TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Etter det jeg har forstått, så er visst Napoleonskake HFS kaken fremfor noen. Jeg har i årenes løp sett mange bilder av denne i forskjellige settinger, men den har aldri figurert i denne tråden før nå. Dette var "fast kost" da jeg var med min mor på storhandel i Oslo sentrum. Glassmagasinet, Steen & Strøm, Doblaug, Fru Lyng osv. Ikke rart en sulten guttekropp ville ha Napoleonskake da vi endelig stoppet for kaffe/saft hos Møllhausen. Etter endt handel. Husker som det var i går. Har knapt smakt denne etter jeg ble voksen, så nå gikk jeg innom bakeriet i Spydeberg i morges.
    gleder meg! (Mye minner i dag)

Vis vedlegget 822368
    Ah - kaka si det!
    Den røde er..?

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ah - kaka si det!
    Den røde er..?
    Den røde er "nips" fra en interiørbutikk. Skal nok forestille en Ferrari fra midt 50 tallet og siden jeg hadde en lignende fra Märklin i bilbanebil i ungdommen, så ble det til at jeg rasket med meg denne for noen år siden. Bildet viser en slik jeg hadde

B1F93D0C-C74E-4E0A-AE22-B531EDBD0851.jpeg

P

parafinoksen

Gjest
    Helt fersk napoleonskake er helt fantastisk. Tror jeg må ta pause fra arbeidet og stikke på konditoriet. Tung arbeidsdag etter å ha sett fire timers tenniskamp i natt ...

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Helt fersk napoleonskake er helt fantastisk. Tror jeg må ta pause fra arbeidet og stikke på konditoriet. Tung arbeidsdag etter å ha sett fire timers tenniskamp i natt ...
    Min var dagsfersk, men det hadde holdt med en halv. Mektige saker

P

parafinoksen

Gjest
    Det største talentet mitt er kanskje å kunne spise mye og holde meg slank (skjønt det finnes grenser ...). Har tenkt å ut og løpe etterpå, eventuelt klaske litt tennis (solo, på halv bane med murvegg), men det er klart du skal trene ganske intenst for å brenne bort to stykker napoleonskake med cappuccino til 😵

• Love

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det største talentet mitt er kanskje å kunne spise mye og holde meg slank (skjønt det finnes grenser ...). Har tenkt å ut og løpe etterpå, eventuelt klaske litt tennis (solo, på halv bane med murvegg), men det er klart du skal trene ganske intenst for å brenne bort to stykker napoleonskake med cappuccino til 😵
    Og jeg går opp i vekt bare ved å kjøre forbi et gatekjøkken. Urettferdig assa!

B9BE3FEA-2577-4D6B-AC63-1B7C087AA441.gif

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Måtte krype til korset og bytte alle åtte bananpluggene som ble montert på høyttalerkablene i går, da disse "Nakamikki" vinkelpluggene ikke satt som ønsket. Jeg er nå glad for at jeg hanket med meg 4 par plugger ekstra i går. Ulempen nå er at det ble dobbelt jobb og at de nye pluggene må spilles inn de også. Heldigvis var de med på høyhastighetsbehandlingen de også, så den innspillingen skal gå rimelig kjapt. Slik ble det
    image.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    For det trenede og observante øye, så fremgår det av bildet over at det er korrekt observert at det er satt inn mindre sikring i diskantdelen på høyttaleren. Det skal i utgangspunktet være en 3A sikring, men av allmenpreventive hensyn, så har jeg satt inn en 2A i stedet. Den bør være en grei forsikring mot uvøren volumratting en sen kveldstime med ønske om discotekstemning og fotflytting i 120bpm og dertil høy promille 💃🪩🕺

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Der har du jo rom for forbedringer:

🤪
    Jeg har faktisk mer tro på at en sikring "kan" ha en innvirkning i en høyttalerkrets enn i feks en strømforsyning. Kanskje målbart i førstnevnte, men ikke hørbart.

P

parafinoksen

Gjest
    Sikringen i høyttalerkretsen er i alle fall i signalbanen. Men om det er hørbart ... Kanskje i et anekoisk rom :)

• Liker

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ville kablene blitt BEDRE om du hadde fått prikker under kjøringen? Med tanke på at det ville blitt en betydelig dyrere kabel alt i alt? ;)

• Haha

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ville kablene blitt BEDRE om du hadde fått prikker under kjøringen? Med tanke på at det ville blitt en betydelig dyrere kabel alt i alt? ;)
    Det skal du ikke se bort i fra. Hadde det derimot vært en elbil, hadde det hele vært bortkastet da elbiler har et konstant magnetfelt pga batteripakken og at de som regel ikke har lov til å ha hverken taklast eller hengerfeste. Nå er jeg heldig og har mulighet til begge ting og dessuten bare har en enkel hybridbil med bitteliten batteripakke. Den påvirker ikke kabler mer enn et vanlig startbatteri heldigvis.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det skal du ikke se bort i fra. Hadde det derimot vært en elbil, hadde det hele vært bortkastet da elbiler har et konstant magnetfelt pga batteripakken og at de som regel ikke har lov til å ha hverken taklast eller hengerfeste. Nå er jeg heldig og har mulighet til begge ting og dessuten bare har en enkel hybridbil med bitteliten batteripakke. Den påvirker ikke kabler mer enn et vanlig startbatteri heldigvis.
    Joda, men det er jo mye luft i og rundt en elbil å det er jo den beste form for isolasjon :p

Lurer på om jeg skal ta med kablene neste tur jeg tar med bobilen.. må jo få noe ekstra siden det både er seng å driter samt solcelle på taket i 140+km/t :p

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Joda, men det er jo mye luft i og rundt en elbil å det er jo den beste form for isolasjon :p

Lurer på om jeg skal ta med kablene neste tur jeg tar med bobilen.. må jo få noe ekstra siden det både er seng å driter samt solcelle på taket i 140+km/t :p
    Ulempen med bobil er at du egentlig må kjøre dobbelt så fort for å oppnå samme effekt, da mesteparten av overbygget på en bobil er i glassfiber eller plast. Hadde du derimot hatt en Airstream bygget før 1985, hadde du klart øvelsen i 44 MPH/70,8 km/t og da er du samtidig innenfor lovverket. Airstream etter 1985 har tynnere "blikk" og krever altfor høy hastighet og risikoen for "fishtailing" er overhengende

38B3B7FE-5B9F-4563-95AF-DB91F7605018.gif

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ulempen med bobil er at du egentlig må kjøre dobbelt så fort for å oppnå samme effekt, da mesteparten av overbygget på en bobil er i glassfiber eller plast. Hadde du derimot hatt en Airstream bygget før 1985, hadde du klart øvelsen i 44 MPH/70,8 km/t og da er du samtidig innenfor lovverket. Airstream etter 1985 har tynnere "blikk" og krever altfor høy hastighet og risikoen for "fishtailing" er overhengende

Vis vedlegget 822524
    Har kjørt alt for fort med vogn flere ganger.. :p Hadde en periode en Saab 9-5 Aero.. og med en liten Kabe 540 bak så gikk det litt fort unna i noen forbikjøringer :p

Våre bobiler i dag er så spesielle at det vil bli super kabler som kan brukes av Nasa etterpå :p

SF100704_1.jpg

Også laget vi en elektrisk som vi lanserte på lillestrøm i fjor høst :p

DSC09439.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har kjørt alt for fort med vogn flere ganger.. :p Hadde en periode en Saab 9-5 Aero.. og med en liten Kabe 540 bak så gikk det litt fort unna i noen forbikjøringer :p

Våre bobiler i dag er så spesielle at det vil bli super kabler som kan brukes av Nasa etterpå :p

Vis vedlegget 822526

Også laget vi en elektrisk som vi lanserte på lillestrøm i fjor høst :p

Vis vedlegget 822530
    Ikke umulig. Har litt liten erfaring ang bobiler, svenske og franske biler og camping generelt

C28E4DA4-4479-43C8-8D19-9114E27DEA29.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har dessverre alt for mye erfaring i forhold til min alder :p Men ifølge en annen tråd så kan jeg ingenting om bass :p

• Haha

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Får prøve å være delvis seriøs her. Etter pluggbytte fikk jeg ryddet opp i kabler og lagt dem slik at de ligger pent, minst mulig synlig og minst mulig i veien for støvsuger og vaskeklut. Jeg er litt pirkete der, det skal være rent, pent og ordentlig. Out of sight, out of mind.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Etter å ha kranglet med en bergenser (!) på Finn, tar jeg kvelden i dårlig humør. Ikke moro å bli mistenkt for å oppgi feil fakta ang Postens portosatser enda jeg henviste til Postens nettsider. Vel vel, jeg hever meg over vestlendingen og lar andre kjøpe det han tilbyr i stedet. Takk for i dag herfra!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God morgen!
    Morgenritualet er "under arbeid" og det er en herlig ro i heimen. Begge hundene ligger rolig og halvsover. Er litt trøtt i trynet selv også, da jeg ble sittende og se på tennis, men jeg gav meg etterhvert. Trodde egentlig at dansken skulle ta seieren, men slik ble det ikke. Bra tennisperiode for Norge om dagen (og natten også) 🤪

I dag er det sikkert en del som drar i vei på hytter og naust ifbm pinsen og dere får ha en riktig fin tur og kjør pent. Her er det ingen planer heldigvis. Stress er oppskrytt 😂
    Ha en stressfri dag!
    Paul Hardcastle - No stress at all

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn