En liten avtale, sjøl om langt fra bindende, hadde hengt i luften en stund. På tide å ta den ned fra luften og gjøre om til noe håndfast.
Et gjenbesøk til @TT. og med måleutstyr for menigmann med i kofferten. En kamerat ble også med på slep.
Det skulle måles litt, skravles litt, høres litt på musikk og drikkes kaffe. I tillegg kom det med en overraskelse i form av noen rett så fantastiske vafler som herren hadde disket opp. En tur innom både værste' og tesalongen fikk vi. Mye info, som samtidig er bare litt av det som er lagret i topplokket til @TT. ble servert.
Det er rett og slett bare herlig å få innblikk i historie og koble sammen fortidene våre med minner rundt hifiutstyr.
Det var noen virkelig gode timer i lag. Takk!
Menigmannsutstyret er XTZ Room Analyzer fra lang tilbake. Det kan tegne kurver vaffal.
Det kan hende høyttalerhviskeren fra Halden må steppe ned et steg. Hurrahølhviskeren kunne nemlig i forkant av seansen fortelle hvor han hadde plassert festkulen i frekvens. Så det så @vipa
Kulen i bassen:
Det ble skrudd og justert litt, men vi falt tilbake på at @TT. sine justeringer på øret satt best. Kult med kul.
Frekvensgangen (RTA):
Litt livat, men samtidig ikke så livat det det skjærer i ørene. Fra bak i sofaen på forrige treff, så kunne det høres litt hardt og skarpt ut da Kari trøkka til.
Det var ikke skarpt eller hardt i dag, men kanskje spilte vi litt lavere og så gikk det mest i smooth jazz som nok låter mer.. ja, smooth
Det XTZ kaller for raw, og med vannfall.
En liten resonans eller to var det i bassen, men det ser ikke ut som, og høres ikke ut som de tværer ut i tid.
Heller rett så kontant og tørt. Vellykket.
Jeg har digget denne lyttekroken helt fra jeg så de første bildene fra tiden med sonus faber og McIntosh.
Det er best når hifi både låter og ser bra ut!
Stilig anlegg og rom!
Forsterkeren er lekker! Samme med platespiller for både LP og CD. Kassettspiller får jeg lyst å ha, bare for å ha stående. Ser fint ut.
Disse høyttalerne spiller kanonbra, og med tanke på prisen blir det nesten latterlig å tenke på hvor mye godlyd som serveres.
Det spiller pent, det spiller oppløst og lettflytende og sub med litt festkul skaper trøkk og moro.
Et vellykket anlegg hos en hyggelig kar. Blir ikke så mye bedre måter å bruke litt søndagstid på da.
Tusen takk for oss @TT. , snakkes plutselig.
Tusen takk for at du og din medhjelper tok derw tid denne målingen. Noe jeg setter stor pris på. Å få hjelp til å få anlegget til å låte mest mulig optimalt, med de begrensede midlene jeg innehar. Setter meget stor pris på tiden dere ofret en søndag. Tusen takk!
I dag er det min tur til ikke å ha bredbånd og ja, jeg har betalt regningene mine. Har vært i kontakt med Telenor og de har opprettet sak. Utrolig irriterende, da det omfatter både streaming, radio, tv, lys og overvåkning. Venter med å være aktiv til dette er i orden. Ha en hyggelig dag!
Fcukings dritt. Har vært i kontakt med Telenor to ganger i dag og ingen vet noen ting. De påstår at jeg har signal inn til huset, men jeg sier at modemet mitt klarer ikke å registrere noe signal. Det ender vel opp med at de sier at modemet er ødelagt og at de sender et nytt. Om de somler, får jeg det ikke før helgen og det betyr at jeg blir uten nett en uke og det er jo jævxx flott. De forventer 1 til to arbeidsdager for å finne ut dette/hva som er feil. Ja, jeg ER avhengig av nettet i 2023 og da bør det fungere.
Fcukings dritt. Har vært i kontakt med Telenor to ganger i dag og ingen vet noen ting. De påstår at jeg har signal inn til huset, men jeg sier at modemet mitt klarer ikke å registrere noe signal. Det ender vel opp med at de sier at modemet er ødelagt og at de sender et nytt. Om de somler, får jeg det ikke før helgen og det betyr at jeg blir uten nett en uke og det er jo jævxx flott. De forventer 1 til to arbeidsdager for å finne ut dette/hva som er feil. Ja, jeg ER avhengig av nettet i 2023 og da bør det fungere.
Jeg vil tro at den må registreres inn i systemet hos Telenor for å fungere, og da må du treffe en løsningsorientert kundebehandler hos Telenor. Uansett lykke til.
Jeg vil tro at den må registreres inn i systemet hos Telenor for å fungere, og da må du treffe en løsningsorientert kundebehandler hos Telenor. Uansett lykke til.