TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kanskje feil å le av det for jeg synes det rett og slett er tragisk men hva skal en gjøre når kroppen ikke vill :unsure:

mvh
    Ja du sier noe, men bra det finnes noe som fanger opp slike som oss. Tenk om det ikke fantes noe og vi måtte tigge som de i land uten slik ordning

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Litt alvor i all moroa! Da jeg ble "satt ut av spill" pga. hjerneblødning for en del år tilbake, ble jeg sittende uten overskudd til noe som helst! Så fikk jeg etter noen tid hjelp til å komme meg på nettet! Der fant jeg(kona) hifisentralen, og det ble daglige turer inn på sentralen! Jeg syntes det var kjempefint å lese om diverse gleder og sorger knyttet til hifi og jakten på "godlyd"! Det var til stor oppmuntring for meg og jeg leste tråd for tråd! Gammel musikkinteresserte dukket opp i "toppetasjen", og jeg ble bare mer interessert! Men å melde seg inn, det så jeg mørkt på - hva skulle egentlig jeg her inne sammen med "ekspertene"?? Helt til kona sa - "nå melder du deg inn, eller så skal jeg gjøre det for deg"!
    Så godt over 60 meldte jeg meg inn og har ikke angret et sekund!
    Det som har plaget meg, er at jeg var "gratispassasjer" i lang tid, og dermed bestemte meg for å betale "litt ekstra" hvert år til sentralen! Derfor, TT. og andre, er det at jeg får noe "medaljegreier", men husk det er for å støtte forumet og for "gamle synder" jeg gjør det!!
    Godt anvendte penger spør du meg!
    Er spent på når du får NAV på besøk for å polere lokkene dine TT.!
    Tore

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.937
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det skal nevnes at det er en halvautomatisk Technics SL-D202 direktedrevet spiller og automatikken fungerer perfekt. Mulig det er ørene mine det er noe galt med, innspillingen eller noe helt annet, men det virker som det er wow i spilleren (ikke hund altså, men sakte svai). Den har vært lagret i et kaldt rom, så kanskje det er årsaken. Platene jeg fikk, var i mint condition og vasket med Degritter. Null peiskos. Meget bra.
    Jeg har faktisk to støvlokk til spilleren og hvis arbeidsiveren kommer en varm vårdag, så skal man ikke se bort ifra at det kan bli tid til å polere et lokk.
    Hvilken plate var det, TT?

mvh

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt alvor i all moroa! Da jeg ble "satt ut av spill" pga. hjerneblødning for en del år tilbake, ble jeg sittende uten overskudd til noe som helst! Så fikk jeg etter noen tid hjelp til å komme meg på nettet! Der fant jeg(kona) hifisentralen, og det ble daglige turer inn på sentralen! Jeg syntes det var kjempefint å lese om diverse gleder og sorger knyttet til hifi og jakten på "godlyd"! Det var til stor oppmuntring for meg og jeg leste tråd for tråd! Gammel musikkinteresserte dukket opp i "toppetasjen", og jeg ble bare mer interessert! Men å melde seg inn, det så jeg mørkt på - hva skulle egentlig jeg her inne sammen med "ekspertene"?? Helt til kona sa - "nå melder du deg inn, eller så skal jeg gjøre det for deg"!
    Så godt over 60 meldte jeg meg inn og har ikke angret et sekund!
    Det som har plaget meg, er at jeg var "gratispassasjer" i lang tid, og dermed bestemte meg for å betale "litt ekstra" hvert år til sentralen! Derfor, TT. og andre, er det at jeg får noe "medaljegreier", men husk det er for å støtte forumet og for "gamle synder" jeg gjør det!!
    Godt anvendte penger spør du meg!
    Er spent på når du får NAV på besøk for å polere lokkene dine TT.!
    Tore
    Du er en glede å ha med her inne og en berikelse for forumet. Hva man har stående hjemme, betyr ingenting for gleden over å lytte til musikk, ratte knapper på anlegget og få tips om både musikk og andre ting. Man er ikke noe «bedre» enn andre,
    om man har anlegg i millionklasse. Det viktigste er å glede seg over det man har og det man hører på. Så der fikk dere den! 😁

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.790
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du er en glede å ha med her inne og en berikelse for forumet. Hva man har stående hjemme, betyr ingenting for gleden over å lytte til musikk, ratte knapper på anlegget og få tips om både musikk og andre ting. Man er ikke noe «bedre» enn andre,
    om man har anlegg i millionklasse. Det viktigste er å glede seg over det man har og det man hører på. Så der fikk dere den! 😁
    Sanne ord A :)

mvh

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Ville nok heller ha kalt det et "ballespark", @HoJ!😂 Men det virket, og jeg fikk en flott samtalepartner om ting som foregår her inne! Hun er jo meget musikkinteresserte, går gubben "en høy gang"! Kaller henne gjerne "Gulløret", da hun oppdager diverse ting på en LP eller CD lenge før gubben!
    Tore

