motoren
Æresmedlem
Virkelig flott A moro med vintage
mvh
mvh
Noe slikt?Tenker av og til på at jeg hadde hatt det moro å bygge opp en vintage anlegg men har ikke plass dessverre Da gjerne noe fra Pioneer
mvh
Det tåles!
Har ingenting av PF. Musikk som verken treffer eller interesserer meg. Supre innspillinger, men jeg kjøper ikke musikk bare fordi lyden er braTakk for det F. Jeg har bare to album med PF, Animals og DSotM, men vurderer å skaffe The Wall. Har heller ingen på kassett
Er i grunnen der jeg ogsåMusikk som verken treffer eller interesserer meg
Kan med hånden på hjertet si, at Animals var ingen "höjdare" lydmessig. Side 1 var dårlig, men side 2 var noe bedre.Har ingenting av PF. Musikk som verken treffer eller interesserer meg. Supre innspillinger, men jeg kjøper ikke musikk bare fordi lyden er bra
- Hva gjør det steketermometeret der i hyllen?
Sørger for at saken er biff?- Hva gjør det steketermometeret der i hyllen?
Mvh
Det er ikke et steketermometer, men et sk innstikkstermometer, for å måle tilluft og avtrekk i ventilasjonskanaler. Dette brukes for å se når anlegget har oppnådd normal driftstemperatur, slik at kaffen/teen kan holdes nogenlunde lunken under lengre lytteseanser. Ved vanlig lytting oppnår man en gjennomsnittlig driftstemperatur på ca +44 grader Celsius. Ved høyere lyddtrykk har det faktisk hendt at temperaturen har overgått hele +48 grader Celsius, men da har solen stått i Zenith en midtsommerdag i november.- Hva gjør det steketermometeret der i hyllen?
Mvh
Hvilke pressing er det du har?Kan med hånden på hjertet si, at Animals var ingen "höjdare" lydmessig. Side 1 var dårlig, men side 2 var noe bedre.
Ja, det klarte jeg å finne ut, men rart at lydkvaliteten var så forskjellig fra side 1 til 2Antagelig en Svenske. Verdi ca 200,-
Pink Floyd - Animals
View credits, reviews, tracks and shop for the 1977 Vinyl release of "Animals" on Discogs.www.discogs.com
Ja det var rartJa, det klarte jeg å finne ut, men rart at lydkvaliteten var så forskjellig fra side 1 til 2
Bra plate detGod ettermiddag!
Vet ikke om det skal kalles sesongstart eller om det er førpremiere, jeg prøver meg i hvertfall på en LP i Tesalongen i regnværet. Fikk samtidig lyst til å lytte til Pink Floyd. Jaggu er det ikke hundeglam på denne også
Ønsker alle en trivelig mandag! Vis vedlegget 939309
En god dyreplate fra PF låter meget bra.Kan med hånden på hjertet si, at Animals var ingen "höjdare" lydmessig. Side 1 var dårlig, men side 2 var noe bedre.
Det er ikke noe krav til å ha noe som helst. Det viktigste er å ha eller å søke etter musikken man selv liker, man får fot av eller skaper en stemning man liker. Alt annet blir påtatt, kunstig og patetisk. Jeg kjøper ikke ting eller musikk for å tekkes mine venner eller andre. Om noen synes jeg er dum, barnslig eller "enkel", så får det stå for deres egen regning. Musikk eller moralpoliti trenger vi ikke, ei heller andre som skal fortelle meg om hva som er bra eller dårlig, riktig eller galt. Klarer jeg ikke å stake ut kursen selv, er det bare å iføre seg furukassen, først som sist. Mulig den også finnes i rosemalt versjonHar ingenting av PF. Musikk som verken treffer eller interesserer meg. Supre innspillinger, men jeg kjøper ikke musikk bare fordi lyden er bra
Helt enig. Det er jo noen som mener at enhver musikksamling bør ha de og de albumene for å være komplett, men min musikksamling skal ha musikk jeg faktisk hører på.Det er ikke noe krav til å ha noe som helst. Det viktigste er å ha eller å søke etter musikken man selv liker, man får fot av eller skaper en stemning man liker. Alt annet blir påtatt, kunstig og patetisk. Jeg kjøper ikke ting eller musikk for å tekkes mine venner eller andre. Om noen synes jeg er dum, barnslig eller "enkel", så får det stå for deres egen regning. Musikk eller moralpoliti trenger vi ikke, ei heller andre som skal fortelle meg om hva som er bra eller dårlig, riktig eller galt. Klarer jeg ikke å stake ut kursen selv, er det bare å iføre seg furukassen, først som sist. Mulig den også finnes i rosemalt versjon
Vis vedlegget 939428
Nettopp, jeg slanket min CD og LP samling tidligere, for å kun inneha musikk jeg kun spiller. Det ble fort god plass i hyllene. Når det gjelder kassetter, er målet noe helt annet. Her er målet å få en stor samling, med pop og rock fra 70 og fremover. Om jeg spiller så mange av disse, skal være usagt, men det har blitt mer en "greie", som å samle fotballkort, pokemonkort osv., men enkelte artister kommer ikke i samlingen, uten at jeg nevner disse.Helt enig. Det er jo noen som mener at enhver musikksamling bør ha de og de albumene for å være komplett, men min musikksamling skal ha musikk jeg faktisk hører på.
Eller "enebolig med torvtak" som det også heter.Det er ikke noe krav til å ha noe som helst. Det viktigste er å ha eller å søke etter musikken man selv liker, man får fot av eller skaper en stemning man liker. Alt annet blir påtatt, kunstig og patetisk. Jeg kjøper ikke ting eller musikk for å tekkes mine venner eller andre. Om noen synes jeg er dum, barnslig eller "enkel", så får det stå for deres egen regning. Musikk eller moralpoliti trenger vi ikke, ei heller andre som skal fortelle meg om hva som er bra eller dårlig, riktig eller galt. Klarer jeg ikke å stake ut kursen selv, er det bare å iføre seg furukassen, først som sist. Mulig den også finnes i rosemalt versjon
Vis vedlegget 939428
…….på en tandemsykkel med Erna Solberg bak i en satans uendelig motbakke.Er ellers 100% enig med deg. Det er min musikksmak som er summen av mitt liv, og den som ikke vil akseptere det, kan sykle til Helvete.
Mvh
Nei, men jeg har vel kanskje litt over halve i uåpnede. Skal telle opp hva jeg har etterhvert, så skal jeg komme tilbake med antall
Veldig bra hele albumet.Da jeg testet denne "nye" DAB+ radioen nyss, kom NRK Jazz opp og der spilte de en flott rolig låt "Love Will Tear Us Apart" Susanna & Susanna and the Magical Orchestra. Aldri hørt om hverken damen eller bandet før, men musikken satt. Flott låt der man kan se for seg regnvåt kald novemberkveld foran anlegget, men nesen langt nede i rødvinsflaske nr 2. Låten gir meg stemning. Om det er noen som har noen plater å anbefale, så hör av er!
Tusen takk for supert tips og info.Veldig bra hele albumet.
Det er kun coverlåter som er radikalt forandret i tempo og uttrykk. Albumet består kun av covre. Bl a. Cohen, Kiss, Sandy Denny, Bob Dylan AC /DC.
Love will tear us apart er laget av Joy Division.
Cover av AC /DC Its a long way to the top.Melody Mountain - Susanna and the Magical Orchestra (VINYL) | Susanna
“If you thought the best had already come and gone, try this.” 5/5. Independent On Sunday (UK) “Beautifully arranged with a highly original and personal ta ...susannamagical.com
Litt forskjell fra originalen.
Og her er "monitorene". De virker tunge, massive og gir et solid inntrykk. Har ikke testet de enda, men de ser ihvertfall hele ut. Om de så ikke virker, så faller ikke Dovre! De har ikke blitt rengjort når bildet ble tattEndelig hjemme igjen etter en lang rundtur. Det ble litt i dag også, tok ikke mange bildene, bortsett fra en utrolig enkel "ergometersykkel"
Vis vedlegget 939613
på sørlandet er det visst en kenguru på rømmen, men i Halden har de giraff!
Vis vedlegget 939614
Det ble noen kassetter, En Messerschmidt modellbil og en DAB+ radio og noen små høyttalere/monitorer (ligger fortsatt i bilen) i dag
Vis vedlegget 939616