Ipad eller ikke, det fritar deg ikke for å være ufin.
Angående flyktniger å dårlig økonmi så kan du få noen tall fra meg, for noen år til bake så jobbet jeg som elektriker med 26000 brutto i måneden, da hadde en familie med 2 voksne og 2 barn 30500 netto utbetalt i den lille rasistiske dritt byen jeg er i fra, dette er når de er bosatt i kommunen og ferdig med mottak, tipper at satsene er oppjustert i dag(5-6 år senere).
Etter 3 år så må de søke NAV etter trygd/jobb dagpenger.
De får tildelt bopel av det offentlige, med stønad til innbo,med stor slitasje pga av at de ikke vet hvordan en vestlig bolig fungerer.
Min kone som er fra asia måtte jeg besøke 8 ganger på 4 år før hun kunne søke turistvisum til norge, da kreves det en haug med papirer, fra politiet, tingretten, skattetaten, kopi av lønnslipper, garanti på intil 3 politifolk hvis hun ikke reiste hjem etter ferien, i tilegg så krevde UDI at jeg skrev en detaljert innbydelse der jeg måtte redgjøre i detaljer hvordan og hva vi har gjort når jeg traff/møtte henne(en smule nedverdigende)
Så samme mølla(+ litt flere papirer) når vi giftet oss og hun søkte opphold/innreise til norge. Hun er pliktig til å ta 300timer norsk/sammfunnsfag.
I klassen gikk hun med en fra bla Somalia, han hadde kone og 3 barn i hjemlandet, når han søker om at kona skal komme til norge(familiegjennforening, samme som jeg måtte) så dekker staten alle utgifter.jeg måtte betale selv.Hvorfor?
Etter en tid så legger skolen opp til at de skal ha praksis 2-3 ganger i uka, flyktningene får plass, vi må ordne selv,Ingen problem jeg fikser det via bekjente i en barnehage, men NAV har ikke penger og det er ikke lov å jobbe gratis.
Dermed så må hun være hjemme de dagene.....
Det får ingen konsekvenser verken økonomisk eller på andre måter hvis de ikke møter på skolen