TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Ser ut til at det ramler inn noe vintage Technics snart. Jeg uttalte for en stund siden i tråden" Gode kjøp" at det ikkevar noe å samle på, men da forsterkeren ikke ble solgt på første runde, ble fristelsen for stor, så nå setter snart en SU-V6 int forsterker kursen hitover.

T

TT.

Gjest
    Takket være Postens tollavd, ble Micromega effekttrinnet hengende i fortollingsavd og når dessverre ikke fram før over helgen. Irriterende

T

TT.

Gjest
    På tide med med musikk igjen. Nile Rodgers & Bernard Edwards i storform på Chics utgivelse fra 1978

You can get by if you try

tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    199
    Hei TT.
    Fikk tips om tråden din.
    Den har engasjert meg kraftig, og er årsak til 2 netter med lite søvn.
    Fytte katta for fin måte oppdage mye ( for meg ) ny musikk på.
    Mye samme smak som meg har du også.

Tipset kom pga en innlegg jeg hadde om Bose 901.
    Jeg har mange fine minner med denne. I mk4 vers. Du har mk3 eller?
    Ut fra eq boksen, så er det vel det.

Om du ikke har forsøkt det. Burde du prøve å sette de høyere en de originale stativene.
    Opp til det dobbelte faktisk. Noe avhengig av høyde og størrelse på rom.
    Bakvegg av mur, er etter min mening det beste. Men det skjønner jeg ikke går hos deg.
    Litt store planter på sidene av 901 har for meg virket gunstig. Men kun ett mystisk tips.

Lover å følge tråden din heretter. Den er virkelig inspirerende. Og lærerik, ikke minst.

Obs. glemt. Om du ikke er veldig ømfintlig for diskant. Forsøk å ikke bruke eldre Engelske
    forsterkere.
    901 er helt klart lyttet fram på Amerikanske med litt mere trøkk i toppen.

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Hei tokai. Beklager sent svar, men jeg har hatt fullt hus av hifiinteresserte medforumister i dag. Hyggelig at du setter pris på tråden min og musikken jeg liker. Det er Serie 3 og jeg har ingen andre muligheter til plassering av Bosene. Derimot er EQ oppgradert med nye og bedre kondensatorer og de spiller forrykende og det er det flere som kan skrive under på. Her benyttes en vintage Technicsforsterker, SU-V9, som passer som hånd i hanske til Bosene

tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    199
    Hei tokai. Beklager sent svar, men jeg har hatt fullt hus av hifiinteresserte medforumister i dag. Hyggelig at du setter pris på tråden min og musikken jeg liker. Det er Serie 3 og jeg har ingen andre muligheter til plassering av Bosene. Derimot er EQ oppgradert med nye og bedre kondensatorer og de spiller forrykende og det er det flere som kan skrive under på. Her benyttes en vintage Technicsforsterker, SU-V9, som passer som hånd i hanske til Bosene
    Det funker helt sikkert sint, da klassiske japansk utstyr hevet helte øvre toneområdet. Fra 3-4 khz og opp.
    Vi brukte H/K sitation 16power amp
    harman-kardon-16-01.jpg

og Marantz 3200 preamp
    3200.jpg

Og i 1977, tror jeg..... funket dette helt fint.
    Rommet de stod på da, var ganske lite, ca 18 kv.
    Likevel fikk vi vesentlig bedre lyd i lytte posisjon med egen lagde stativer som var 30 cm høyere en originale.
    Særlig i diskant området

https://www.youtube.com/watch?v=JutX_NVZpbA

Her er noe musikk jeg er veldig glad i

Nå er jeg sikkert veldig klønete men, hvordan legger dere ut med bilde av artisten ?

Sist redigert:
    • Liker
    T

TT.

Gjest
    For å legge ut youtubesnutter med bilde, trykk på filmsymbolet på linjen over (nest siste til høyre) og lim inn youtubelinken. S i httpS må fjernes

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.596
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde en marantz som så helt lik ut, men den var integrert... Hva var benevnelsen på den mon tro..?

tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    199

vet ikke om dere hørte denne. prøver igjen.

Bør spilles med bra volum, og høyttaler med bra trykk. Bose 901 for eks

• Liker

surabus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Antall liker
    1.639
    Dette er en veldig fin tråd som jeg stadig må innom.
    Fin musikk og mye variert artig innhold.
    Dine Ymer ble riktig fine,flott jobbet.;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Nederste ankom i dag og de to nederste er derfor nye i oppsettet i Tesalongen. Jeg trodde bare franske biler var vanskelige, men jeg får ikke lyd i noen ting nå! Får lete etter manual på nettet. :eek:

image.jpg

T

TT.

Gjest
    Låter faktisk veldig bra "out of the box" når jeg endelig skjønte hvordan dette skulle innstilles. Fant ut megablemmen da, da jeg var 100% sikker på at Tempo 1 og Tempo 2 var rene effekttrinn, noe de ikke er! :rolleyes: De er integrerte og jeg trenger derfor ikke Tempo P (pre)! Så dum er jeg, men det er ikke så mye info om disse på nett og jeg gikk derfor "fem på". Samme det, hifi er hifi og mann er mann osv! ;) Vi tåler vel et bilde til ferdig oppkoblet.

image.jpg

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Stusset litt på bildet ja. Så nå har du to integrerte. Du finner noe anvendelse for dem tenker jeg. ;D Fine i hvertfall. Gratulerer! :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Takker, neida. En pre og en integrert, så alt er koblet via pre og inn i en inngang på integrert

T

TT.

Gjest
    Har sittet og hørt en 30 min nå og jeg opplever lydbilde som mye større enn med Technicsen, kanskje bare en innbillning. Uansett ikke dårligere enn Technicsen

T

TT.

Gjest
    Litt musikk igjen og siden jeg endelig fikk tak i den mest spilte platen fra ungdomstiden i dag, Chic - Risque (tusen takk jorwed), er det naturlig å spille megahiten "Good times"

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Takker, neida. En pre og en integrert, så alt er koblet via pre og inn i en inngang på integrert
    Har du prøvd å kjøre kun den integrerte også - sånn for sammenliknings skyld?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.169
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt musikk igjen og siden jeg endelig fikk tak i den mest spilte platen fra ungdomstiden i dag, Chic - Risque (tusen takk jorwed), er det naturlig å spille megahiten "Good times"

To sjeler, en tanke!

Pussig nok har jeg ikke bare spilt Earth, Wind and Fire i dag. Har også sveipet gjennom Chic, og for øyeblikket er jeg på full fart gjennom katalogen til Sister Sledge. Donna Summer spilte jeg i går kveld. :cool:

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Så artig tkr. Musikken bringer fram så mye flotte minner for meg og jeg gliser hver gang slikt spilles. Those where the days!

T

TT.

Gjest
    Har du prøvd å kjøre kun den integrerte også - sånn for sammenliknings skyld?
    Nei, jeg har desverre ikke kommet så langt. Det går i ett her for tiden. ;D
    Sånn, da er pre bortkoblet og alt går rett i int forsterker. Kan ikke si jeg hørte nevneverdig forskjell, men det ble ryddigere i hylla
    Kan vel være at det forsvant et lite slør
    image.jpg

T

TT.

Gjest
    Fordeler og ulemper med ny forsterker:

+ fjernkontroll
    + mindre varmeutvikling
    + samme stil som resten
    +programmerbare navn på kildevalg

- ikke RIAA
    - anderledes bruk
    - programmerbare parametre
    - mindre effekt

skal ikke ta de lydmessige enda

Sist redigert av en moderator:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.684
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg antar at Ed Motta er en kar du har kontroll på. Denne kom ut i år. Hvis du ikke har fått den med deg, så antar jeg det er noe for deg.......eller ikke? :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det stemmer karmana. Har ikke mye av ham, men har hørt en del via Tidal. Coolt ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn