TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det opptaket her er ganske bra, nå spiller jeg den siden som inneholder en klassisk liveinnspilling. Utover siden med Masqualero steg etterhvert musikken opp til nivåer som i alle fall kom opp i 8+, og da var det hørbart at opptakeren hadde nådd sin grense. Overstyringen var ikke ignorerbar i de heftigste partiene. Jeg tror nok Nakamichi-en eller en Tanberg, Revox og annet som var dyrere enn Denon ville ha klart den oppgaven lett. Mine Nakamichi-er er spekket til å tåle såpass nivå på opptak med gode krombånd.

Men nå, som vi er tilbake på "trygg grunn" med hensyn til opptaksnivå låter det flott, og jeg bare undrer meg litt over hvor gode disse opptakene ville blitt med en trehoders Nakamichi eller Tandberg. Det er helt klart at jeg må ta med meg trehoderen på besøk til kilden for disse opptakene og få laget meg en håndfull referansetaper. Skulle ikke forundre meg om lydkvaliteten blir helt oppimot god vinylavspilling med en trehoders Naka og en god spolebåndspiller med mastertapekopier som kilde. :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er i alle fall en flott spiller som sikkert lyder meget godt, hvilken pu er det du har?

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Grado Reference Master.

Frequency Response: 10Hz - 60kHz
    Principal: MI
    Channel Separation at 1KHz: 40dB
    Input Load: 47K
    Output: 5.0mV
    Recommended Tracking Force: 1.5Gms
    Stylus Type: Elliptical
    Inductance: 45mH
    Resistance: 475Ω
    Compliance CUs: 20
    Stylus Replacement: Factory
    Mounting: Standard
    Weight: 6.5g

T

TT.

Gjest
    Litt musikk i kvelden må jeg ha og mens jeg venter og venter på Chris Standrings nyeste, må jeg spille noe av ham

Through the looking glass

T

TT.

Gjest
    Er litt glad for at jeg liker musikk litt utenfor hva «alle andre» spiller til vanlig. Litt artig også å kunne by på noe annet enn det vanlige. Vaner er til for å brytes

Fourplay - Rollin

T

TT.

Gjest
    Må bare nevne at det ligger ute et par Rauna Leira på finn til kr 9900,- som visstnok er renoverte, men det står lite om hva som er gjort. Har et par selv som står klare for oppussing, men 9000,- er litt i overkant om ikke alt er skiftet av delefilter og elementer. Bare sånn for ordens skyld, men selvfølgelig, markedet bestemmer...

https://www.finn.no/112931580

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Nå var det -12 grader, sol og frisk bris ute, så kulda kjennes godt. På morgenrunden pleier jeg å gå forbi et hus og i stua der står det fortsatt et pyntet juletre. Det er vel å dra julen litt langt, da vi sier og skriver 28/2, men for noen varer sikkert julen til påske. Vi har hver våre gleder og interesser. Straks lunsj, men først litt kaffe og musikk. Ha en flott dag hva enn du gjør!

James Lloyd - Play it forward

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk nesten lyst til å gjøre noe med min egen Technics spiller med obsidian pilinth, ekstern motor , lokk og Dynavector 505 arm... Men usikker, har liksom ikke kommet i gang med vinyl. Vurderer iallefall å selge slik det er nå. Kan liksom ikke fylle huset med alt mulig stæsj heller. Selvom det er fristende.. ;)

T

TT.

Gjest
    Du var vel i startgropa med vinyl tidligere, men slikt er det jo ingen hast med. Viktigste nå er jo å få opp anlegget å gå. Det kommer gråværsdager da man pusle med vinyloppsett. Følger spent med på Biriloftet

T

TT.

Gjest
    Ikke så veldig mange kvinnelige gitarister i min genre, men Joyce Cooling er et hederlig unntak

Almost home

T

TT.

Gjest
    Det finnes visstnok en tuner også, men den har jeg ikke sett siden den stod i et oppsett på OHC

Jøss, hva skjer? Skrev OHC og da jeg trykket lagre, ble den til en link!? Thats verry pussy! Jeg skrev ikke med «understrek» heller

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det finnes visstnok en tuner også, men den har jeg ikke sett siden den stod i et oppsett på OHC

Jøss, hva skjer? Skrev OHC og da jeg trykket lagre, ble den til en link!? Thats verry pussy!
    Kan ikke huske det var noe tuner i den serien

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den godeste TT husker helt rett i denne saken.

cb8b66e5-8692-4125-b3ca-3cac31837440.jpg

Et skikkelig kult apparat. Komplett Alto-sett med denne hadde vært en gøyal kuriositet å ha.

T

TT.

Gjest
    Bladde litt i kassettspillertråden og fant ut at jeg også hadde eid en Nakamichi CR7 kassettdeck. Det kan jeg ikke huske, men leste det og det var med bilder fra stua her, så må det vel være sant da

Hadde Nakadilla en stund. To stk Dragon, en RX505, en RX202 og en ZX7 pluss en610 preamp i samme oppsett!

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Ja ja, dagens oppsett er litt mindre spektakulært og prangende og låter nok bedre. Er veldig fornøyd nå.

Litt musikk i kvelden Incognito - Always there

T

TT.

Gjest
    Big Mac og Extrema låt greit det, men kunne fint hatt dobbelt så kraftig forsterker for å holde Extremaene enda bedre i tømmene. Hjalp med to aktive JBL subber m 400W i hver. Manglet den åpne lyden jeg har nå

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.605
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    At folk blir forsinket er så sin sak, men når de ikke EVNER å gi beskjed med en gang! Pokkerskinn&bein så irritert jeg blir da...
    "Vi blir forsinket pga snøværet i Danmark. Kommer til Langesund fredag så levering må bli fredag kveld hos deg. "

Edit: Denne meldingen kom en time før de skulle vært her...I Ski. Og de er fremdeles i Tyskland/Danmark. Da har de vist en stund at det ikke ble i dag........

T

TT.

Gjest
    Æsj, så jævla trist da. Så på klokka i ettermiddag og tenkte på at nå rigger du anlegg. Krysser fingrene uansett. Slikt er noe dritt når man venter og venter

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn