TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Formiddag, kaffe og musikk. Drar på Ski om en drøy time. Det blir spennende å se hva Jay har holdt av av musikk til meg og hyggelig å treffe likesinnede over en kaffekopp. Ha en fin tirsdag!

Acoustic Alchemy - Playing for time

T

TT.

Gjest
    Det ble en særs hyggelig seanse hos jorwed i dag. Evo, knarfar og Soundscape var også der, så det ble en flott bukett likesinnede. Praten gikk løst og fast om det meste. Det ble servert både kaffe og kaker, typisk nok ble kakefatet plassert foran undrtegnede, som trenger kake aller minst. Det ble satt opp et par Roksan toveis høyttalere, som plutselig fikk et fantastisk tredimensjonalt uttrykk. Det viste seg ganske snart at det bare var en nabo som brukte drill i betongveggen. ;D

Jorwed har som kjent mye plater og en del av dem var også til salgs, med forbehold. En del var allerede lagt ut for salg, så halvparten av de jeg fant, var desverre allerede bortlovet. De jeg endelig fikk kjøpt, ble ervervet til en meget hyggelig pris.
    Tusen takk for en hyggelig stund Jay, dette må gjerne gjenta seg når nye ting kommer på plass. Takk for meg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.196
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Ja gjorde ikke han det a? :)
    Har klart og holde meg,og ikke spretta Supertramp ennå ;)

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Iflg løse rykter, vil det muligens dukke opp en tråd der det vil bli diskutert hvilken strømleverandør som leverer den beste strømmen for oss audiofile, inspirert av ethernettkabeltråen. Setter en krone på den dyreste er best. Dette blir ulidelig spennende :rolleyes:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.612
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for hyggelige ord, TT. Alltid hyggelig å ha dere på besøk.
    Resten av dagen gikk til foreldremøte på skolen og en hyggelig ungdom som ville fete opp platesamlingen sin.

Enjoy the music!
    IMG_0981 2 2.jpg

T

TT.

Gjest
    Soundscape ser meget betenkt ut, mens knarfar konsentrerer seg om borringen til naboen er «dead center» i lydbildet og Evo er i startgropa for å skifte plate fra «tanta til Nina Hagen» (hørtes slik ut) til Prefab Sprout. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Soundscape ser meget betenkt ut, mens knarfar konsentrerer seg om borringen til naboen er «dead center» i lydbildet og Evo er i startgropa for å skifte plate fra «tanta til Nina Hagen» (hørtes slik ut) til Prefab Sprout. ;)
    ;) Jaha, og da er jeg veldig spent på hvem tanta til Nina Hagen er. :)

T

TT.

Gjest
    ;) Jaha, og da er jeg veldig spent på hvem tanta til Nina Hagen er. :)
    Det må nesten Jay svare på. Var iaf tysk dame som sang i bortimot samme gate som Nina Hagen. Ikke min Mummikopp of coffee ;)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.612
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    T

TT.

Gjest
    Er ikke meningen å disse musikksmaken, men det ble litt «smalt» og kanskje den hadde vært bedre ved seriøs lytting, men som bakgrunnsmusikk i dag, falt den desverre igjennom. Prefab derimot, passet mye bedre. I beste mening

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en særs hyggelig seanse hos jorwed i dag. Evo, knarfar og Soundscape var også der, så det ble en flott bukett likesinnede. Praten gikk løst og fast om det meste. Det ble servert både kaffe og kaker, typisk nok ble kakefatet plassert foran undrtegnede, som trenger kake aller minst. Det ble satt opp et par Roksan toveis høyttalere, som plutselig fikk et fantastisk tredimensjonalt uttrykk. Det viste seg ganske snart at det bare var en nabo som brukte drill i betongveggen. ;D

Jorwed har som kjent mye plater og en del av dem var også til salgs, med forbehold. En del var allerede lagt ut for salg, så halvparten av de jeg fant, var desverre allerede bortlovet. De jeg endelig fikk kjøpt, ble ervervet til en meget hyggelig pris.
    Tusen takk for en hyggelig stund Jay, dette må gjerne gjenta seg når nye ting kommer på plass. Takk for meg
    Istemmes! Veldig trivelig med disse uformelle sammenkomstene. Jeg plukket ikke så mange platene, men The Blues Brothers gikk i vaskeren og rett på spilleren da jeg kom hjem. Da var det bare å måke på. Både lyd og fot satt som ei kule. Setter pris på gjestfriheten J. Dere er noen knupper alleihop. :):)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.612
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

Istemmes! Veldig trivelig med disse uformelle sammenkomstene. Jeg plukket ikke så mange platene, men The Blues Brothers gikk i vaskeren og rett på spilleren da jeg kom hjem. Da var det bare å måke på. Både lyd og fot satt som ei kule. Setter pris på gjestfriheten J. Dere er noen knupper alleihop. :):)
    The Blues Band? :) Takk for besøket! :)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    The Blues Band var det. ;D Getz og Allmeida var også en høydare på tross av at peiskosen lurer I bakgrunnen. Supert takk, takk. :):):)

T

TT.

Gjest
    Siste i kveld:

Den ultimate drømmen må være å sitte på i minst to runder med ISS. Da blir plutselig hverdagslige problemer mikroskopiske

Brian Eno - An ending (gjett hvor denne videoen er filmet fra?)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Må bare si meg enig folkens - kanskje på tide jeg samler troppene igjen snart også , siden det ikke passet for alle forrige gang.
    Keep me posted.

Skal invitere til en liten samling i den "nye" leiligheten etter hvert jeg også.

Men - det blir nok en liten (god) bit frem i tid er jeg redd.

Sånn ser det pr. dato ut i deler av loftsstuen :eek::

017 (Small).JPG

Og her skal det også opp div Hi-Fi og musikk-relaterte greier etterhvert:

018 (Small).JPG

Mao - det er en del møbler som må på plass - og relativt mye greier i pappesker som må pakkes ut:cool:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja,her har jeg ikke kommet i gang enda men må bare få hodet i gang så skal det testes ut kan du si :)
    Hadde en formidabel opptur i går kveld

Ha en fin dag TT :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Må bare si meg enig folkens - kanskje på tide jeg samler troppene igjen snart også , siden det ikke passet for alle forrige gang.
    Keep me posted.

Skal invitere til en liten samling i den "nye" leiligheten etter hvert jeg også.

Men - det blir nok en liten (god) bit frem i tid er jeg redd.

Sånn ser det pr. dato ut i deler av loftsstuen :eek::

Vis vedlegget 480682

Og her skal det også opp div Hi-Fi og musikk-relaterte greier etterhvert:

Vis vedlegget 480683

Mao - det er en del møbler som må på plass - og relativt mye greier i pappesker som må pakkes ut:cool:
    Har du kjøpt deg husbåt? Synes jeg skimter et koøye på øverste bilde?

T

TT.

Gjest
    Tross Valentinerdagen, var det ikke akkurat kul på mobilen i morges og det opplevdes som skuffende. Får trøste meg med god musikk i stedet

Kirk Whalum & Jevetta Steele - Love is s loosing game

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    :)
    Riktig skimtet. Sikkert arkitekten som hadde en "hang" til det maritime.
    Etter planen skal det inn et vanlig vindu på gavl-veggen de etterhvertr, så det kan jo på sikt doneres tl Evo´n som sikkert ble vår i .... av å se slikt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn