- Ble medlem
- 04.03.2004
- Antall liker
- 7.007
He he, synes du "skildpadden" går litt for fort frem?Rolig nå....
Her har jeg også en kurve for eldre innspillinger ( som bla. hadde lavere gain i nedre mellomone/ hele bassområdet) Dette funker utrolig bra - testet ut på bla. von Webers "Der Freischutz"; Dresden/Kleiber fra -73
Sitter og hører på dette i skrivende stund.
Men, lett å rote seg bort. Tror det er lurt å ha så få kurver som mulig.
Enig at det er lett å rote seg bort, hadde 12 EQ kurver en periode her som jeg skiftet på. Mye lettere å skru en kurve til en innspilling enn en universal som fungerer på alt synes jeg. Dette med EQ vel og merke. Eksprimenterte hos Tangen med ulike diskant nivåer for eksempel. Det varierte veldig fra innspilling til innspilling hva som hørtes "riktig" ut.
Nei, det jeg mente i sted var faktisk bare filterdesignen. Dvs rommets bidrag. Tror for eksempel klassiske innspillinger trenger mer rombidrag etter min smak enn gode studioinnspillinger. Med AL blir slik lett.
Targetkurvene har jo visstnok mest å si. Det er jo forsket på studio target kurver blant annet. Er vel noe slik jeg bruker i dag. Gleder meg til jeg kommer dit som blant annet Roald er, hvor han jobber med å finne den ulitmate frekvensresponsen. Tipper BX har et og annet ess i ermet der og.....
Hvilke forsterkere bruker du i superoppsettet ditt nå J.A? Hvilken romkorreksjon bruker du?