forsterkeres begrensninger tror jeg handler om basspeaker og overskudd helt nederst. Men til prisen synes jeg Diablo er vanskelig å slå. Ncore koster 1:5 av denne. Imponerende.

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Tusen takk for tilbudet! Ingen krise, har vært bortreist siden tirsdag og har levert Ncore videre.
    Må låne den igjen senere.

EHED har utstyr han bruker til demo hele tiden. Fikk tilbud om en Burmester forforsterker til nærmere 100K i dag for testing også. Mange som vil jeg skal teste Ncore ordentlig tydeligvis.
    Hyggelig og morsomt!!

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.649
    Tusen takk for tilbudet! Ingen krise, har vært bortreist siden tirsdag og har levert Ncore videre.
    Må låne den igjen senere.

EHED har utstyr han bruker til demo hele tiden. Fikk tilbud om en Burmester forforsterker til nærmere 100K i dag for testing også. Mange som vil jeg skal teste Ncore ordentlig tydeligvis.
    Hyggelig og morsomt!!
    Tror du har usædvanlig gode evner til at teste. Ut med Knuth Vadseth og ind med dig.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Tror det kan være en ide å teste med veldig nøytralt forforsterkeri når man er på det nivået du er mtp lytting.
    Dette for å utelukke at det ikke er matching man hører på.
    Når man har fått fram forskjellene, kan man velge å finne en forforsterker/DAC/lydkort som passer ens egne preferanser og tune lyden deretter.
    Vi har litt sprikende erfaringer med Ncore her, og det hadde vært veldig spennende å hørt oppsettet ditt nå snart, når ulla i huet har fjernet seg litt :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Seriøst Drossel!? Jeg rødmer.. :)

Knut Vadseth er redaktør for det ENESTE "high end" magasinet i Skandinavia. Tror det sier alt om den saken, men det er hyggelig du setter pris på tilbakemeldingene mine i tråden.:):)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Tror det kan være en ide å teste med veldig nøytralt forforsterkeri når man er på det nivået du er mtp lytting.
    Dette for å utelukke at det ikke er matching man hører på.
    Når man har fått fram forskjellene, kan man velge å finne en forforsterker/DAC/lydkort som passer ens egne preferanser og tune lyden deretter.
    Vi har litt sprikende erfaringer med Ncore her, og det hadde vært veldig spennende å hørt oppsettet ditt nå snart, når ulla i huet har fjernet seg litt :)
    Helt klart! Vi har funnet ut at det ikke er mye å hente ut av første runde dessverre.
    Du er førstemann inn her som du vet. Bare å komme så snart som mulig. :)
    Edit: med et lydkort/forforsterker med ordentlig "drivkraft".

Sist redigert:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Siste ord er nok ikke sagt nei....

Spennende lesning! :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    100 Sider!!!!!!!!!

Da har denne tråden rundet utrolige 100 sider og det er på sin plass med en liten oppsummering.

Prosjektene har ikke vært mange og de fleste var planlagt når tråden ble startet. Bortsett fra det perfekte lytterom så har jeg gjennomført planene. Skal si litt om hvordan jeg ser det perfekte lytterommet i dag til slutt.

En liten oversikt over tråden:

-Pcavspilling, AudioPro trådløs usb dac
    -Ny forsterker Gryphon Diablo
    -CDproduksjon
    -Lettere demping av førsterefleksjoner i stua.
    -Pure Music avspilling
    -Eksprimentering med diverse grafiske og parametriske EQ.
    -Hjemlån av selveste Gryphon Mikado cdspiller/de små forskjellene betyr mye.
    -Audiolense
    -Flytting inn i dedikert rom på 9m2
    -Tunge akustiske tiltak på 9m2
    -Ny Dac, Burson HD 160
    -Positiv blindtest av signalkabler.
    -Hearing is believing

Snakk om å drøvtygge;)

Jo lenger ut i tråden jeg har kommet jo mer har jeg blitt obs på de små forskjellene og betydningen av disse. Jeg kommer nok ikke til å undervurdere disse noe mere. Senest i går ekspriementerte jeg med "playtrough" funkskjonen i Puremusic, men måtte rett og slett bare slette den igjen fordi degraderingen av vanlig avspilling ikke var til å leve med.
    Noe annet som trigger meg ved Puremusic er hvor mye bedre det lyder når man slår av DSPfunksjoner og volumkontroll. I denne modus får jeg ikke spilt gjennom audiolensefilteret og det går ikke, men jeg vil gjerne ha begge deler.
    Har noen forslag til avspillere som gi begge deler? (vet at Petter Dahle har dratt pcavspilling langt, kanskje ta kontakt med han?)

Veien videre har jeg kommet frem til at "ja takk, begge deler" kommer til å bli retningen.
    Første skrittet er innkjøp av Lydkort av mange grunner, men det vil ikke bety at jeg kvitter meg med Burson Dacen, men heller åpner for å kunne veksle litt på. Høyttalerene er såpass transparente at de "forvandler seg" veldig avhengig av hvilket lyd man putter inn. Jeg har ikke råd til produkter som gir både og, men over tid har jeg råd til å beholde produkter som gir en del av den gode lyden.
    Samtidig kommer jeg til å være obs på bruktmarkedet på cdspillere for å bygge opp en alternativ rigg der.

Når det gjelder det perfekte lytterommet har jeg nå forsøkt over lang tid hvordan et fulldempet rom fungerer, jeg har siste året lest masse akustikklitteratur samtidig med F. Alton Everest sin "Master handbook of Acoustics" som grunnsten i dette. Samtidig har Audiolense vært et fantastisk verktøy hvor man kan eksprimentere og langt på vei "simulere" akustikktiltak. Nå har jeg levd med det et halvt år tid og føler at jeg fortsatt lærer å bruke det og jobber meg tettere mot midten av blinken.
    I dag synes jeg det fungerer ganske perfekt med tanke på rommets størrelse og høyttalerens konstruksjon som er beregnet på større rom.
    Jeg har tro på at det perfekte lytterommet har så lite demping som mulig (hva nå det måtte bety ;) noen hemligheter må man ha) og at selv den beste musikken blir bedre med litt rombidrag. F. Alton Everest har noen tanker om det selv i boka si. Det likner veldig på entusiastrommene man ser. Jeg ønsker meg et rom med god plass til sidevegger, at høyttaleren kan stå langt ut fra frontvegg og at lytteposisjon er langt fra bakvegg. (som alle andre)

Stemningsmusikk:

Som takk for hjelpen og alle bidragene til tråden vil jeg dele stemninger med dere. Har jobbet litt i det siste med å sette musikk til bilder som oppdrag og tenker å ta bruke samme musikken her, men sette egne bilder til.

Tanken er at dere skal høre musikken og se bildene til hvert bilde og drømme........

Først denne:
    Junkyard Entrance by Marilyn Mazur on Spotify

205565_1040641380454_7609_n.jpg

4536656-large-room-in-an-abandoned-industrial-building.jpg

old-clock.jpg

steel-drums-polluting-nature-thumb2586068.jpg

fantasy-tree-thumb13449410.jpg

A Small Realm by Nils Petter Molvaer on Spotify

images.jpg

lonely1.jpg

werewolf-forest-night-dark%u0025255B1%255D.jpg

631_cb91d678099bd0f487f90eeb6f02126f.jpg

lonely.jpg

Qué Viyéra by Cirque du Soleil on Spotify

may23.11b.jpg

63040_1594575791634_1453130284_1531040_5327724_n.jpg

6c7da619-9f12-4ccc-b3e5-98caccb54def.jpg

168333-500x377.jpg

5409690-fakir-blowing-fire-from-his-mouth.jpg

fireworks.jpg

Vedlegg

T

tce-teams

Gjest
    Hei trompetN har vert ein stund siden jeg har vert innom siden din , ser du driver fortsatt og tester forskjellige komponenter og kabler. Så også at du har kommet deg inn i lytterom , har du kommet langt når det kommer til lytterommet ditt og hvordan låter det :) Må si imponert over pågangs motet ditt , du setter virkelig pris på hifi og sånt liker jeg :)

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Hei trompetnerd. Jriver kommer for Mac om et par uker. 25 dollar tidligtilbud nå. Da får du alt du trenger. I mellomtiden kan du bruke soundflower og au lab for audiolensefiltre på spotify. Jeg har laget en bruksanvisning på forumet tidligere så søk og finn.

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei trompetN har vert ein stund siden jeg har vert innom siden din , ser du driver fortsatt og tester forskjellige komponenter og kabler. Så også at du har kommet deg inn i lytterom , har du kommet langt når det kommer til lytterommet ditt og hvordan låter det :) Må si imponert over pågangs motet ditt , du setter virkelig pris på hifi og sånt liker jeg :)
    Hei Tcteams!
    Ja, jeg tester og tester, men mest for moro skyld. Er litt nysjerrig på mysteriene rett og slett. Jo mer jeg forstår og jo dypere jeg søker, jo større bli X-faktoren. I det ligger det mye at man ikke er i stand til å måle klang i dag. Målingene forteller mye, men som alle vet likevel ikke alt.
    Tror jeg har vært inne i mitt nye rom så lenge du har skrevet i tråden. Det er ikke nyere enn siden oktober-september. Har litt finpussing igjen. Har en del tiltak som venter på meg hos "tralltrall" som jeg skal gjøre noe med i vinterferien tenker jeg.
    Jeg synes dette låter bra! Er happy... Det som driver meg videre er nysjerrighet snarere enn behov for bedre lyd. :)

Takk for rosen for pågangsmotet. Jeg lever i en verden av lyd og det håper jeg skal fortsette med. Fortsettelse følger for å si det slik.....:cool:
    Hifi tror jeg det blir mindre og mindre med, men det er ikke lett å spå det heller.

Takk for at du følger tråden og bidrar med ditt! :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei trompetnerd. Jriver kommer for Mac om et par uker. 25 dollar tidligtilbud nå. Da får du alt du trenger. I mellomtiden kan du bruke soundflower og au lab for audiolensefiltre på spotify. Jeg har laget en bruksanvisning på forumet tidligere så søk og finn.
    Det er jo fantastisk!!! Takk for tipset! Håper det låter enda bedre en PM.
    Bruksanvisningen din er veldig bra! :)

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte på det du sa om dårlig lyd på filtrering vs uten.. Jeg lurer på om lacolvolver er dårlig.. Har testa mellowmuse ir1a de siste dagene og mener det er bedre . Mer oppløst, spesielt nedover... Dumt at den koster 50 dollar for da er det en liten terkskel for å teste og jeg har ikke funnet noen andres erfaring..mellowmuse tar 32 bite float, kanskje ikke lacolvolver gjør det?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Høres bra ut! Tusen takk! :)
    Hvor skrev jeg om dårlig lyd på filtrering? Tror det finnes bedre Concolvere enn LA ja. Visste om andre, så derfor har jeg ikke forsøkt heller.

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje jeg misforstod. Du skrev: "Noe annet som trigger meg ved Puremusic er hvor mye bedre det lyder når man slår av DSPfunksjoner og volumkontroll. I denne modus får jeg ikke spilt gjennom audiolensefilteret og det går ikke, men jeg vil gjerne ha begge deler."

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det som driver meg videre er nysgjerrighet (-)
    - og hvor hadde vi vært uten uten nysgjerrighet.........?

Noe den gode høyttalerkonstruktør RS også har vært inne på mange ganger, hvordan det er nysgjerrigheten som
    har gitt ham de svar, funn og oppdagelser gjennom mange år, som har resultert i bl.a. de høyttalerne jeg sitter og ser og hører på her,
    for ikke å snakke om viktigheten av godt dimensjonerte strøm-/signalbaner.

Nysgjerrigheten er utvilsomt også et forfriskende element i tråden din, og noe som er med å gjøre den interessant og
    engasjerende å lese.

Og mens jeg husker det, du nevnte vel mulighetene for besøk en gang, selv har jeg fri hver tredje uke, så om det ennå er formiddager
    som er mest aktuelle for deg å ta en tur, lar det seg ordne.

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

T

tce-teams

Gjest
    Hei Tcteams!
    Ja, jeg tester og tester, men mest for moro skyld. Er litt nysjerrig på mysteriene rett og slett. Jo mer jeg forstår og jo dypere jeg søker, jo større bli X-faktoren. I det ligger det mye at man ikke er i stand til å måle klang i dag. Målingene forteller mye, men som alle vet likevel ikke alt.
    Tror jeg har vært inne i mitt nye rom så lenge du har skrevet i tråden. Det er ikke nyere enn siden oktober-september. Har litt finpussing igjen. Har en del tiltak som venter på meg hos "tralltrall" som jeg skal gjøre noe med i vinterferien tenker jeg.
    Jeg synes dette låter bra! Er happy... Det som driver meg videre er nysjerrighet snarere enn behov for bedre lyd. :)

Takk for rosen for pågangsmotet. Jeg lever i en verden av lyd og det håper jeg skal fortsette med. Fortsettelse følger for å si det slik.....:cool:
    Hifi tror jeg det blir mindre og mindre med, men det er ikke lett å spå det heller.

Takk for at du følger tråden og bidrar med ditt! :)
    Følge tråden din kommer jeg til og gjøre trompetN , har selv mye og lære enda. Driver selv hver dag med dette annlegget mitt men det er det som er morro med hifi :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Kanskje jeg misforstod. Du skrev: "Noe annet som trigger meg ved Puremusic er hvor mye bedre det lyder når man slår av DSPfunksjoner og volumkontroll. I denne modus får jeg ikke spilt gjennom audiolensefilteret og det går ikke, men jeg vil gjerne ha begge deler."
    Aha! Det jeg mente var at når man bruker PMs bypassfunksjon på volumkontroll og DSP funksjoner gir det et løft i forhold til med. Da har jeg jo ikke AL filteret inne og det kan jeg ikke leve uten.
    Lurte på om man kan få i pose og sekk. Har lenge hatt mistanke om LAconvolveren. Skal teste tipset ditt. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det som driver meg videre er nysgjerrighet (-)
    - og hvor hadde vi vært uten uten nysgjerrighet.........?

Noe den gode høyttalerkonstruktør RS også har vært inne på mange ganger, hvordan det er nysgjerrigheten som
    har gitt ham de svar, funn og oppdagelser gjennom mange år, som har resultert i bl.a. de høyttalerne jeg sitter og ser og hører på her,
    for ikke å snakke om viktigheten av godt dimensjonerte strøm-/signalbaner.

Nysgjerrigheten er utvilsomt også et forfriskende element i tråden din, og noe som er med å gjøre den interessant og
    engasjerende å lese.

Og mens jeg husker det, du nevnte vel mulighetene for besøk en gang, selv har jeg fri hver tredje uke, så om det ennå er formiddager
    som er mest aktuelle for deg å ta en tur, lar det seg ordne.

Vis vedlegget 183333

/ Morten
    Takk Morten!

Førstetrompetisten i Chamber orchestra og Europe sa til meg en gang at nysgjerrighet er fellesnevneren han mener å se blant studentene og kollegaene når det gjelder utviklingen i faget.
    (en digresjon, nevnte Nick fikk telefon om å spille første trompet på Ringenes herre filmene, men takket nei fordi han ikke var fornøyd med resten av ensemblet. Han turte ikke ta ansvaret)

Hjemme hos deg tror jeg man kan få bekreftet mange uskrevne sannheter, så det ville vært en sann glede å få til et besøk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn