Tusen takk for alle kondolanser og varme tanker på en utrolig trist dag. En av de aller tyngste i mitt liv! Ikke visste jeg at jeg skulle komme alene hjem fra veterinæren i dag. Mickey har slitt i lengre tid og har hatt vansker med å holde på maten. Det har stort sett kommet opp igjen og han har blitt tynnere og tynnere. Etter flere tester og undersøkelse hos veterinær i dag, konstateres det at kroppen hans ikke produserer røde blodlegemer og at han er døende. Altså at det kun går en vei. Alternativet var blodoverføringer og mange operasjoner, men siden han var blitt så dårlig, var sjansen liten for at han ville tåle det. Etter anbefaling fra veterinær, ble valget tatt om at han ikke skulle lide noe mer. Jeg fikk holde ham en siste gang og han laget godlyder, som når han koser seg, men han skjønte nok hva som ventet. Jeg fikk vite prosedyren videre og fikk valget om å være til stede eller ikke. Jeg valgte det siste. Kl12:30 fikk han slippe.
Han har vært her for meg når livet har vært på det mørkeste for meg og alltid vært en glad hund, helt til det siste. Tusen takk Mickey for all glede og trøst du ga meg! Hvil i fred!