Jeg kjenner jeg begynner å «klø» litt, når jeg leser i enkelte tråder om hva som er «korrekt» musikk, «kvalitetsmusikk» og andre floskler. Ingen har etter min mening rett til å dømme andres musikksmak eller musikkinteresse. Om det er den ene eller andre sjangeren, kan to personer ha helt ulik oppfatning og/eller opplevelse av musikken. Det er helt greit og forståelig at noen liker det ene, men ikke det andre, men respekter i det minste at folk kan ha forskjellig smak!
Har vel vært borti temaet en eller flere ganger tidligere, men det er sunt å repetere det for enkelte.
Å, det var deilig å få det ut. Nå skal jeg hente meg et tulipanformet glass og fylle det med min favorittvin. Skål alle sammen!
Kunne ikke være mer enig, TT.
Musikksmak preges IMO av hva slags musikk en har vært utsatt for gjennom et langt liv, hvilken setting en har hørt musikk i, personlige erfaringer en har gjort i forbindelse med musikk, og mye, mye mer.
Jeg synes det er viktigere å være åpen for nye musikalske impulser enn å båssette musikk (og musikksmaker) i godt eller dårlig. Bare tenk på hva en går glipp av hvis en har et sånt tenkesett!
Forøvrig gir jeg en god Faen i hva folk synes om min musikksmak, og anbefaler deg sterkt å gjøre det samme.
Nå lokker en god maltwhisky.
mvh