TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det tynnes ut i rekkene i museet mitt og det skal tynnes litt mer etterhvert. Kommer kanskje noen godbiter etterhvert. Må bare få tatt noen bilder først.
    Ikke selg alt som er før trettende da TT. ;D Lykke til på ny jobb i morgen!

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Skal spare litt til da. Skal tynne ut det som ikke er helt innenfor epoken jeg samler, så følg med på brukten

T

TT.

Gjest
    ja ja, blir spennende med nytt arbeidssted fra tirsdag av. Tror det kan være sunt også
    Jo da, overlevde denne arbeidsdagen også. Er sliten etter å ha stått og gått hele dagen. Det er sikkert en vanesak. Utrolig mange rare spørsmål fra kunder man får og man kan lure på hva folk egentlig tenker og tror. Hehe. Har veldig ok kollegaer iallefall og jeg fikk kortere vei til jobb, det er da noe. ;)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    ja ja, blir spennende med nytt arbeidssted fra tirsdag av. Tror det kan være sunt også
    Jo da, overlevde denne arbeidsdagen også. Er sliten etter å ha stått og gått hele dagen. Det er sikkert en vanesak. Utrolig mange rare spørsmål fra kunder man får og man kan lure på hva folk egentlig tenker og tror. Hehe. Har veldig ok kollegaer iallefall og jeg fikk kortere vei til jobb, det er da noe. ;)
    Fint å høre. :)

T

TT.

Gjest
    Noen dager er mye verre enn andre. De dagene som er aller verst er når man mister sine aller nærmeste. Denne gangen er det ikke meg, men en venn her inne som lider denne skjebnen. Mine tanker går til ham og hans familie som sitter igjen. Hvil i fred.

T

TT.

Gjest
    Ved slike anledninger er det naturlig å stoppe opp og tenke seg om, selv om verden utenfor går i hundre og tenke, er det verdt det, det dette vi driver med? løper i evigvarende hamsterhjul og ikke se forskjellen dag etter dag. Plutselig er de gode dagene over og man sitter der og tenker; hvor ble livet av?

Jeg skal ikke dra den lenger, men bare indikere at det finnes alternativer. Ha en flott natt/dag ettersom..

T

TT.

Gjest
    Det er bare å glede seg. Kom plutselig på at jeg skal jo på Lee Ritenourkonsert i slutten av måneden, så det er ett av årets høydepunkt. I tillegg er det både Vaffeltaffel og barnedåp, like om hjørnet. Mye å glede seg til mao.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.298
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig lesing TT, sliten er lov og noen ganger litt sunt også, men husk at hvile er viktig når kroppen sier
    ifra;) Lykke til videre:)

gismo

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Her er en artist som desverre døde så alt for tidlig. Han ble visstnok oppdaget av selveste David Bowie og var blandt annet bakgrunnsvokalist på albumet "Young americans". I tillegg sang han med Chicago, Carly Simon, Barbara Streisand, Roberta Flack og mange andre. Jeg snakker selvfølgelig om Luther Vandross. Her med låten "Creepin' "

T

TT.

Gjest
    Ettermiddagen har gått med på å ferdigsortere vinyl som skal selges, rydding av rusk og rask, både i Tesalongen og i museet. Ser litt bedre ut på begge steder. Må få tørket litt støv snart ser jeg, men det blir en annen dag. Denslags hater jeg. Får se om ånden kommer over meg til helgen... :rolleyes:

T

TT.

Gjest
    En av de viktigste låtene i min verden var "Good times" med Chic i 1979. Omtales i serien Hitlåtenes historie på NRK2 nå kl 20:55

Sugarhill Gang tok riffet fra låten og lagde "Rappers Delight", noe som ansees som den første offentlige rapping låten

T

TT.

Gjest
    Var et interessant program som tok for seg mye mer enn har hadde ventet. Var litt artig at de holdt originalplaten av Rappers Delight, da jeg har den samme her. Husker ikke hvordan jeg skaffet meg den, men mener jeg kjøpte den av en kompis for kr 25,-

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

T

TT.

Gjest
    Jeg skal hverken spille Good Times eller Rappers Delight, men noe helt annet fra Chic, nemlig noe fra tiden før og da blir det denne: Savoir faire

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.291
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er mer glad i øl enn frk Meister, men likevel god helg TT
    Blondine med øl og futt i:

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Puppepåpp slår aldri feil hos oss gutta. Hvem husker vel ikke Sabrina i bassenget på 80-tallet med låta "Boys,boys,boys". Det er ikke bare en viss herremann som har "monopol" på musikk med yndige damer ;)

T

TT.

Gjest
    Var ute og handlet nå og tenkte jeg skulle gjøre en test i bilen. Med iPhone og dab+ radio ble følgende gjort; koblet til iPhonen til usb inngangen på radioen og åpnet en nettradioapp (smoothjazz.com) og streamet musikk i 128kb kvalitet i en halv time totalt via 4G. Ikke noe skurr, dårlig signal eller noe å utsette i det hele tatt. Det kunne like gjerne vært Norgesradioappen eller NRK appen og resultatet hadde vært akkurat det samme.

På nåværende abonnement hos Telenor har jeg inntil 6 Gb nedlastning og etter det jeg kunne se av forbruket etter en halvtime med streaming, ga ikke måleren hos Telenor nevneverdig utslag. Jeg tenker da, hva pokker skal vi med dette dab greiene når vi kan streame fra nettradio? De fleste har vel endelig fått seg smarttelefon, noe jeg selv har hatt i ni år nå. Man kan streame ganske mye for prisen av en dab radio som i mine øyne er håpløst gammeldags, når 4G og 4G+ allerede er her. Vil dessuten påstå at bare om kort tid kan dobling av nedlastet mengde til samme pris være her. Så dab, DRIT OG DRA!

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Helt enig. Dab kunne dem ha hoppet glatt over og lagt pengene i nettradio i stedet.
    Da hadde vi fått bedre mobildekning og bedre radio i samme slengen.
    Mye bedre.

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.298
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Puppepåpp slår aldri feil hos oss gutta. Hvem husker vel ikke Sabrina i bassenget på 80-tallet med låta "Boys,boys,boys". Det er ikke bare en viss herremann som har "monopol" på musikk med yndige damer ;)

"Liker".....ikke for musikken med video'n....:cool:
    God hælj TT;)

gismo

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    IPA er kjøpt inn og sønn min kommer en tur. Svært hyggelig, men først skal vi jobbe litt for føa. En liten flytt av tak og deretter er det kos og musikk.
    God helg! ;)

T

TT.

Gjest
    Høres ut som at det blir en hyggelig kveld i heimen fandrese. Kos dere, så sees vi om en drøy uke. Skål! ;)

T

TT.

Gjest
    Litt artig kanskje. Hadde en kompis på besøk i ettermiddag og han har ikke vært innom på en god stund. Vi satt i stuen og snakket mens jeg streamet lavt fra nettradio og så spurte han: " Jøss har du kjøpt deg to (!) Geneva? Holder det ikke med en?" Sa han og pekte på Bose 901. Måtte glise litt for meg selv etterpå. :)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt artig kanskje. Hadde en kompis på besøk i ettermiddag og han har ikke vært innom på en god stund. Vi satt i stuen og snakket mens jeg streamet lavt fra nettradio og så spurte han: " Jøss har du kjøpt deg to (!) Geneva? Holder det ikke med en?" Sa han og pekte på Bose 901. Måtte glise litt for meg selv etterpå. :)
    Hehehe... førnøylig. Geneva.... Hahaha ;)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Høres ut som at det blir en hyggelig kveld i heimen fandrese. Kos dere, så sees vi om en drøy uke. Skål! ;)
    Der gikk sønnen gitt. Skulle på jobb I morgen. Det ble mer jobbing enn lytting, men litt ble det. :) Kos var det uansett og nå er taket der det skal være rett over lytteposisjon. Håndverkere er håndverkere. Du verden det er godt med hjelp, det setter jeg veldig pris på. Lærer jo litt på denne reisen også.. Synes det begynner å låte ganske bra nå på tross av flisene på gulvet. Hører at jeg ikke har fått opp diffusorer på bakveggen og det er jo et fremskritt. Mulig det er Ipa'en som begynner å virke. :rolleyes:
    There's one i en every crowd på vinyl her nå. Herlig! :)

2016-02-06 00.12.32.jpg

T

TT.

Gjest
    Fy fanken for en himling fandrese, skjønner at du virkelig har lagt sjela din i dette, kudos!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt urettfrdig å le kanskje. Ikke alle som deler samme galskapen. Superhyggelig med besøk av venner og kjente! :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fy fanken for en himling fandrese, skjønner at du virkelig har lagt sjela din i dette, kudos!
    Takk for det. :) Jeg har det jeg har og prøver å gjøre det beste ut av det uten å bytte for ofte. Har ikke råd. :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Mulig det, men litt artig når høyttslerne er fra 1982 og de blir oppfattet som nye. Uansett, de låter knall til prisen

Litt urettfrdig å le kanskje. Ikke alle som deler samme galskapen. Superhyggelig med besøk av venner og kjente! :)
    Mulig det, men litt artig når høyttalerne er fra 1982 og de blir oppfattet som nye. Uansett, de låter knall til prisen

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det, men litt artig når høyttslerne er fra 1982 og de blir oppfattet som nye. Uansett, de låter knall til prisen

Mulig det, men litt artig når høyttalerne er fra 1982 og de blir oppfattet som nye. Uansett, de låter knall til prisen
    De spiller fletta av Geneva i hvertfall med himmelmargin. Skikkelig morohøyttalere! ;)

• Liker
    T

TT.

Gjest

De spiller fletta av Geneva i hvertfall med himmelmargin. Skikkelig morohøyttalere! ;)
    spiller på dem akkurat nå og det er skikkelig morohøyttalere, ikke noe tvil om det.

T

TT.

Gjest
    Nå ser det endelig ut til at jeg har funnet et Micromega effekttrinn som matcher resten av samlingen. En Tempo 2 på 75Wx2
    Får tro at handelen lar seg gjennomføre

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Hus
    Vurderer nettradio selv og FM sender. Hvilken nettradio stikker seg ut som den beste ???

Helt enig. Dab kunne dem ha hoppet glatt over og lagt pengene i nettradio i stedet.
    Da hadde vi fått bedre mobildekning og bedre radio i samme slengen.
    Mye bedre.

T

TT.

Gjest
    Nå ser det endelig ut til at jeg har funnet et Micromega effekttrinn som matcher resten av samlingen. En Tempo 2 på 75Wx2
    Får tro at handelen lar seg gjennomføre
    Nå ser det ut til at handelen går i orden. Har iallefall overført penger via PayPal til en dreng i DK, så gjenstår det om drengen er en ærlig sjel. Jeg fant forøvrig forsterkeren på DBA ( Den blå avis) er noe ala finn.no

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn