TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det var en grei F1 runde og jeg synes Max Verstappen gjorde et bra løp mtp hvor jevnt det nå har blitt i toppen. Femteplass etter å ha startet som nr 11, står det respekt av! Sergio Perez derimot, startet på første rad og havnet til slutt på 8.plass. Han tok dog raskeste runde poenget, men det var det. I morgen skal Red Bull ha strategimøte og jeg blir faktisk ikke overrasket om Perez mister sin plass, selv om han for to mnd siden signerte toårskontrakt med Red Bull. Ingenting er altså hugget i stein og det er nok en "leveringsklausul" som ikke er oppnådd, som han vil mest sannsynlig ryke på. Forøvrig et spennende løp der det ble dobbelseier til sølvpilene og Piastri på tredje. Gratulerer til dem!

    Nå er dessuten lille kompis også hentet, så det ble veldig stille her. Vi har hatt et fint døgn og han kommer allerede tilbake en dag i kommende uke. Jeg gleder meg 🤩👍
    Litt musikk og noe kaldt i glasset før det blir bespisning. Ha en glad aften! 😀

    Najee - Whenever we're together

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Om noen lurer på hvor det blir av fjernstyringen som jeg bestilte til Technics kassettspilleren tidligere i sommer, så har den nok vært innom samtlige HUBs mellom Los Angeles og Chicago, men i går kveld meldte USPS at pakken nå endelig har forlatt Chicago O'Hare airport i retning Europa. Tipper den skal på en rundtur via Frankrike, Tyskland og Danmark, før den strander 14 -21 dager i tollen her i steinrøysa. Nei da, det er ingen hast eller krise, men jeg vil jo gjerne ha det jeg har betalt for kjapt. Sånn går no dagan...

    IMG_8103.png


    Helgen er på hell og det er ny uke i morgen. Jeg lurer på om jeg skal ta fri i morgen, da det er spådd ok vær. Å nei, det kan jeg jo ikke, jeg jobber jo ikke! 😱😉🤣

    God kveld om du kikker innom! 😊

    Darryl Williams - It's always tomorrow

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.344
    Antall liker
    68.343
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! Håper du blir mer fornøyd enn jeg ble. Gav min bort til slutt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Om noen lurer på hvor det blir av fjernstyringen som jeg bestilte til Technics kassettspilleren tidligere i sommer, så har den nok vært innom samtlige HUBs mellom Los Angeles og Chicago, men i går kveld meldte USPS at pakken nå endelig har forlatt Chicago O'Hare airport i retning Europa. Tipper den skal på en rundtur via Frankrike, Tyskland og Danmark, før den strander 14 -21 dager i tollen her i steinrøysa. Nei da, det er ingen hast eller krise, men jeg vil jo gjerne ha det jeg har betalt for kjapt. Sånn går no dagan...

    Vis vedlegget 1043231

    Helgen er på hell og det er ny uke i morgen. Jeg lurer på om jeg skal ta fri i morgen, da det er spådd ok vær. Å nei, det kan jeg jo ikke, jeg jobber jo ikke! 😱😉🤣

    God kveld om du kikker innom! 😊

    Darryl Williams - It's always tomorrow

    Jo da, jeg fikk delvis rett, da pakken nå er i Lissabon, Portugal! 🙄😱😜


    IMG_8113.png
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.863
    Antall liker
    22.651
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Asendia er et billigt transportselskap.
    Normalt ville USPS fly den til DK eller Norge, men siden det er Asendia utenfor USA........... 🤣 🤣
    Har prøvd de med noen "Brown Dog" IC-adaptorer pcb´s fra US til Danmark.
    Det tok en måned + ett par dager. Så ikke hold pusten. Det kan bli pitstop i både Frankrike, 2-3 i Tyskland, kanskje Polen før Danmark...... Ingen vet riktig. U-lands versionen av PostHvor = PostWherever ;)
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Asendia er et billigt transportselskap.
    Normalt ville USPS fly den til DK eller Norge, men siden det er Asendia utenfor USA........... 🤣 🤣
    Har prøvd de med noen "Brown Dog" IC-adaptorer pcb´s fra US til Danmark.
    Det tok en måned + ett par dager. Så ikke hold pusten. Det kan bli pitstop i både Frankrike, 2-3 i Tyskland, kanskje Polen før Danmark...... Ingen vet riktig. U-lands versionen av PostHvor = PostWherever ;)
    Wherever = Whatever 🤣🤣🤣
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Wherever = Whatever 🤣🤣🤣
    Asendia er et billigt transportselskap.
    Normalt ville USPS fly den til DK eller Norge, men siden det er Asendia utenfor USA........... 🤣 🤣
    Har prøvd de med noen "Brown Dog" IC-adaptorer pcb´s fra US til Danmark.
    Det tok en måned + ett par dager. Så ikke hold pusten. Det kan bli pitstop i både Frankrike, 2-3 i Tyskland, kanskje Polen før Danmark...... Ingen vet riktig. U-lands versionen av PostHvor = PostWherever ;)
    Jeg kjenner ikke til Asendia, så da får jeg ny erfaring med denne sendingen 😜
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.226
    Antall liker
    15.303
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Håper du blir mer fornøyd enn jeg ble. Gav min bort til slutt.
    Grattis herfra også @TT.
    Den så bra ut i svart. Har ikke gitt bort min ennå, men sliter litt med å bruke den . 😅
    Vet hvordan den virker, men det blir litt sånn full eller ikkeno. Platene sklir i bunnen om det er for få plater i den.
    Har synset litt om den skulle vært noe anti-skli belegg der. Hm, tenke litt mer på det tenker jeg. 😊
    Fyller du den så tror jeg den vil funke veldig bra. 👍

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Grattis herfra også @TT.
    Den så bra ut i svart. Har ikke gitt bort min ennå, men sliter litt med å bruke den . 😅
    Vet hvordan den virker, men det blir litt sånn full eller ikkeno. Platene sklir i bunnen om det er for få plater i den.
    Har synset litt om den skulle vært noe anti-skli belegg der. Hm, tenke litt mer på det tenker jeg. 😊
    Fyller du den så tror jeg den vil funke veldig bra. 👍

    mvh
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte å legge på en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er sliten etter å ha fått satt den sammen. 😊🙄😁
     
    Sist redigert:

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    318
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Makrokosmos
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte å legge på en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er slitten etter å ha fått satt den sammen. 😊🙄😁
    Jeg har også sett på en sånn der, for å lage LP-spillelister. Men med alle utfordringer som alle virker ha får jag tenke 1 år til 😅.. Du får gi den til meg hvis du gir opp 🤣. Grattis med ny plateholder!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.226
    Antall liker
    15.303
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte å legge på en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er slitten etter å ha fått satt den sammen. 😊🙄😁
    Ja, pass på. Her om dagen skulle jeg flytte min og løftet feil, så da raste den i deler igjen. Husket ikke hvilke deler som skulle hvor, men klarte etterhvert å finne ut av det 😁😁😁
    Husker du de CD-stativene med sånne «børster» som holdt CDene på plass? Kanskje en sånn stripe i bunnen 😎
    Jeg følger med på hvordan du fikser det og hermer etterpå, gjett om @Karmana kommer til å angre på at han ga bort sin! 😅👍
    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, pass på. Her om dagen skulle jeg flytte min og løftet feil, så da raste den i deler igjen. Husket ikke hvilke deler som skulle hvor, men klarte etterhvert å finne ut av det 😁😁😁
    Husker du de CD-stativene med sånne «børster» som holdt CDene på plass? Kanskje en sånn stripe i bunnen 😎
    Jeg følger med på hvordan du fikser det og hermer etterpå, gjett om @Karmana kommer til å angre på at han ga bort sin! 😅👍
    mvh
    Jeg skal skride til verket allerede etter de lokale nyhetene på NRK.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da har jeg etter fattig evne å klippe to smale striper og skal forsøke å få limt disse på. Det er ikke så viktig at det er perfekt klippet, da de uansett skjult under grammofonplatene etterhvert

    IMG_8117.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da har jeg, etter mye om og men, klart å montere de to tidligere viste listene UTEN å måtte demontere hele stativet (Puh, heldigvis). Nå skal listene få "satt seg" før jeg tester med et sirlig utvalg av grammofonplater.
    IMG_8118.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Og vipps, med fem stk ABBA LP plater på ene siden og 4 stk George Benson LP plater på andre siden, er det ingen tegn til at noen plater sklir eller beveger på seg. Men husk: Dette er foreløpig, så nå skal jeg la dette stå over natten og deretter ta en ny inspeksjon og så bytte ut grammofonplateme med andre artister. Dette virker jo lovende så langt! Her er bilde av grammofonplatene med nevnte artister.

    IMG_8119.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Herlig! Da er jeg bare en tetningslist unna å teste selv.
    Regner med det er i boks før den tårevåte puta til Karmana har tørket etter nattens gråting 😁👍
    mvh
    Ja nå kan han angre nå! Jeg har mye slike lister til overs og er det noen som trenger, så bare si i fra, så er de plutselig bare en postkasse unna. Førstemann til mølla...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.738
    Antall liker
    17.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Og vipps, med fem stk ABBA LP plater på ene siden og 4 stk George Benson LP plater på andre siden, er det ingen tegn til at noen plater sklir eller beveger på seg.
    Nok et bevis på at det meste man kjøper er halvfabrikata, og må modifiseres/utbedres for å fungere etter hensikten :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vel, da kan jeg glede almuen med at ABBA og George Benson ikke har hatt noe samkvem i løpet av natten, men holder seg på hver sin side. Da det er i denne sjangeren jeg kommer til å spille mest, lar jeg det være å teste med artister i andre grupperinger. Konklusjonen er derfor klar og helt i tråd med det ptb hevder. Dette er i utgangspunktet et halvfabrikat, der man må til med en egeninnsats for å ferdigstille produktet. Det må dog sies at jo flere garmmofonplater det er i stativet, jo mindre vil de seile avgårde, men det er jo ikke alle som har et velfyllt diskotek og i disse tider er det å bedrive utenforskap en uting. Jeg vedlegger derfor siste bilde av oppgraderingen med tidligere nevnte artister, så kan man jo selv bedømme reultatet. Evt flere bilder kan sendes på PM om ønskelig.

    image.jpg


    Ha en fin tirsdag! 😁👍

    Lee Ritenour - Night rhythms (live)

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Som mangeårig passivt støttemedlem i Kongelig Norsk Havebåtforening avd gummijolleavdeling, kan jeg nå meddele at jeg har vært på tidenes korteste båttur og hvor ellers enn i haven. Både "gåstol" for motor og motor er testet med fabelaktig resultat. "gåstolen" kunne vært noe lavere, men den skal jo også passe til motorer med lengre stamme. Uansett var det suksess og jeg har nå ankret opp igjen. Etter slik innsats er man berettiget til en sk ankerpils! Skål 😀👍

    IMG_8123.jpeg
    IMG_8124.jpeg
    IMG_8125.jpeg
    IMG_8127.jpeg


    Musikk i solgangsbrisen, før man selv blir brisen

    Christopher Cross - Sailing

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.344
    Antall liker
    68.343
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, du som alltid er utålmodig på forsendelser, bælmer øl, mens det fremdeles er en liten sjanse for levering av pakke i dag 😳😆😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.111
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hmmm, du som alltid er utålmodig på forsendelser, bælmer øl, mens det fremdeles er en liten sjanse for levering av pakke i dag 😳😆😄
    He he. Det var rette ræven som feis, 🤣 men den er "estimert levert i morgen" og selv da har jeg ikke mulighet til å hente, så det blir først torsdag ettermiddag. Nå har jeg jo all musikk på Tidal, så det er ingen umiddelbar krise. Travle tider uten jobb 😂. Så skål ja! 😀👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn