Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Det fungerer som et slags lager for tiden ...

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.656
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli litt stæsj på stua :ROFLMAO:. Artig å kunne flytte rundt, men innser at stua er off-limit her pga Dragen..
    Du har jo begynt å kjøpe så nusselige høyttalere ift tidligere så kanskje du også kan få stueanlegg snart :cool: Du er kanskje mer redd for bikkjen enn dragen 😊

• Haha

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Toppen er bra, bassen er ..... mye og litt ullen. Omtrent som sist 😀

Tenker å prøve de med audiolab og se om det går å få dempet bassromlingen litt. Pr i dag er det flere dB ned på bassen og sokker i portåpningen. (Takk for tonekontroller, Luxman). Høres litt hule ut og med tydelig hørbare resonanser med DS communique. DF nightfly derimot høres det mye bedre ut. Og så er det plasseringen av både lytter og ht. Typisk å skulle mene noe etter bare noen minutter.

Og der blåste Cheb Mami ut 3 sokker. Pros and cons låter balle så de er ganske kilne.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Og da planlegger man nye basskasser i tykk bjørkefiner og med filtdemping innvendig samt noen avstivere. Når det blir realisert? Ikke hold pusten...

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.898
    Men mens du planlegger nye basskasser kan du jo kjøpe deg ny strømforsyning til Dr.Feickert snurra de. Her kommer noen "pin-up" bilder av min.
    DSC_0470.JPG

Den gamle standard plastklossen står oppe på den nye strømforsyning med "full metal jacket" ;)

DSC_0465.JPG

Forfra, det e berre lækkert ja!

DSC_0467.JPG

Å så stjerten da. Olala..med ny strømkabel til de 3 motorene som stå i Ildfuglen. Man koser seg som best man kan, og joda her ble ting mer stabilt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blitt skikkelig fan du, gratulerer.. 3,7? Passe takhøyde ja... Hvilken amp skal drive de? :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Dette er 20.7 og jeg trenger effekt jeg pr i dag ikke har. Ingen anelse om hva det skal bli enda. Det gled forbi en Parasound JC5 forleden som kanskje kunne vært noe. Ellers tenker jeg gjerne Bryston eller Parasound eller slike ting siden Mac og d'Agostino m.m. blir litt over ønsket prisnivå (selv om noe budsjett ikke er satt)

• Liker

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Takker for gratulasjoner. Lydvegg tror jeg det må kalles. Her trengs nok en litt kraftig effektforsterker da de dipper ned i 2 ohm i bassområdet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette er 20.7 og jeg trenger effekt jeg pr i dag ikke har. Ingen anelse om hva det skal bli enda. Det gled forbi en Parasound JC5 forleden som kanskje kunne vært noe. Ellers tenker jeg gjerne Bryston eller Parasound eller slike ting siden Mac og d'Agostino m.m. blir litt over ønsket prisnivå (selv om noe budsjett ikke er satt)
    20.7 er saker. Det hender jeg savner mine gamle MMG. Magnepan er en høyttaler som låter pent på alt. Kanskje er det ikke den tøffeste i uttrykket, men lett å like. Synes jeg.. 🙂

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Det er nok riktig, men 20.7 virker mer dynamisk enn jeg har hørt tidligere fra Mag. Som en oppskalert LRS (som i seg selv er helt fantastisk til den lave prisen). Men det er et stykke fra Klipsch, det er riktig

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stiv prisforskjell kontra 3.7, så de har vel noen ess i ermet.. 2,0 ohm er ikke ille.. Hadde Martin Logan Summit.. 0.3 ohm på gitt frekvens.. 🙂

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    På lavt til normalt lyttenivå spiller det veldig fint med Lux. Det er noe med Maggies. Luxen blir imidlertid lett astmatisk når man vrir medurs. Ingen som har en Pass Labs X350 de er lei?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har du prøvd med diskantene ytterst?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Nei, tenkte å bli litt kjent med de først tonalt. Hører at det er forskjellige meninger om det. Jeg tenker at perspektivet og rommet øker med diskantene ytterst. Satte heldigvis på skliknotter av filt på de.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.513
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Står noen fine monoblokker på brukten hos Mala. Fornuftig priset og masse power :)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nei, tenkte å bli litt kjent med de først tonalt. Hører at det er forskjellige meninger om det. Jeg tenker at perspektivet og rommet øker med diskantene ytterst. Satte heldigvis på skliknotter av filt på de.
    Diskanten bidrar jo veldig mye til størrelsen på lydbildet, så synes det så litt smalt ut hos deg. Jeg har riktignok mine på innsiden, men jeg har en mer bredbent lyttetrekant enn deg, så det er er fortsatt mer enn 4 meter mellom båndene.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    OK, tror muligens jeg så de forleden, men det er så mye til salgs rundt omkring :). Skal begynne å teste forsterkere snart. Inntil videre spiller Lux flott på lavt volum. Dvs typiske lyttevolum når jeg ikke er i feststemning. Etterhvert skal plassering også bli satt på prøve.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Diskanten bidrar jo veldig mye til størrelsen på lydbildet, så synes det så litt smalt ut hos deg. Jeg har riktignok mine på innsiden, men jeg har en mer bredbent lyttetrekant enn deg, så det er er fortsatt mer enn 4 meter mellom båndene.
    Ja, jeg har relativt lite lytterom (20ish m2, selv om det henger sammen med stor åpning til rom med et totalt areal på ca 75m2) da et udiskutabelt kompromiss er å ha anlegget der jeg sitter. Med store vinduer både på front og bakvegg følger det selvfølgelig med noen utfordringer.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Det kommer. Disse ble i utgangspunktet satt opp slik etter forrige eiers erfaring, men begge alternativer skal testes ut.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.187
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hér i stuen (3.6R) er lydbilledet i hvert fald perfekt = kæmpestort/dybt med diskanterne yderst.
    Vender jeg dem indad, forsvinder bredde/højde/dybde fuldstændigt :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Jeg og tror bestemt at perspektivet blir bredere og større med diskantene ytterst. Derfor starter jeg med diskantene innerst slik at sannsynligheten øker for at man kan få prøvd begge deler.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.601
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har mine ytterst, på 3.7.
    Det gir større panorama, som jo er en av de tingene som er kult ogg jør Maggies spesielle.
    Med diskanter inn får du større evne til pin-pointing, og ytterligere detaljering.
    En smaksak hva man foretrekker, og det har også mye og si hvor nær man ønsker å sitte høyttalerne.
    Utfra hvordan du beskriver rommet, så vil jeg tro at JEG hadde satt bånddiskanten ytterst der også.
    Men, det beste og eneste smarte er å prøve ulike plasseringer.
    Dette gjelder også i stor grad avstand til frontvegg, men dette vet du jo T.:)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.898
    På lavt til normalt lyttenivå spiller det veldig fint med Lux. Det er noe med Maggies. Luxen blir imidlertid lett astmatisk når man vrir medurs. Ingen som har en Pass Labs X350 de er lei?
    Puuuhhh...der kom du på bedre tanker Trondmeg.
    Man kan da ikke ødelegge lydgjengivelsen fra fjølene dine ved å spenne for en Bryston slede.
    Parasound JC5 kan vel til nød passe, men Pass Lab forsterkeri tror jeg vil kunne gi meget høy gøy faktor.
    Et par Octave monoblokker tror jeg heller ikke hadde gjort seg bort, men Cary er jeg skeptisk til.
    Men nå er jo verken Pass Lab eller Octave forsterkere å få kjøpt på loppemarkene :rolleyes:
    Hyggelig å ha deg tilbake etter en pause unge mann :cool:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Jeg avskriver ingen, jeg. Har fått råd om både det ene og det andre, men det er i hovedsak utstyr jeg ikke har erfaring med. Det hadde ikke skadet med et par d'Agostinis eller noe høinndigert Mac, men det blir dyrere enn jeg er villig til.

S

Syncrolux

Gjest
    Gratulerer med fabelaktige fjøler! Diskantene må ytterst, ingen ting å lure på det.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Takk og takk. De vil nok bli speilet en vakker dag

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Foreløbig kalde så stemmer er litt «opake». Bassen der i mot, tok seg en tur på besøk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn