TrompetN
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.03.2004
- Antall liker
- 7.007
Platen er litt trompetnerdete ja. Synes det er fint at EMI kan gi ut plater med rene trompetstykker.Har hørt igjennom det siste albumet hennes, talent har hun og flott klang. Platen er vel "tørr" på flere måter.. Min samboer vil vel karakterisere mye av dette som litt sær trompetmusikk, men jeg liker det. Likte særlig mr 23, Vocalise. Mine preferanser heller mot Chris Botti. Det gjelder særlig angående myk og rolig vibrato, i motsetning til Tine, som bruker en rask og kraftig en. Hver sin smak, hun har helt sikkert strålende fremtid foran seg!Har fått kjøpt meg cden og finlyttet litt.Har bare lyttet gjennom Spotify, så vet ikke sikkert enda. Tror lyden er ok, men mistenker at EMI generelt har begynt å komprimere de klassiske utgivelsene. Dette er ikke noen audiofil innspilling tør jeg å påstå.Den må sjekkes, likte veldig godt den første. Hvordan er lyden?
Den første var det lagt mer i lyden tror jeg.
Liker lyden på plata. Den er ikke noen ekstrem på noen måte. Spesielt pianoopptaket er langt unna en rendyrket audiofil innspilling, men er samtidig høyst brukbar.
Platen er ganske "tørr" og man hører alle detaljer fra trompeten. I mitt døde rom så bruker jeg litt etterklang for å skjule litt detaljer, men på de andre anleggene jeg har hørt den på blander den fint med den naturlige klangen i lytterommene.
Min foreløpige favoritt er spor 15, Austuriana satsen fra M Falla sitt spanske stykke. Veldig fin stemning på det sporet.
Chris Botti er jo en annen stjerne jeg liker å høre på. Hver sjanger sin stil og sin vibrato.
Tine blir aldri noen Chris og omvendt.