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.790
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ville nok heller ha kalt det et "ballespark", @HoJ!😂 Men det virket, og jeg fikk en flott samtalepartner om ting som foregår her inne! Hun er jo meget musikkinteresserte, går gubben "en høy gang"! Kaller henne gjerne "Gulløret", da hun oppdager diverse ting på en LP eller CD lenge før gubben!
    Tore
    Hils kona og si takk for ballesparket :)

mvh

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Hjertelig takk for den,@HoJ!😆 Nei, tror ikke mine gamle, hengende baller tåler noe mer!😂
    Men ser ikke bort ifra at hun prøver igjen, og i den forbindelse bruker jeg nå Up&Go på heltid! Hjelper også ved urinlekkasje!🤣
    Tore

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.704
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det skal nevnes at det er en halvautomatisk Technics SL-D202 direktedrevet spiller og automatikken fungerer perfekt. Mulig det er ørene mine det er noe galt med, innspillingen eller noe helt annet, men det virker som det er wow i spilleren (ikke hund altså, men sakte svai). Den har vært lagret i et kaldt rom, så kanskje det er årsaken. Platene jeg fikk, var i mint condition og vasket med Degritter. Null peiskos. Meget bra.
    Jeg har faktisk to støvlokk til spilleren og hvis arbeidsiveren kommer en varm vårdag, så skal man ikke se bort ifra at det kan bli tid til å polere et lokk.
    en liten korrigering, det er en Scroogemaster de er vasket med

Fra vaskeøkta i kveld (klærne kan vel vente et par uker til)

20230208_191636.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er sikkert noen som husker Seinfeldepisoden med «The soup Nazi» og akkurat dette scenarioet venter jeg å møte ved oppmøte hos Satans Vegvesenets trafikkstasjon i Mysen i morgen. Tipper det blir slik:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Du store!
    En køautomat ved inngangen hos trafikkstasjonen måtte forseres og oppgis et nisifret referansenummer, før jeg kunne komme inn. På automaten var det i tillegg en knapp for de UTEN forhåndsavtalt time, så jeg kunne alikevel ha droppet innom for eget forgodtbefinnenede, men da måtte jeg påregnet venting. Nå vel, ikke før siste siffer var inntastet og jeg fikk kølapp, var det min tur! Til og med før avtalt tid 😱. All skepsis forsvant da jeg gikk til skranken og ble møtt av en vakker dame 🥰 med bergensdialekt, som hadde kjennemerkene klare. Da tok jeg mot til meg og spurte om dette ang navnet på førerkortet, «ikke noe problem» sa damen. «Det ordner vi med en gang». Jeg måtte ta nytt bilde og vipps, fikk jeg oppdatert førerkort i appen, et midlertidig førerbevis og beskjed om at det kom nytt førerkort i posten i løpet av en ukes tid. Så da kan jeg påberope meg å ha fått førerkortet i posten 😝. Damen smilte til meg og ønsket meg en god dag videre! Fantastisk!
    Deretter gikk ferden videre til svingoljefabrikken i Mysen og der var jeg nesten alene i butikken. Ikke en eneste som hadde overnattet i ukesvis utenfor, for å kjøpe vin til kr75ooo,- flasken der nei. Så alt i alt en bra start på dagen! 😉👍

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikke ofte man har muligheten til å vaske bil på egen gårdsplass i midten av februar, men i dag er det altså mulig og gjort. Godt å få skylt vekk litt saltlake, sand og grus i kriker og kroker. Selv de nye skiltene fikk seg en vask 😃. I friske vindkast tørker bilen etter naturmetoden. Det kaller jeg service 😝

image.jpg

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.113
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Så bra, høres ut som en meget god det hittil... Flott bil også, jeg har litt dårlig samvittighet ovenfor min arbeidsbil, har hatt den i seks år snart og vasket den tre ganger.
    Volvoen våres vasker vi maks en gang i året.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Takk for det. Jeg får si som tannlegen. Det blir ikke hull i en tann som er ren. 😂Det samme gjelder vel for en bil også? Jeg er godt fornøyd med bilen, sparsom med drivstoff og mulighet for å kjøre på strøm i nærområdet. Får altså ikke noe julehilsen fra bensinselskapene 😂 Altså en hybridbil

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn