TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.644
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bra, da tror jeg alle har fått med seg at det er avlyst.

Har opplevd at LM 126 har vært litt snau i diskanten på Final 1.2 og for å sjekke dette , har jeg koblet til Technics SU 8099 som forsterker og dette bekreftet det hele. Kanskje ikke rør er optimalt på høyttalerne eller om det kun er et rørbytte som skal til? Skal uansett gjøre et forsøk med å sette tilbake originalrørene i tur og orden for å se om dette har noe virkning når jeg får anledning.
    Det låter iallefall fantastisk bra med Technicsen i diskantområdet og i tillegg krefter i overflod. Time will sjåv
    De små rørene kan nok rette opp i noe av det :) bassen blir sikkert ikke den strammeste med KT 66.
    Er en her inne som har sylpeiling om du trenger hjelp,send meg en mld så får du info ;)

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Skal i tillegg prøve rørforsterkeren i Tesalongen for å se om det er rør vs transistor eller bare rør

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.607
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Vet du i det heletatt noe on imperdansekurven til panelene?

Rørforsterker generelt trives ikke spesielt godt med store svingninger

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Aner ikke ptb. Det finnes fantastisk lite info om disse desverre

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.644
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Da er vi igang inne hos TT da:) forsterker jakt til den store gullmedaljen ;) Har en preamp stående du kan teste med 275'n til J :)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har tre preamper og ni integrerte transistor og tre med rør, så mulig jeg klarer meg intill videre

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vil uansett ikke ha McIntosh igjen. Trenger heller en int trans kraftkar med fjktr. muligens

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Denon nedlater jeg meg ikke å bruke. Se det merket som tredjerangs som Sherwood og Fisher!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg er uansett ikke i kjøpemodus, da hverken lysten eller finansene er tilstede. Skal nok klare å stable på beina noe som jeg blir fornøyd med. Det låter veldig greit med Technics, men mangler fjktr.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, KT66 er ikke nødvendigvis synderen. Trafo og dens kvalitet er minst like viktig. Vært borti at en forsterker, med halvparten av effekten til den andre, låt mye bedre. Så et stivt power skal en ikke kimse av. Generelt å anta noe om en rørforsterker basert på rør-type alene skyldes manglende erfaring med rør, sorry :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.186
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg er uansett ikke i kjøpemodus, da hverken lysten eller finansene er tilstede. Skal nok klare å stable på beina noe som jeg blir fornøyd med. Det låter veldig greit med Technics, men mangler fjktr.
    1461850931_GripetangSundo.jpg

;D

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg skal uansett prøve meg fram med det jeg har til rådighet og tar det derfra. Det er jo dette som gjør hobbyen så spennende, prøve-feile, prøve-vinne.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nei, desverre. Derimot er det jo en del kabler som visstnok kan tweake lyden slik at jeg kanskje slipper forsterkerbytte.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.481
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nei, desverre. Derimot er det jo en del kabler som visstnok kan tweake lyden slik at jeg kanskje slipper forsterkerbytte.
    Hva med sølvkabler til ht? Normalt ikke anbefalt har jeg skjønt, men hvem vet? Jeg har ett sett du kan teste om du vil?

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Får ta litt tuberolling først, så litt amprolling og så gjøre opp status

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.607
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det jeg ville frem til er at rørforsterkere, på generelt grunnlag, ikke matcher spes. godt med variabel last. Lasten kan godt være høy (les lav imperdanse), såfremt den er stabil. I så måte kan man tube-rolle og bytte kabler osv så langt man orker, uten at det vil endre på noe som helst av dette.
    Artikkelen jeg linker til bør leses. Den er informativ og beskriver dette på en god måte:

https://www.dhtrob.com/overige/tubefriendly_lsp_en.php

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har tenkt litt og sovet på det og kommet frem til at LM 126 flyttes opp i Tesalongen og Dareden forsvinner. Intil videre blir Technicsen (8099) motoren i hovedanlegget, der den gjør en formidabel jobb i så måte. Trodde at stater var en jevn last, men der tok jeg visst grådig feil. Det var ved "dårlige innspillinger" jeg oppdaget at diskanten nesten forsvant og lyden ble nærmest ullen.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Har også noen sølvkabler du kan få vanvittig billig;)
    Testing er selvsagt mulig mot ett lite gebyr:rolleyes:
    mvh
    V-M
    :cool:

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Mens noen har fredagstaco, andre limer dyre gummiknotter på rådyre kabler, noen tar fredagspilsen, andre stresser med julegaver, noen sliter med db, andre igjen har for mye å gjøre, noe vil, andre vil ikke, en vil kanskje, en vil men får ikke lov, noen blir ikke ferdig til jul, andre feirer ikke jul, så sitter jeg her og lytter til herlig musikk. Nå sitter det som en kula altså, mnjaa!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er så synd at det ikke blir noe i morgen, for da kunne dere hørt med medbragte ører hvordan det låter. Noen ganger, som denne, kom noe i veien. Shit happends, men det går flere tog, forhåpentligvis for NSB også. Ha en flott helg folkens!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var dumt med morgendagen TT, men sånt skjer en sjelden gang. Ha en riktig god helg! :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvis jeg får tid i morgen eller søndag, skal jeg ta fram primstaven, bibelen, en ønskekvist, et bilde av Jesus, Joralf (Snåsamannen), en samisk shaman, en indiansk medisinmann, en oppblåsbar julenisse, en stor eske Tic Tac (sukkerpiller), en hestesko, et fedd hvitløk, en eikeplugg, et krusifiks, en firkløver (veksten), røkelse, harelabb, hvaltann, vievann fra Israel, magnetiske fotsåler, ugler som skifter farge etter humøret, duftlys, ulltråd, helsetrøye, en gryte med gull fra regnbuen, et hallelujarop og deretter legge alt i en stor ring rundt meg og knele foran alt og si, Dette tror jeg ikke på!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.644
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hvis jeg får tid i morgen eller søndag, skal jeg ta fram primstaven, bibelen, en ønskekvist, et bilde av Jesus, Joralf (Snåsamannen), en samisk shaman, en indiansk medisinmann, en oppblåsbar julenisse, en stor eske Tic Tac (sukkerpiller), en hestesko, et fedd hvitløk, en eikeplugg, et krusifiks, en firkløver (veksten), røkelse, harelabb, hvaltann, vievann fra Israel, magnetiske fotsåler, ugler som skifter farge etter humøret, duftlys, ulltråd, helsetrøye, en gryte med gull fra regnbuen, et hallelujarop og deretter legge alt i en stor ring rundt meg og knele foran alt og si, Dette tror jeg ikke på!
    Er det ikke betshemahets dagen i morgen?,da er slikt ikke lov:):)

O

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn