TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.656
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tenker denne hadde lagd lyd i Nordbytunellen på E6
    Minner meg på en episode for mange år siden - da lagde vi lyd i Nordbytunnelen.
    Midt på 90-tallet omtrent. Vi var 10-12 HD’r på vei nordover E6, og de fleste kjørte med rak-rør den gang. Rett etter vi kom inn i tunnelen tok vi igjen en ned-cabbed roadster av nyere dato, med en mid 40s fyr bak rattet, og ei blondine i setet ved siden av.
    Vi pakket bilen pent inn med sykler både foran, bak og på siden, og gasset og rusa igjennom mesteparten av tunnelen. Paret i bilen var tydelig mer og mer både forbannet, oppgitt og fortvilet over situasjonen - forståelig nok. Det bråkte heeeelt for jæ….

Barnslig? Ja, sett i etterkant - så absolutt. Men akkurat der og da… :cool:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Minner meg på en episode for mange år siden - da lagde vi lyd i Nordbytunnelen.
    Midt på 90-tallet omtrent. Vi var 10-12 HD’r på vei nordover E6, og de fleste kjørte med rak-rør den gang. Rett etter vi kom inn i tunnelen tok vi igjen en ned-cabbed roadster av nyere dato, med en mid 40s fyr bak rattet, og ei blondine i setet ved siden av.
    Vi pakket bilen pent inn med sykler både foran, bak og på siden, og gasset og rusa igjennom mesteparten av tunnelen. Paret i bilen var tydelig mer og mer både forbannet, oppgitt og fortvilet over situasjonen - forståelig nok. Det bråkte heeeelt for jæ….

Barnslig? Ja, sett i etterkant - så absolutt. Men akkurat der og da… :cool:
    Som tidligere eier av cab, kan jeg bekrefte at det er et jævla bråk i tuneller og da spesielt av MC. Min bror og jeg kjørte til Bilmuseet (mye NSU der) ved Ådalsbruk for noen år siden og min bror målte støyen (med mobilapp) gjennom tunellene langs Mjøsa og med taket nede, uten noen biler eller MC, var støyen rundt 100db og da etter fartsgrensen! 😱

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God formiddag!
    Nå har jeg fyrt opp i ovnen, satt på anlegget og kaffen er klar. Ute regner og sludder det, så en helt ok dag til å gjøre ingenting. Oppfordrer alle til å gjøre akkurat like mye! 🤪
    Ha en lat tirsdag

Bobby Lyle og Nathan East - Nujazzy

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det ble virkelig en lat dag i dag. Har fått hørt mye musikk og bare hatt det hyggelig i eget selskap. Null mas. Fått hørt igjennom en del kassetter, da mest hva andre har tatt opp og det er veldig mye forskjellig og ikke minst forskjellig kvalitet på opptakene. Tydelig at enkelte ikke helt har visst hvordan det skulle gjøres. Veldig mye puddelrock, glamrock og typisk 80 tallsmusikk. Europe, AC/DC, Return, The Human League, Peter Gabriel, Tina Turner. osv osv. Ikke alt er verdt å ta vare på, så noe går igjennom «sletteapparatet» og dermed klare for nye opptak. Det blir en tidkrevende jobb, men artig å holde på med noe.

Da er det natt i heimen og takk for i dag.

the Humn League - Love action

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God morgen midt i uken!
    Nok en herlig grå dag med snø i luften. Ikke annet å vente, men hvor ble det av denne klimaendringen med høyere temperatur? Jeg vil ha den nå! 🤪
    I dag er planen skattejakt i bruktbutikker med kompisen min og dertil lunch. Håper vi finner noen "skatter", da vi muligens skal til en kar kalt "Sjørøveren" 😂. Ønsker alle en flott dag!

Thom Rotella - Feelin' it

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.678
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    God morgen TT, det er nok uheldigvis dette som er klimaendringen som du ettersøker. Noen dager med kulde og noen dager med varme. Husker fra barndommen vi sto på garasjetaket og hoppet i snøen som lå på plenen vår - det er det lenge siden vi kunne gjøre, En blanding av kulde og varme i raskt temoskifte - det er nok slik det kommer til å bli fremover.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.177
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    God morgen midt i uken!
    Nok en herlig grå dag med snø i luften. Ikke annet å vente, men hvor ble det av denne klimaendringen med høyere temperatur? Jeg vil ha den nå! 🤪
    I dag er planen skattejakt i bruktbutikker med kompisen min og dertil lunch. Håper vi finner noen "skatter", da vi muligens skal til en kar kalt "Sjørøveren" 😂. Ønsker alle en flott dag!
    Skal vel komme sydfra, eller ?? 🥶:mad:

L1000325.JPG

• Wow
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Du Arne, du Arne!

Ja i dag fikk pengene bein å gå på og det ble handlet inn både brukt og nytt. Både kassetter, holdere, skuffer, kassettkarusell og noe Brio til mitt kjære barnebarn. Jeg må få tømt bilen først før jeg kan legge ut noen bilder, men nå er jeg sliten. 🥴

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt av det jeg fant på min skattejakt i dag:

9 stk Kassettkofferter, alle fulle av kassetter

F3FF1787-9F50-4608-97E7-CF3E6402EDFA.jpeg

1 stk Gul kassettkarusellholder med 16 stk
    håndplukkede kassetter

AF9E688E-F535-43F1-A0ED-B7AE5ADF1374.jpeg

9 stk uåpnede uinnspilte kassetter

1B0A1BEA-0045-4C8C-AAC6-B58D4DFEFAEA.jpeg

2 stk BASF C-Box kassettsystem

4B927C79-D4B7-44A6-ADB8-3763BC223F14.jpeg

En skuffesystem med tre fulle skuffer med kassetter

E0CF9E76-83FC-405D-B5C4-6CD98C56D20D.jpeg

+ en banankasse med mye Brio togbanedeler

396A866B-77C6-48FA-BA44-6B48FCA859C6.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Skattejakt er kjekt……når man finner skattekisten, og er fornøyd med innholdet 😊
    Det ble Jackpot i min verden i dag og til meget hyggelige priser. Selv om jeg ikke har sett grundig igjennom Brioesken, vil jeg tro at det er deler der for ca kr 2000,- Jeg ga kr300,- og alt ser ubrukt ut. Min sønn, og kone er «miljøbevisste» og synes brukte gaver er helt OK og da er dette en vinn vinngreie. Happy son, happy wife, happy life 😁👍

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Etter å ha gjennomgått eskene og alle kassettene, er det ikke mer enn 10-15 kassetter som blir, resten går til en bruktbutikk. Jeg tror jeg kunne hatt Vikingarna komplett på kassett om jeg hadde villet, men det vil jeg altså ikke 😂
    Her er «returen»!

image.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt av en tur og fangst - skulle tro du fulgte regnbuen.... (y)
    He he. Ruten/utsalgene ble som følger:
    To i Trøgstad
    Tre i Mysen
    En i Skiptvet
    Tre i Spydeberg

(to utsalg var stengt\fant ikke)

På veien mellom Mysen og Skiptvet, løp en mink over veien foran oss, helt svart! Aldri sett villmink før. Rett etterpå stod det et rådyr og beitet i veikanten. Veldig flotte dyr begge to og de to opplevelsene var alene turen verdt. (Jeg satt bak rattet og hadde nok med å følge med på veien)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I dag var det en spennende dag med nye steder og ting. To steder vi aldri har vært på før, ga stor uttelling både for kompisen min og meg. Helt klart to steder vi skal dra innom med ujevne mellomrom og andre som vi ikke skal til flere ganger. Det er så mange ting man ser på sin ferd som minner om en annen tid, en tid da ting ble laget for å vare. Ting som var håndlagde, som ble lagt sjelen sin i, utsmykket med forskjellige tresorter, utskjæringer og malt etter alle kunstens regler. Ting som har gått i arv i generasjoner, som man kanskje har spinket og spart til å for å råd til å kjøpe. Det finnes mye fint som ikke blir verdsatt lenger, fordi det har feil farge, fasong eller mønster. Nå går folk «mann av huse» for å kjøpe akkurat det alle andre har, ting som er vist på tv, sosiale medier (Tik Tok) eller en kjendis/blogger omtaler.

I Sveits sitter det i disse dager ledere fra mange av verdens land og snakker om hvordan de skal redde verden og flesteparten kom i hvert sitt «privatfly». Er det måten å gjøre det på?
    Og er det så miljøvennlig med disse elbilene all den tid vi må importere strøm og strømmen kommer fra et kullkraftverk nede i Europa et sted? Man kan jo saktens lure…
    Gjenbruk er iallefall en god ting i min verden, uten at jeg skal påberope meg å være noe som helst bedre enn andre. Dette er bare litt tankespinn. Ønsker alle en fortsatt koselig kveld. Takk for i dag! 😉👍

Shaktak - Open your eyes

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God formiddag!
    Dagens «treningsøkt» er unnagjort og det før dagens første kaffekopp! I flg værfolket, så har det snødd 70% mer i Oslo i år enn hele januar i fjor! Oslo er ikke så langt unna, så det tror jeg så gjerne.
    I dag blir det innetjeneste for det meste, men hvis PostHvor vil meg vel, så ankommer det en pakke med noe smått i ettermiddag 😉. Ønsker alle en glad dag med eller uten snømåking!

3Rd Force og Craig Chaquico - Forever yours

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er mulig jeg er «way off», men hva skal man med flere utgaver av samme musikk. Det skal innrømmes at jeg selv har enkelte LPs som er like, men det er gjerne slike jeg hadde i ungdommen, ihjelspilte, men ikke hjerte til å kaste dem og kjøpt nye, i nyere tid. Er det ekorngenet som roper eller er det noe helt annet? Kan ikke se for meg noe annet enn at det feks skulle være en «long version», «instrumental version» eller «unplugged version», men som sagt, jeg er sikkert «way off» 😁

6C87BF45-76AB-46BB-9ECC-F1112EC2211A.gif

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn