Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Så ble aluminiumprofilene limt på med 3M 90 spraylim:

IMG_5907.jpg

Ser helt greit ut montert da det ikke synes:

IMG_0155.jpg

IMG_4828.jpg

Og jammen kom det ikke en liten tass til inn:

IMG_8646.jpg

Fotografen er som vanlig elendig.

P

parafinoksen

Gjest
    Har du original sub til Modulusene også? Har bare hørt dem uten sub, og de låt veldig, veldig bra

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Nei, dessverre. De er helt suverene med, men de er sjeldne.

P

parafinoksen

Gjest
    Regner med det er kommet mange bra sub-alternativer, da, siden Modulus ble lansert. Burde være mulig å få det til å låte bra åkkesom. Har aldri hatt eldre Ininity selv, men det er et eller annet med Infinity som er litt forlokkende.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.071
    Og jammen kom det ikke en liten tass til inn:

Vis vedlegget 569606
    Og DER var vi på kjøret igjen :rolleyes:
    Det var snakk om noe reduksjon av volum komponenter, deler og stæsj her inne før jul :rolleyes:
    Det var kanskje i en annen tråd det?

Kos deg Trondmeg, livet er altfor kort uansett.
    Infinty Modulus med sub låt fryktinngytende bra tidlig på 90-tallet minnes jeg hos Decibel HiFi i Nedre Slåssgate :rolleyes:
    De er også en ørliten smule letter å plassere enn ett sett Infinity IRS Beta.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Det er helt riktig power: Ut med ting, inn med ting. Og slik går no dagen. Uken, månedan, åran.....
    Modulus er en fantastisk liten sak. Og når du får tak i den i nær mint condition med originale stativer.... Men suben tror jeg blir vond å få tak i selv om den burde være her også. Time will show.

Skal ikke nevne at jeg var og plukket opp en LM211iA i går:

LM211IA-amplifier-04.jpg

Har en slags ide om at den kan være en passende makker (litt tøff, men varm kar med røft militært utseende) til den litt skingrende frøken Carlsson.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Husker den forsterkeren som meget god value for money. Og utseende er elsk eller hat, men jeg likte det godt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Husker den forsterkeren som meget god value for money. Og utseende er elsk eller hat, men jeg likte det godt.
    Klassisk rørforsterkerutseende spør du meg. Og med hammerslagslakk blir det rått og industrielt. Håper bare EL34 tør by opp frøken Carlsson til en flat tango.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.887
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er helt riktig power: Ut med ting, inn med ting. Og slik går no dagen. Uken, månedan, åran.....
    Modulus er en fantastisk liten sak. Og når du får tak i den i nær mint condition med originale stativer.... Men suben tror jeg blir vond å få tak i selv om den burde være her også. Time will show.

Skal ikke nevne at jeg var og plukket opp en LM211iA i går:

Vis vedlegget 570370

Har en slags ide om at den kan være en passende makker (litt tøff, men varm kar med røft militært utseende) til den litt skingrende frøken Carlsson.
    Synes det en veldig pen, liker det industrielle utsende som LM kjører på det meste :)

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Verdens dårligste fotograf er på ferde igjen. Magnepan LRS skulle til pers:

BB52FD4B-1681-497C-A8B0-34E16677FB20.jpg

Foran ser man Magnepan LRS og F/3 Focus.
    Bak står Infinity Modulus og Tannoy DC10A.
    Nesten usynlig står Carlsson OA50.3 og OA52.2.
    OA51LE2 og OA50.2 var ikke til stede da bildet ble tatt.

LRS spiller magnepansk. Naturlig uten artifakter i diskanten, flott mellomtone og med overraskende mye bass til å bare være fra et lite stykke plastfolie. Lydbildet er som vanlig stort! Spiller Dire Straits Communique som låter overraskende flott. Ikke så med Brothers In Arms som låt tynnere og mer fislete. Begge gamle standard CDer uten magipulver.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.575
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med LRS. Ikke mange i Norge som har hørt disse ennå.
    Maggies må generelt ha MANGE timer innspillingstid. Jeg er sikker på at de blir enda bedre.:)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Takk for det. Førsteinntrykket er veldig positivt og dette må i mine ører være mye for pengene.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.575
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det. Førsteinntrykket er veldig positivt og dette må i mine ører være mye for pengene.
    Hvis de får en forsterker med god strømforsyning, så får man antagelig ikke noe som er bedre for de pengene, men nå har ikke jeg hørt LRS da.;)

Men STEREOPHILE har hørt:
    I]Does Magnepan's new LRS loudspeaker "make everything else sound like it is coming out of a cereal box"? Maybe. It definitely sounds boxless. And surely its levels of microscopic detail, accurate timbre, and pure-water transparency are unprecedented at anywhere near $650/pair.

Could the Little Ribbon Speakers become a new classic, like the old Quads or the ageless BBC LS3/5a? Perhaps. It has the right personality. Highly recommended.
    [/I]

(Vet at de nødvendigvis koster litt mer her, men læll da gitt:))

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Jeg antar Luxman L-509x skulle være god nok for LRS. Ellers har jeg tenkt å teste de med rør også. Prisen for LRS er ikke verre enn at regulert for norsk vs amerikansk lønnsnivå så blir forskjellen mindre. Justerer vi for mva også blir det bare gildt. Og vi har slike ting som helsevesen og universiteter og høyskoler med på lasset.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Akkurat som det opprinnelige uttrykket beskriver er denne like Bred hele veien ned til gulvet.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Jeg lurer litt på hvordan man kan få så mye godlyd ut for 12000,- Det er klart at det hjelper med en grei forsterker, men det hadde vært gøy å prøve den med Atoll IA100 som er en rimelig kanonforsterker.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.575
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Atoll er nok bra til prisen.
    Amerikanerne parer Maggie LRS med Rogue Sphinx til ca 1300 dollar.
    Da må du visstnok langt opp i pris for bedre lyd.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Og her er det rom for forbedring på det estetiske plan. Heldigvis er det utbedring på gang:

3348D584-7346-4EC5-84BA-A40CEA8DC99D.jpg

Det er to ting jeg ikke har skjønt med Luxman. Det ene er at strømbryteren er plassert forskjellig på ellers like apparater. Det andre er at føttene må bygges opp 6 mm pr apparat for å matche forsterkeren. Dette er nå på gang med bestilling av silikongummirondeller som passer på føttene. Pirk kanskje, men hvorfor ikke?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ikke helt fritt for att du er litt pettimeter, men det har jeg full forståelse for. Skulle gjerne hørt noe fra Magnepan snart selv også. En dag blir det :cool:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Så er man på budsjettleking igjen. MF A1 og Carlsson OA52.2 matcher fint. Samme med LM 211IA og F/3 Focus. Begge matet fra hver sin Philips multibit CD-spiller. Mye for under 10k!

98973BA4-A90D-48AF-9B0E-CF36927DAC07.jpg

8EFAAF32-A37C-49FD-A1B9-EA666668CFF5.jpg

1330B4AB-F305-4938-99E6-7AA50B8CDFF3.jpg

2F9BAA99-50F7-4B67-B46E-60F7FC99CF7D.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Har du gjort en beskrivelse av Luxman-dacen noe sted?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Du da, flørten ;). Hos deg har det blitt bare så strøkent at man nesten blir litt redd. Til tross for at jeg forstår og har sans for det logiske i en vitenskapelig tilnærming, så finner jeg personlig stor glede i å kombinere, teste, spille musikk. Bomme, feile, bli overrasket. Det er IKKE en anbefalt løsning eller noe jeg vil påstå gir den strake veien mot et slags mål, men jeg synes dette er gøy. Og så liker jeg bokser med knapper og ratt og ikke så glad i menystyringer og komplekse brukergrensesnitt. Det skyldes nok alderen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Nei, har ikke det. Den gjør bare jobben sin uansett kilde og slik sett tenker jeg ikke over at den finnes. Nesten...
    Har du samme likegyldige holdning til det digitale som meg? Jeg er litt nysgjerrig, men så spiller jeg ikke noe digitalt, men så tenker jeg at om dacen var gild så ville jeg kanskje spilt litt? Den ser i hvert fall anvendelig og flott ut.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Nei, har ikke det. Den gjør bare jobben sin uansett kilde og slik sett tenker jeg ikke over at den finnes. Nesten...
    Har du samme likegyldige holdning til det digitale som meg? Jeg er litt nysgjerrig, men så spiller jeg ikke noe digitalt, men så tenker jeg at om dacen var gild så ville jeg kanskje spilt litt? Den ser i hvert fall anvendelig og flott ut.
    Tja, kanskje. Jeg er nok veldig analog i min tilnærming, liker best knapper og ratt og så lenge digitalt spiller uten hakk og dropouts og gjør jobben sin uten nevneverdige skavanker så fungerer det fint. Jeg synes Lux sitt brukergrensesnitt, fleksibilitet og selvfølgelig også lyd fungerer flott for meg.

Når det er sagt så har jeg for tiden 6 platespillere, men 17 CD-spillere. De fleste er gamle Philips (eller Philips-derivater) multibitspillere som jeg alltid har likt i all sin plastprakt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Da jeg hentet LM'en så ble den behørig demonstrert og alt var i orden. Etter noen minutter hjemme begynte det ene utgangsrøret å gløde kraftig og blåste. Det kom bare et kraftig glød og et klikk fra et rele så dramatikken var liten. Etter å ha skrudd av forsterkeren og skiftet til JJ-rørene som også fulgte med så spilte den igjen. Justerte bias etter noen minutter og gjentok dette dagen etter. I følge forrige eier så er de billige originalrørene bedre enn JJ, men på den annen side så hadde han veldig hang til lys klang så det er ikke sikkert jeg er enig i det. Tanken med denne forsterkeren er litt "mørk" lyd for å kompensere for Carlssons lyse lyd (kardinalfeil i følge ekspertisen, men det fungerer for meg, ref MF A1 og OA52.2). Angrer litt på at jeg ikke tok med de KT77-rørene som selger også hadde, men ugjort er ugjort. Dessuten har jeg 8 stk matchede NOS Mullardproduserte Philips-rør liggende. Jeg tror også ECC82/83-rørene har minst like mye å si for lyden og vil gjerne ha noen NOS Mullard eller lignende for en billig penge.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Det jeg synes er mest spennende (seff;)): LM på LRS?

Løsner det? "Slipper" lyden?
    Prøver LM på LRS nå. Nesten litt mye og booym bass. Kan sikkert justeres noe ved plassering. Ellers fremstår det varmt, litt mørkt, organisk og fint. Slik som du liker det, blues?

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æsj, kjedelig at LM hoster litt. Kan hende jeg har noen ECC82/83 Mullard liggende. Skal gi deg beskjed.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.575
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning