Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Æsj, kjedelig at LM hoster litt. Kan hende jeg har noen ECC82/83 Mullard liggende. Skal gi deg beskjed.
    Det hadde vært flott. Ellers spiller den veldig fint og støyfritt med JJ (EL34) rørene. Og ingenting havarerte uten om det ene røret så det gikk heldigvis bra. Hvis du har noe så hører jeg gjerne fra deg.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Det jeg synes er mest spennende (seff;)): LM på LRS?

Løsner det? "Slipper" lyden?
    Prøver LM på LRS nå. Nesten litt mye og booym bass. Kan sikkert justeres noe ved plassering. Ellers fremstår det varmt, litt mørkt, organisk og fint. Slik som du liker det, blues?
    Ja;)
    Det er jo ikke fast og presis bass fra denne forsterkeren, men det låter pent sammen med LRS så noe kan man forsake. Ikke forstår jeg hvorfor en antatt gjennomfarget gjengivelse fremstår såpass livaktig, men det er hvertfall min opplevelse av det. Passe åpent, litt kulemagemellombass, men med godt innsyn i det som skjer, hvis det går an å si det. Jeg tar meg rive med fordi jeg nok er litt lettlurt. Rør og Maggies er ikke det dummeste jeg har prøvd. Alt må sees i forhold til prisen selvfølgelig. Nå har jeg 3 anlegg som jeg liker i stua. LM og Maggies, Musical Fidelity A1 og Carlsson og Luxman med Tannoy. Same same, but very different.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Når man lar seg rive med, tenker jeg at mye er bra.

Skal du bli fornøyd med bassen, må du henge på en eller to KJAPPE suber.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Ja, ikke sant. Ingeniørdelen i meg forstår det korrekte med det rasjonelle, men resten av meg elsker å bli henført av illusjoner. Jeg har alltid likt gode tryllekunstnere og vil ikke vite hvordan de gjør det, for noen illusjoner må man ha. Jeg sa jeg var lettlurt.

Bassdelen kommer etterhvert. Jeg har 2 stk JL Fathom 113, men den ene trenger litt stell for å våkne igjen. Det er veldig sannsynlig 2 stk kondiser som må skiftes, et kjent problem, men det er litt jobb å demontere rakkelverket så jobben står til modning. Kanskje jeg skal bære inn igjen den ene suben som virker, men 60kg er 60kg. Jeg vurderer seriøst å kjøpe et par slike lave traller type plate med 4 gummihjul som bruker på lager og varehandel.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Jo takk. De er ganske estetisk tiltalende etter mitt syn. Derfor var det greit å luke vekk en medfødt skavank.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Jeg satte på 6mm ekstra føtter på hvert av de lave apparatene og da stemte linjene både i over- og underkant.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Tenkte på Kverneland 4-skjærs vendeplog. Jeg har også en spell ny Goldring Eroica H som skal på en av de. Den andre får sannsynligvis en AT WM95E som blir til en SH senere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.164
    Torget vurderinger
    23
    Slike gutter det vil gamle Norge ha! Den oppvoksende generasjon kommer aldri til å sette sine ben i en sag...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Saging med motorisert verktøy i spisestua på kvinnedagen. Jadda.....

Så er det bare vask, puss, maling, bli pussa som gjenstår i dag.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.164
    Torget vurderinger
    23
    Det er et Statement vi kan like! Ta igjen dine rettigheter som mann!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Det ser jævlig rotete ut på bildene, men det er heldigvis rot som er raskt å fjerne.... Noen dager med maling og deretter montasje så skal det se ut som et hjem og ikke et verksted igjen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    I en lett surrealistisk tilværelse for tiden, med unntakstilstand overalt, så er det godt å kunne drive med litt normal virksomhet. Sidevangene er ferdigmalt og man er i gang med hylleplater. Akkopagnert av en plate som var så viktig at den gamle musikkavisa Puls oppkalte "spalten om nødvendig musikk" etter den: Chicken skin music / Ry Cooder. Tidløst.

IMG_3349.jpg

IMG_3348.jpg

Fotografen er som vanlig elendig.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Ingeniøren i meg tenker at den smale sti til godlyd er gjennom korrekt konstruerte komponenter som alle er så teoretisk riktige som mulig og med en lett romkorreksjon som glasur.

Resten av meg får fot av en LM211IA rørforsterker og Magnepan LRS med en billig Philips multibit CD-spiller fra 80-tallet. Jeg kan ikke noe for det, men det er slike enkle opplevelser som skaper musikkglede her i huset.

Likevel vil jeg alltid være lojal mot det korrekte i de endeløse diskusjoner som skaper slik tidvis dårlig stemning på HFS. Forstå det den som kan. Mulig det er for mange selverklærte gurugullører med udiskutabel tro på egne opplevelser som almenngyldige på den andre siden. Jeg vet ikke. Det jeg vet er at mine opplevelser aldri skal vektlegges av andre enn meg selv.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingeniøren i meg tenker at den smale sti til godlyd er gjennom korrekt konstruerte komponenter som alle er så teoretisk riktige som mulig og med en lett romkorreksjon som glasur.

Resten av meg får fot av en LM211IA rørforsterker og Magnepan LRS med en billig Philips multibit CD-spiller fra 80-tallet. Jeg kan ikke noe for det, men det er slike enkle opplevelser som skaper musikkglede her i huset.

Likevel vil jeg alltid være lojal mot det korrekte i de endeløse diskusjoner som skaper slik tidvis dårlig stemning på HFS. Forstå det den som kan. Mulig det er for mange selverklærte gurugullører med udiskutabel tro på egne opplevelser som almenngyldige på den andre siden. Jeg vet ikke. Det jeg vet er at mine opplevelser aldri skal vektlegges av andre enn meg selv.
    Noen og enhver som kunne hengt ovennevnte på kjøleskapet.

For min egen del synes jeg panegyriske utlegninger om hvordan man opplever lyden er et viktig bidrag til glede og entusiasme rundt hobbyen.........så lenge vedkommende ikke forsøker å allmenngjøre sin personlige opplevelse, eller enda verre, hevde at sin opplevelse trumfer kjent vitenskap :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12

Noen og enhver som kunne hengt ovennevnte på kjøleskapet.

For min egen del synes jeg panegyriske utlegninger om hvordan man opplever lyden er et viktig bidrag til glede og entusiasme rundt hobbyen.........så lenge vedkommende ikke forsøker å allmenngjøre sin personlige opplevelse, eller enda verre, hevde at sin opplevelse trumfer kjent vitenskap :)
    Jeg kan også forstå at realistenes kommunikasjon kan virke belærende og litt ovenfra og ned, men hei, det er dette miljøet jeg jobber i og er vant med, så jeg vet at dette neppe er hensikten. Direkte klar tale skremmer visst ut klørne til mange. Det er heller ikke alle som forstår kommunikasjon der man ikke trenger lese inn så mye som ikke allerede står i klartekst. 2+2=4 trenger neppe tolkes så voldsomt, men det er selvfølgelig mulig. Noen er grusomt gode til det.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Snickar-Pär så på det han hadde gjort og var såre fornøyd. Koronahiing hadde gitt resultater:

F22D71AD-365B-4294-9438-49338ACB995C.jpg

ABC73049-6B91-4F0D-BE99-839A29E0D81D.jpg

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.386
    Jo takk. De er ganske estetisk tiltalende etter mitt syn. Derfor var det greit å luke vekk en medfødt skavank.
    Jeg så bildet og trodde først du hadde gjort noe med kablene uten at jeg helt skjønte hva. Men når det blir påpekt hva skavanken var så blir det relativt bloody obvious, ja...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Jeg så bildet og trodde først du hadde gjort noe med kablene uten at jeg helt skjønte hva. Men når det blir påpekt hva skavanken var så blir det relativt bloody obvious, ja...
    Hehe, ja, det eneste jeg gjør med kabler er å koble de mellom apparater. Magien oppstår bare i hodet.
    Kablene på bildet er balanserte kabler fra RIAA nr 2 og singleend til/fra kassettdeck nr 2 da det ikke er ledige innganger på forsterkeren. Skal finne en bedre løsning på det og etterhvert.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Og når man ikke maler blir det tid til supplering av cd-hyller og litt struktur på de. Plass til maaaange flere selv om ikke alle er satt inn. Godt med litt luft når de står genre-artist-alfabetisk-kronologisk.

55774974-28FB-4DE7-8F22-ADE1DE6DC905.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn