Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Du får lufte BMWn den 19/9 Trondmeg. Det kommer folk hit fra nabolaget ditt også ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Ah, den ja. Dere har rød logo begge så jeg blingset nok litt.

Blues, hva med i morgen kveld?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det passer fint.
    HCS er her, men det er plass til fler.;)

18-19 tida?

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Jeppda, har vært på messe med HCS før jeg. Usikker på Runar enda, men kan ta turen uansett.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fint. :)'
    Kom med eller uten RBN.
    Begge er velkomne, og jeg har nok kaffebønner.
    Passer tida?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Lander med tog ca 6 så det blir sikkert litt over 7. Vet ca hvor du bor så det går greit. Er litt kjent oppe i der...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for besøk og noen kilo med platecover brakt på døra.
    Skikkelig sørvis. Jeg synes det var trivelig.

Mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Da skal du sjekke loggen på tlf din :)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hesan
    Den er sjekket. Ingen tapte anrop og ingen meldinger:confused:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var dumt RBN, men det går an å gjøre opp att.
    Bare å gi beskjed, så fyller jeg på kaffekverna igjen.:)

Ellers snakka vi litt om Horten. Er du og kwil klare?

• Liker
    Reaksjoner: RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hallo Blues
    Er på vei opp i dine trakter nå. Fart cup, de engelsk språklige får slå det opp, i øvre Vang for yngste mann. Klart jeg kan ta turen senere. Åpent her også....
    Traff på kwil tilfeldigvis i går. Regner med at det blir en tur til Horten, men skal sjekke litt nærmere. Få utstillere ifølge han. Har ikke sjekket selv. Vi snakket også om Oslo og høstpuls som et alternativ eller ev begge. Kommer tilbake til dette. Må få ut fingern og legge fra meg "padda" hører jeg i det fjerne.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hallo Blues
    Er på vei opp i dine trakter nå. Fart cup, de engelsk språklige får slå det opp, i øvre Vang for yngste mann. Klart jeg kan ta turen senere. Åpent her også....
    Traff på kwil tilfeldigvis i går. Regner med at det blir en tur til Horten, men skal sjekke litt nærmere. Få utstillere ifølge han. Har ikke sjekket selv. Vi snakket også om Oslo og høstpuls som et alternativ eller ev begge. Kommer tilbake til dette. Må få ut fingern og legge fra meg "padda" hører jeg i det fjerne.
    Fart Cup er nok mer egnet for hedmarksdialekt enn for engelsk språklige RBN....;)
    Skulle ha vært en tur hos deg før isen legger seg jeg også...:cool:

gismo

• Liker
    Reaksjoner: RBN

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Onsdag 1946 Sendte jeg meld. Bare å komme skal du få se :). Dessuten så du på hockey.

Sist redigert:

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Hallo Blues
    Hallo folkens, starter vel så smått oppvåkning til hifiliv igjen, (blir større trøkk litt lengre ut på høsten).
    Fikk vekslet to ord med RBN i går. Mulig mitt inntrykk, etter skumming av utstillerlista til Horten, ikke representerer objektivt fakta, men for meg virker det som utstillerlista blir kortere og inngangsprisen høyere år for år. Dette sagt, er med på alt som er moror jeg......

Mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Da er det igjen duket for matching av komponenter til Salas Folded Phono RIAA. Det skal matches en del LEDs. Forrige gang jeg målte fikk jeg ikke variasjon på Vf i det hele tatt (nesten), hvilket ikke virker troverdig. Har lest meg opp litt og skal benytte annen krets for måling av disse slik at de havner innenfor spek. Moro med litt fikling igjen...

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Onsdag 1946 Sendte jeg meld. Bare å komme skal du få se :). Dessuten så du på hockey.
    Hallo
    Vi har iMessage problematikken igjen. Jag hadde ikke denne meldingen før i dag, men når jeg kom hjem for en halvtime siden poppet den inn foran meldingen du sendte 11.13 i dag. Har derfor ikke sett den før nå og litt sent å svare. Så på hockey, men det var på tv. Stikker bort en tur nå......

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hallo Blues
    Fart Cup er nok mer egnet for hedmarksdialekt enn for engelsk språklige RBN....;)
    Skulle ha vært en tur hos deg før isen legger seg jeg også...:cool:

gismo
    Bare kom

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Hallo
    Vi har iMessage problematikken igjen. Jag hadde ikke denne meldingen før i dag, men når jeg kom hjem for en halvtime siden poppet den inn foran meldingen du sendte 11.13 i dag. Har derfor ikke sett den før nå og litt sent å svare. Så på hockey, men det var på tv. Stikker bort en tur nå......
    Steve Jobs er..........
    Hørt om det "nye" ? (Android😀)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Da er det igjen duket for matching av komponenter til Salas Folded Phono RIAA. Det skal matches en del LEDs. Forrige gang jeg målte fikk jeg ikke variasjon på Vf i det hele tatt (nesten), hvilket ikke virker troverdig. Har lest meg opp litt og skal benytte annen krets for måling av disse slik at de havner innenfor spek. Moro med litt fikling igjen...
    Nærmer seg lodding? Høsten har kommet, Lykke til- blir sikker artig!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Bruker kveldene til matching av komponenter til RIAA for tiden. Er klar for å få det unna, men det er mye jobb med nøyaktig matching av komponenter. Ikke noe tilfeldig her ....

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Har matchet LEDs, JFETS, bipolare og kondiser så tett som mulig. Kom under 1% målt på kondiser og langt tettere på halvlederne, mellom 0 og 0,2% målt. Alt innenfor instrumentenes toleranser. Kun motstander igjen og det er det få å matche.

Hvorfor? Fordi jeg kan og fordi det kun koster fritid .... Og det blir aldri dårligere resultat av det. Sikler på et 0,1% LRC benkeinstrument nå, men de koster litt. De jeg har er fra 0,5 til 1% og det er ikke så ille det heller.

Også matcher jeg LED'ene i nøyaktig samme krets som de skal stå til slutt. Vits i? Neppe. Mest fordi det er gøy.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Pink Floyd dobbel live albumet the wall live som ses på bildet fant jeg hos frelsesarmeen i ferien for kr 60.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Hallo
    Steve Jobs er..........
    Hørt om det "nye" ? (Android������)
    nytt?

image.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kan gjerne kjøre til Horten forresten, hvis dere tør. Jeg skylder km på forsikringen ...... Men det er strengt tatt en 4-seter på langtur så bilen er full. Har for tiden boks på taket så det er bare å ta med penger :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Ja, en må holde på det daglige glasset. Også er det så kos å fikle med litt hobby mens man nipper til litt rødt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn