TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Tøffere sånn utseendemessig ogsåBare husk å sette den i dac-modus, hvis ikke du spesielt ønsker at den skal være i pre-amp-modus.
Tøffere sånn utseendemessig ogsåBare husk å sette den i dac-modus, hvis ikke du spesielt ønsker at den skal være i pre-amp-modus.
Ja fanken. Så ikke at det var plast over fronten. Takker for tips!Ta a plæsten, æ!
Akkurat nå sitter jeg i hjøret av sofaen i tvkroken og kan fint lese displayet. Fornøyd så det holder jeg!Grattis TT var en søt liten box og håper du blir fornøyd
mvh
Hark,kremt.........Ja fanken. Så ikke at det var plast over fronten. Takker for tips!
Takker. Her går det i "budsjettklasse" mot hva det gjør nærmere Oslo. Uansett moro med noe nytt, uavhengig av pris.Og grattis med DAC forresten
Nye boxer er gøy , uansett størrelse og pris. Ofte vel så gøy å få godlyd ut av rimeligere produkter.Takker. Her går det i "budsjettklasse" mot hva det gjør nærmere Oslo. Uansett moro med noe nytt, uavhengig av pris.
Technics?Jeg har sagt fantastisk lite om "navet" i Hovedanlegget , men det er enda mer merkelig at ingen har spurt om hva som står i midten i anlegget.
Det eneste jeg har nevnt, er at det er en mediokre vintage integrert forsterker, men hverken mer eller mindre. Det er vel snart på tide å avsløre hva det er?
I hvertfall fra perioden rundt 1980. Det var gullalderen for dette merket, om man ser bort fra SL1200/1210Det er noe eget med de Technicsene
Uansett er dette, eller alle tre, små smykker i hverdagen og har en eierglede hinsides det meste jeg eier Jeg er selfølgelig både partisk og inhabil i uttalelsen . Ha en god natt10pts. Ja, det er nok det. En gammel sliter fra 1978 som jeg har som referanse i alle sammenheng ang lydgjengivelse. En forsterker på 72+72W i 8ohm. Den er hverken analytisk eller varm i lyden, men har snert og pondus som gir masse musikkglede og ikke minst fot! Om noen lurte, så har jeg tre velfungerende eksemplarer av sorten, derav en i hovedanlegget. Sistnevnte kjøpte jeg for den svimlende sum av kr 800,- av en meget hyggelig kar i Oslo. Masse skurr og møkk som jeg heldigvis har fått vekk, mens det ytre her vært strøkent. Har brukt mange timer på å få denne til det smykke den er. Jeg har kraftigere forsterkere i samlingen, men ingen som har "mine" lydpreferanser. Modellen heter Technics SU 8080. Her er et bilde av herligheten.
Vis vedlegget 778426
Snakker om håndbrekkApropos Smokie – jeg avtjente siviltjenesten i Oslo og hadde hybel på Nordstrand. Jeg hadde klart å krasje bilen til moderen (dro brekket på glatt føre og moste forstillingen i en fortauskant) og jobbet i ferskvaredisken på kveldstid for å tjene penger til verkstedregningen. Hårda bud. Hun jeg jobbet under, Åse fra Trøndelag, var Smokie-fan på sin hals. HVER EJVA lørdags morgen mens vi gjorde klart ferskvaredisken før kundene kom, var det Smokie på full pupp. Og hun og de andre damene var helt i ekstase. Akkurat som om det ikke var ille nok for meg å bare være der, så måtte jeg altså høre på Smokie MED lokal koring av kvinnfolk type middelaldrende + og ikke av den fagre sorten heller. Jeg dro aldri brekket med mammas bil igjen, for å si det mildt.
En annen rar ting var at tenningsnøkkelen var nede mellom setene og den måtte stå i et spesielt gir for å få ut nøkkelen. Og så var det panseråpningen da. Tipper folkene hos SAAB har fått mange telefoner dengang om hvordan få panseret helt oppSAAB. Er så sært at det burde vært fransk.