TTs hverdag, hver dag

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    T

TT.

Gjest
    Det var en grei F1 runde og jeg synes Max Verstappen gjorde et bra lÞp mtp hvor jevnt det nÄ har blitt i toppen. Femteplass etter Ä ha startet som nr 11, stÄr det respekt av! Sergio Perez derimot, startet pÄ fÞrste rad og havnet til slutt pÄ 8.plass. Han tok dog raskeste runde poenget, men det var det. I morgen skal Red Bull ha strategimÞte og jeg blir faktisk ikke overrasket om Perez mister sin plass, selv om han for to mnd siden signerte toÄrskontrakt med Red Bull. Ingenting er altsÄ hugget i stein og det er nok en "leveringsklausul" som ikke er oppnÄdd, som han vil mest sannsynlig ryke pÄ. ForÞvrig et spennende lÞp der det ble dobbelseier til sÞlvpilene og Piastri pÄ tredje. Gratulerer til dem!

NĂ„ er dessuten lille kompis ogsĂ„ hentet, sĂ„ det ble veldig stille her. Vi har hatt et fint dĂžgn og han kommer allerede tilbake en dag i kommende uke. Jeg gleder meg đŸ€©đŸ‘
    Litt musikk og noe kaldt i glasset fþr det blir bespisning. Ha en glad aften! 😀

Najee - Whenever we're together

T

TT.

Gjest
    Om noen lurer pÄ hvor det blir av fjernstyringen som jeg bestilte til Technics kassettspilleren tidligere i sommer, sÄ har den nok vÊrt innom samtlige HUBs mellom Los Angeles og Chicago, men i gÄr kveld meldte USPS at pakken nÄ endelig har forlatt Chicago O'Hare airport i retning Europa. Tipper den skal pÄ en rundtur via Frankrike, Tyskland og Danmark, fÞr den strander 14 -21 dager i tollen her i steinrÞysa. Nei da, det er ingen hast eller krise, men jeg vil jo gjerne ha det jeg har betalt for kjapt. SÄnn gÄr no dagan...

IMG_8103.png

Helgen er pĂ„ hell og det er ny uke i morgen. Jeg lurer pĂ„ om jeg skal ta fri i morgen, da det er spĂ„dd ok vĂŠr. Å nei, det kan jeg jo ikke, jeg jobber jo ikke! đŸ˜±đŸ˜‰đŸ€Ł

God kveld om du kikker innom! 😊

Darryl Williams - It's always tomorrow

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.063
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! HĂ„per du blir mer fornĂžyd enn jeg ble. Gav min bort til slutt.

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Om noen lurer pÄ hvor det blir av fjernstyringen som jeg bestilte til Technics kassettspilleren tidligere i sommer, sÄ har den nok vÊrt innom samtlige HUBs mellom Los Angeles og Chicago, men i gÄr kveld meldte USPS at pakken nÄ endelig har forlatt Chicago O'Hare airport i retning Europa. Tipper den skal pÄ en rundtur via Frankrike, Tyskland og Danmark, fÞr den strander 14 -21 dager i tollen her i steinrÞysa. Nei da, det er ingen hast eller krise, men jeg vil jo gjerne ha det jeg har betalt for kjapt. SÄnn gÄr no dagan...

Vis vedlegget 1043231

Helgen er pĂ„ hell og det er ny uke i morgen. Jeg lurer pĂ„ om jeg skal ta fri i morgen, da det er spĂ„dd ok vĂŠr. Å nei, det kan jeg jo ikke, jeg jobber jo ikke! đŸ˜±đŸ˜‰đŸ€Ł

God kveld om du kikker innom! 😊

Darryl Williams - It's always tomorrow

Jo da, jeg fikk delvis rett, da pakken nĂ„ er i Lissabon, Portugal! đŸ™„đŸ˜±đŸ˜œ

IMG_8113.png

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.264
    Sted
    HjortshĂžj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Asendia er et billigt transportselskap.
    Normalt ville USPS fly den til DK eller Norge, men siden det er Asendia utenfor USA........... đŸ€Ł đŸ€Ł
    Har prĂžvd de med noen "Brown Dog" IC-adaptorer pcbÂŽs fra US til Danmark.
    Det tok en mÄned + ett par dager. SÄ ikke hold pusten. Det kan bli pitstop i bÄde Frankrike, 2-3 i Tyskland, kanskje Polen fÞr Danmark...... Ingen vet riktig. U-lands versionen av PostHvor = PostWherever ;)

• Haha
    T

TT.

Gjest
    Normalt ville USPS fly den til DK eller Norge, men siden det er Asendia utenfor USA........... đŸ€Ł đŸ€Ł
    Det tok en mÄned + ett par dager. SÄ ikke hold pusten. Det kan bli pitstop i bÄde Frankrike, 2-3 i Tyskland, kanskje Polen fÞr Danmark...... Ingen vet riktig. U-lands versionen av PostHvor = PostWherever ;)
    Wherever = Whatever đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

T

TT.

Gjest
    Wherever = Whatever đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
    Jeg kjenner ikke til Asendia, sĂ„ da fĂ„r jeg ny erfaring med denne sendingen 😜

_RoDa_

Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! HĂ„per du blir mer fornĂžyd enn jeg ble. Gav min bort til slutt.
    Grattis herfra ogsÄ @TT.
    Den sĂ„ bra ut i svart. Har ikke gitt bort min ennĂ„, men sliter litt med Ă„ bruke den . 😅
    Vet hvordan den virker, men det blir litt sÄnn full eller ikkeno. Platene sklir i bunnen om det er for fÄ plater i den.
    Har synset litt om den skulle vĂŠrt noe anti-skli belegg der. Hm, tenke litt mer pĂ„ det tenker jeg. 😊
    Fyller du den sĂ„ tror jeg den vil funke veldig bra. 👍

mvh

T

TT.

Gjest
    Grattis herfra ogsÄ @TT.
    Den sĂ„ bra ut i svart. Har ikke gitt bort min ennĂ„, men sliter litt med Ă„ bruke den . 😅
    Vet hvordan den virker, men det blir litt sÄnn full eller ikkeno. Platene sklir i bunnen om det er for fÄ plater i den.
    Har synset litt om den skulle vĂŠrt noe anti-skli belegg der. Hm, tenke litt mer pĂ„ det tenker jeg. 😊
    Fyller du den sĂ„ tror jeg den vil funke veldig bra. 👍

mvh
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte Ă„ legge pĂ„ en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er sliten etter Ă„ ha fĂ„tt satt den sammen. 😊🙄😁

Sist redigert av en moderator:

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    2.534
    Sted
    Makrokosmos
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte Ă„ legge pĂ„ en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er slitten etter Ă„ ha fĂ„tt satt den sammen. 😊🙄😁
    Jeg har ogsĂ„ sett pĂ„ en sĂ„nn der, for Ă„ lage LP-spillelister. Men med alle utfordringer som alle virker ha fĂ„r jag tenke 1 Ă„r til 😅.. Du fĂ„r gi den til meg hvis du gir opp đŸ€Ł. Grattis med ny plateholder!

_RoDa_

Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.158
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker. Jeg satt faktisk og vurderte Ă„ legge pĂ„ en stripe med tetningslist , da jeg kan se at platene kan skli med den glatte "bunnen". Jeg har enda ikke tatt min i bruk, da jeg fortsatt er slitten etter Ă„ ha fĂ„tt satt den sammen. 😊🙄😁
    Ja, pass pĂ„. Her om dagen skulle jeg flytte min og lĂžftet feil, sĂ„ da raste den i deler igjen. Husket ikke hvilke deler som skulle hvor, men klarte etterhvert Ă„ finne ut av det 😁😁😁
    Husker du de CD-stativene med sĂ„nne «bĂžrster» som holdt CDene pĂ„ plass? Kanskje en sĂ„nn stripe i bunnen 😎
    Jeg fĂžlger med pĂ„ hvordan du fikser det og hermer etterpĂ„, gjett om @Karmana kommer til Ă„ angre pĂ„ at han ga bort sin! 😅👍
    mvh

T

TT.

Gjest
    Ja, pass pĂ„. Her om dagen skulle jeg flytte min og lĂžftet feil, sĂ„ da raste den i deler igjen. Husket ikke hvilke deler som skulle hvor, men klarte etterhvert Ă„ finne ut av det 😁😁😁
    Husker du de CD-stativene med sĂ„nne «bĂžrster» som holdt CDene pĂ„ plass? Kanskje en sĂ„nn stripe i bunnen 😎
    Jeg fĂžlger med pĂ„ hvordan du fikser det og hermer etterpĂ„, gjett om @Karmana kommer til Ă„ angre pĂ„ at han ga bort sin! 😅👍
    mvh
    Jeg skal skride til verket allerede etter de lokale nyhetene pÄ NRK.

T

TT.

Gjest
    Da har jeg etter fattig evne Ä klippe to smale striper og skal forsÞke Ä fÄ limt disse pÄ. Det er ikke sÄ viktig at det er perfekt klippet, da de uansett skjult under grammofonplatene etterhvert

IMG_8117.jpeg

T

TT.

Gjest
    Da har jeg, etter mye om og men, klart Ä montere de to tidligere viste listene UTEN Ä mÄtte demontere hele stativet (Puh, heldigvis). NÄ skal listene fÄ "satt seg" fÞr jeg tester med et sirlig utvalg av grammofonplater.
    IMG_8118.jpeg

T

TT.

Gjest
    Og vipps, med fem stk ABBA LP plater pÄ ene siden og 4 stk George Benson LP plater pÄ andre siden, er det ingen tegn til at noen plater sklir eller beveger pÄ seg. Men husk: Dette er forelÞpig, sÄ nÄ skal jeg la dette stÄ over natten og deretter ta en ny inspeksjon og sÄ bytte ut grammofonplateme med andre artister. Dette virker jo lovende sÄ langt! Her er bilde av grammofonplatene med nevnte artister.

IMG_8119.jpeg

T

TT.

Gjest
    Herlig! Da er jeg bare en tetningslist unna Ă„ teste selv.
    Regner med det er i boks fĂžr den tĂ„revĂ„te puta til Karmana har tĂžrket etter nattens grĂ„ting 😁👍
    mvh
    Ja nÄ kan han angre nÄ! Jeg har mye slike lister til overs og er det noen som trenger, sÄ bare si i fra, sÄ er de plutselig bare en postkasse unna. FÞrstemann til mÞlla...

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.348
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Og vipps, med fem stk ABBA LP plater pÄ ene siden og 4 stk George Benson LP plater pÄ andre siden, er det ingen tegn til at noen plater sklir eller beveger pÄ seg.
    Nok et bevis pÄ at det meste man kjÞper er halvfabrikata, og mÄ modifiseres/utbedres for Ä fungere etter hensikten :cool:

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Vel, da kan jeg glede almuen med at ABBA og George Benson ikke har hatt noe samkvem i lÞpet av natten, men holder seg pÄ hver sin side. Da det er i denne sjangeren jeg kommer til Ä spille mest, lar jeg det vÊre Ä teste med artister i andre grupperinger. Konklusjonen er derfor klar og helt i trÄd med det ptb hevder. Dette er i utgangspunktet et halvfabrikat, der man mÄ til med en egeninnsats for Ä ferdigstille produktet. Det mÄ dog sies at jo flere garmmofonplater det er i stativet, jo mindre vil de seile avgÄrde, men det er jo ikke alle som har et velfyllt diskotek og i disse tider er det Ä bedrive utenforskap en uting. Jeg vedlegger derfor siste bilde av oppgraderingen med tidligere nevnte artister, sÄ kan man jo selv bedÞmme reultatet. Evt flere bilder kan sendes pÄ PM om Þnskelig.

image.jpg

Ha en fin tirsdag! 😁👍

Lee Ritenour - Night rhythms (live)

T

TT.

Gjest
    Som mangeĂ„rig passivt stĂžttemedlem i Kongelig Norsk HavebĂ„tforening avd gummijolleavdeling, kan jeg nĂ„ meddele at jeg har vĂŠrt pĂ„ tidenes korteste bĂ„ttur og hvor ellers enn i haven. BĂ„de "gĂ„stol" for motor og motor er testet med fabelaktig resultat. "gĂ„stolen" kunne vĂŠrt noe lavere, men den skal jo ogsĂ„ passe til motorer med lengre stamme. Uansett var det suksess og jeg har nĂ„ ankret opp igjen. Etter slik innsats er man berettiget til en sk ankerpils! SkĂ„l 😀👍

IMG_8123.jpeg
    IMG_8124.jpeg
    IMG_8125.jpeg
    IMG_8127.jpeg

Musikk i solgangsbrisen, fĂžr man selv blir brisen

Christopher Cross - Sailing

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.063
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, du som alltid er utĂ„lmodig pĂ„ forsendelser, bĂŠlmer Ăžl, mens det fremdeles er en liten sjanse for levering av pakke i dag 😳😆😄

T

TT.

Gjest
    Hmmm, du som alltid er utĂ„lmodig pĂ„ forsendelser, bĂŠlmer Ăžl, mens det fremdeles er en liten sjanse for levering av pakke i dag 😳😆😄
    He he. Det var rette rĂŠven som feis, đŸ€Ł men den er "estimert levert i morgen" og selv da har jeg ikke mulighet til Ă„ hente, sĂ„ det blir fĂžrst torsdag ettermiddag. NĂ„ har jeg jo all musikk pĂ„ Tidal, sĂ„ det er ingen umiddelbar krise. Travle tider uten jobb 😂. SĂ„ skĂ„l ja! 😀👍

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn