TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Glad jeg ikke trenger ekstern hjelp, målemikrofoner og gullører for å få godlyd i heimen. Har gått den lange veien selv, byttet og dealet meg oppover, sideveis og sikkert også nedover, men har derfor ingen andre å skylde på enn meg selv om det låter dårlig eller ei. Får være bra nok det som er, da penger fortsatt ikke er gratis. Ha en flott kveld!
    Den veien går jeg å. Desidert morsomst å bruke sine egne ører :) Jeg stoler ikke på en datamaskin sine ører.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og jeg er glad jeg har venner som stiller opp med de kan, så slipper jeg tro at jeg kan alt på min vei. Riktignok har jeg byttet og kjøpt mer enn mange her inne, men hobbyen er best når den kan deles. Samt å tilegne seg mer kunnskap er veldig bra, synes jeg.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.187
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Glad jeg ikke trenger ekstern hjelp, målemikrofoner og gullører for å få godlyd i heimen. Har gått den lange veien selv, byttet og dealet meg oppover, sideveis og sikkert også nedover, men har derfor ingen andre å skylde på enn meg selv om det låter dårlig eller ei. Får være bra nok det som er, da penger fortsatt ikke er gratis. Ha en flott kveld!
    Den veien går jeg å. Desidert morsomst å bruke sine egne ører :) Jeg stoler ikke på en datamaskin sine ører.
    Det er vel en måte og gjøre det på,finne rommets svakheter og finne ut hvor høyttalerene låter best innenfor lytteposisjonen med en PC er like morsomt det. TT sitt system er ikke gratis det heller og heller ikker er det low fi,hvorfor ikke prøve og få det beste ut av det? Ser ikke noe galt i og bruke hjelpemidler til det.

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har frem til nå kun brukt ørene - med helt greit resultat innenfor de kjente "unoter" i et ordinært møblert rom.
    Men, når jeg etter hvert skal sette opp anlegget i loftsstua tror jeg at jeg skal være såpass "ydmyk" og be om litt kvalifisert bistand fra noen som med hell har gjort slike øvelser tidligere. Tenker da både på ht-plassering og enkle, begrensede akustiske tiltak for å optimalisere innenfor noen definerte rammer.
    Anser det å være enklere, og tidsmessig langt mer rasjonelt, enn å forske rundt etter måfå-prinsippet:)

T

TT.

Gjest
    Jeg har visst tråkket i et vepsebol med mitt innlegg og berørt noen såre tær. Jeg står for mitt innlegg og samtidig registrerer at andre har annen oppfatning om emnet og det respekterer jeg selvfølgelig. Godt vi er ulike og har forskjellig oppfatning om ting. Hva skulle vi ellers ha et forum til?
    Straks avreise til Oslo. Ønsker alle en fin dag!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Nope @TT.
    Her har du verken tråkket i vepsebol eller på tær som har blitt såre:).

Innleggene som @HCS, Evo´n og jeg har kommet med i denne sammenheng er mer en erkjennelse av (i hvert fall for egen del) at det finnes både innretninger og mennesker (med erfaring) som kan gi et enklere, raskere og plausibelt bedre resultat enn å kun bruke egne ører.
    Jeg vil heller prioritere tiden til å lytte på musikk enn å bruke mye tid på prøve/feile/prøvepånytt når tidsmessig enklere, og bedre tilrettelagt vei finnes:)

Hva man synes er mest moro er jo uansett opp til den enkelte. Jeg synes ikke det er spes moro å bruke en halv dag på å flytte høyttalere fremogtilbake for å finne optimal posisjon. Resultatet er i så måte mitt mål - og det som i en slik sammenheng er moro. Om en innretning kan bidra til å gjøre den jobben raskere, så er det noe jeg setter pris på.
    Det samme gjelder akustiske tiltak, der jeg med unntak av å ta kunne ta "piffen" av noen 1ste refleksjoner må innrømme at jeg har 0 peil på hva/hvordan. Da blir minste motstands vei å dra i hus en som har reist den ruten tidligere:).

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.187
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Jeg har visst tråkket i et vepsebol med mitt innlegg og berørt noen såre tær. Jeg står for mitt innlegg og samtidig registrerer at andre har annen oppfatning om emnet og det respekterer jeg selvfølgelig. Godt vi er ulike og har forskjellig oppfatning om ting. Hva skulle vi ellers ha et forum til?
    Er hjemme i dag,ble ikke som planlagt så da kan du få kaffe om du vil :)
    O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.187
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Du har dine meniger/måter og tilnærme deg lyden på ingenting galt i det,TT :) du har ikke tråkket på mine tær iværtfall:)

O

• Liker
    Reaksjoner: HCS

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.471
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Her i nord sliter vi med snø så nå jobbes det på spreng for å få snø i gatene...

Det skal være stor leveringsfest av VM i alpint 2025 søknaden nå i helgen.. hele byen stenges av og slalombakken forlenges helt ned til torget..
    Kurt Nilsen, Sandra lyng, Freddy kalas, jodski og DDE skal på scenen i tillegg til noen meget gode lokale band.. Groms Plass kan fint sjekkes ut av menigheten.. trivelig gjeng med fin musikk.

http://www.fremover.no/leveringsfes...kommer-skibakken-ned-til-narvik/s/5-17-374296

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har dine meniger/måter og tilnærme deg lyden på ingenting galt i det,TT :) du har ikke tråkket på mine tær iværtfall:)

O
    Og på ingen måte noen tær her heller. Det at det er så forskjellige måter å tilnærme seg det hele på er bare berikende.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel en måte og gjøre det på,finne rommets svakheter og finne ut hvor høyttalerene låter best innenfor lytteposisjonen med en PC er like morsomt det. TT sitt system er ikke gratis det heller og heller ikker er det low fi,hvorfor ikke prøve og få det beste ut av det? Ser ikke noe galt i og bruke hjelpemidler til det.

O

Sier ikke at det er galt. Det er bare ikke min tilnærming :)

T

TT.

Gjest
    Skulle ha holdt kjeft, men nå er jo dette min tråd og merker at det ble litt dårlige vibber nå.

Drit i det, drekk øl og se glad ut eller hva nå enn du har i glasset.

Osloturen gikk greit, masse snø på Åsland, men de kjører fortsatt snø dit. Brøytingen er under pari, men enkelte småveier holdt de på å rydde. De har nok å ta av.
    Muttern disket opp med rene koldtbordet og det smakte aldeles nydelig. Spiste meg god og mett, men det skulle jeg ikke gjort, for etterpå var det kaffe og hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus. Jøje meg, ikke rart jeg er feit!

Ønsker alle en fin hælj og kos dere med musikken eller anlegget eller begge deler! SKÅL!

T

TT.

Gjest
    Tok akkurat ut en, men fort gjort å sette inn en. Aller enklest i Tesalongen, for da kan den ta plassen til eq’n. Kossn d?

EDIT: ikke nevn TANDBERG, da biter jeg!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.605
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    PS. Siste nytt om Final?
    Her kommer det;
    "Vi måtte hjem til Stavanger først pga frosne rør og ingen vann. Fikk litt problemer i tollen så må kjøre hele veien til Oslo da jeg ikke ønsker å komme i tollen i Langesund med samme lass. Må få orden på rørene her først men regner med å kjøre til Sandefjord på søndag så Oslo mandag. Når kan vi evt levere hos deg på mandag?
    "
    Skuddpremie?

T

TT.

Gjest
    Det må bli trekk i fraktkostnadene eller er det allerede betalt?
    Høres mest ut som løgnaslaget (eller hvordan det skrives) dette her

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.605
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er gjennom tjenesten Nimber. Slik at de ikke får betalt før det er levert. Har ikke sett noe valg for å avtale ny pris, men har sendt mail til Nimber med spm.

Kanskje noen av leserene her inne vet?

• Liker
    Reaksjoner: TT.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Håper ikke det er samme siddisfirma som knuste min Nakamichi LX3 og Amp 2, isåfall kan det bety trøbbel. De våget ikke fortelle at de hadde ødelagt det de skulle frakte før flere dager i etterkant, mens jeg satt og ventet hver dag på å få varene levert. Jeg hadde selv ikke noe med dem å gjøre, men det gikk hett for seg mellom han som hadde kontakt og fraktfirmaet. Makan til useriøs aktør, alle mulige unnskyldninger som bare var vikarierende metoder for å tåkelegge hva som egentlig hadde skjedd.

De skrøt på seg å ha fraktet et piano for Ketil Bjørnstad, og skulle være eksperter på delikat musikkutstyr.

T

TT.

Gjest
    Håper ikke det er samme siddisfirma som knuste min Nakamichi LX3 og Amp 2, isåfall kan det bety trøbbel. De våget ikke fortelle at de hadde ødelagt det de skulle frakte før flere dager i etterkant, mens jeg satt og ventet hver dag på å få varene levert. Jeg hadde selv ikke noe med dem å gjøre, men det gikk hett for seg mellom han som hadde kontakt og fraktfirmaet. Makan til useriøs aktør, alle mulige unnskyldninger som bare var vikarierende metoder for å tåkelegge hva som egentlig hadde skjedd.

De skrøt på seg å ha fraktet et piano for Ketil Bjørnstad, og skulle være eksperter på delikat musikkutstyr.
    sikkert et slikt piano

image.jpeg

T

TT.

Gjest
    Måtte ta en times timeout etter byturen. Slikt tar på både fysisk og psykisk for en sart sjel som meg. For å få igjen troen på menneskeheten har jeg sjenket meg, aller nådigst en øl. Får håpe og tro at flere blir innvilget i løpet av kvelden, slik at væskebalansen og gulvet blir ustabilt. Skål! 8)

T

TT.

Gjest
    En av de få fordelene med å gå på hjertemedisin, er at fyllesyke er et fremmedord å regne og skulle det bli for mye «Møllers tran», så snur det i halsen. Uansett blir ikke inntaket så voldsomt. Sitter tross alt alene. :rolleyes:

T

TT.

Gjest
    Hå nei du, er nok bare en tyggepinne som Mickey har. Er tvinnet marg med surret tørket kyllingkjøtt rundt. Tipper du blir klein av å røyke denslags. Finnes i en dyrebutikk nær deg om du ønsker å gjøre et forsøk. Hilse fra meg, så får du sikkert litt rabatt

250ADF84-9FF1-4E95-9253-C083563D637F.jpeg

T

TT.

Gjest
    Jo da, kunne det, men er fornøyd med rikets tilstand også. Er mest for nysgjerrigetens skyld og du vet jo hvordan det er

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn