TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Lenge siden jeg har sett deg janfrt, håper alt er bra! Ha en fin helg. :)
    Alt er bra. Kona er i Trondheim hos sine foreldre på en liten weekend. Sønnen, bikkja og jeg sløver ivei. Sønnen er ferdig med master-oppgaven sin og er lykkelig. Vi drikker rødvin og er litt sene med å komme oss i bingen. Datteren vår holder på med sin master på NHH.

    Ellers har jeg fulgt med på rør-sakene dine. Jeg har jo en integrert forsterker som trenger nye 6922-rør som jeg har liggende. For jævlig, men RiAAen min blir heller ikke brukt, selv om jeg har kliss nye rør som kan settes inn. Alle rør er fra Brynjar, så det er ikke akkurat noe dritt.

    Jeg er mer enn fornøyd med de to Devialet-forsterkerne og har muligens blitt bortskjemt? Jeg gidder rett og slett ikke å fikse på de andre sakene så lenge Devialetene fungerer så bra. Alt i alt, så er mine tre anlegg i toppform. Det som trengs her, er akustikk-forbedringer. I stuen.

    Ha en god søndag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.105
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk prøvekjørt oppsettet nå og etter å ha fått vekk brum, så låter det ikke halvgalt. Har dog litt nivåforskjell i lydbildet, mer i høyre enn venstre kanal og jeg mistenker RIAA er kilden til problemet. Irriterer meg litt at det alltid skal være fuzz med platespillere. Først ute på spilleren var iallefall Diana Krall

     

    Vedlegg

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.105
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det var triste nyheter å høre at Al Jarreau ikke lenger er blant oss. En bauta av en sanger i sin genre. Har en del av hans musikk og spiller det titt og ofte. En av hans store er "Breakin' away" fra 80 tallet, mens hans katalog er stor og han har holdt på helt til det siste. Hvil i fred

     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.380
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Fikk prøvekjørt oppsettet nå og etter å ha fått vekk brum, så låter det ikke halvgalt. Har dog litt nivåforskjell i lydbildet, mer i høyre enn venstre kanal og jeg mistenker RIAA er kilden til problemet. Irriterer meg litt at det alltid skal være fuzz med platespillere. Først ute på spilleren var iallefall Diana Krall

    Tviler vel egentlig på at det er Riaa,jeg kjøpte den av Soundscape og brukte den i 2-3 dager og den spilte helt topp.
    Her var lydbilde helt i vater,stemmer lå i senter av høyttalerene. Men er det den så får du igjen pengene uten problemer.

    O
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.105
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk prøvekjørt oppsettet nå og etter å ha fått vekk brum, så låter det ikke halvgalt. Har dog litt nivåforskjell i lydbildet, mer i høyre enn venstre kanal og jeg mistenker RIAA er kilden til problemet. Irriterer meg litt at det alltid skal være fuzz med platespillere. Først ute på spilleren var iallefall Diana Krall

    Tviler vel egentlig på at det er Riaa,jeg kjøpte den av Soundscape og brukte den i 2-3 dager og den spilte helt topp.
    Her var lydbilde helt i vater,stemmer lå i senter av høyttalerene. Men er det den så får du igjen pengene uten problemer.

    O
    skal gå over alle plugger og kontakter før jeg gjør opp status. Har en billigRIAA som kan avsløre hva som er feil, i morgen
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.105
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    @Evo II: Du må ikke tro at jeg er ute etter å "ta" noen. Jeg bare forteller om hva jeg opplever når jeg skal spille musikk, så bare slapp av.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.415
    Antall liker
    35.798
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Bare å bytte høyre og venstre inn på riaa'en. Hvis balansen da flytter seg så ligger feilen før riaa. Er den fremdeles for høy i samme kanal - vel, så ligger feilen i riaa - eller et sted mellom riaa og forsterker.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det var triste nyheter å høre at Al Jarreau ikke lenger er blant oss. En bauta av en sanger i sin genre. Har en del av hans musikk og spiller det titt og ofte. En av hans store er "Breakin' away" fra 80 tallet, mens hans katalog er stor og han har holdt på helt til det siste. Hvil i fred

    Dette er dårlige nyheter TT. Ikke mange artister jeg har hatt som favoritt opp gjennom årene, men Al Jarreau er en. Fantastisk formidler. R.I.P.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.380
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    @Evo II: Du må ikke tro at jeg er ute etter å "ta" noen. Jeg bare forteller om hva jeg opplever når jeg skal spille musikk, så bare slapp av.
    Jeg vet det TT :) ville bare si i fra ;)
    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Minner meg på at jeg bør kjøpe noen nyere kabler til kassettspillerne mine når Nakamichi ankommer krypten. Gamle lakriskabler fra åttitallet bør nok legges tilside med de, noen blå og fjonge bilstereokabler fra Clas får holde. De er i alle fall isolert skikkelig.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.391
    Antall liker
    93.105
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk ånden over meg og fikk loddet meg en ny kabel fra platespilleren og til RIAAn. Hadde en skjøt på tidligere kabel som sikkert ikke er heldig for et så svakt signal som en pu gir. Det låter fint uten skjemmende brum eller annet og dessuten slipper jeg å ligge våken og tenke på slikt. ;D
     

    krisgran

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    13
    En av mine favorittartister, som jeg har hatt gleden av å se live i Konserthuset flere ganger samt i Skedsmohallen for 30 år siden sammen med David Sanborn. ??????
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den føler jeg også jeg har hørt før. Tror ikke det spøtt på at dette er siste komponent på lenge. Isåfall er begrepet lenge blitt litt annerledes siden i går. Men nå er vi spent på hva som faktisk er i esken, ikke hva som ikke skal komme i neste eske. :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.380
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Dæven døtte !
    Det ble flott TT og den fortjener du virkelig :);)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.551
    Antall liker
    41.077
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dæven steike den er flott,Grattis TT.
    Har også en drøm om Pre Fra Audio Research etter vert :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.415
    Antall liker
    35.798
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fin pre - gratulerer så mye ! Er vel hybrid denne , så man kan sjonglere med rør uten å blakke seg også :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Ser man her ja! Gutten som ordner opp dette ja! Gratulerer så mye TT. Dette er fortjent!
    Kos deg med musikken, og tenk på hvor lenge, lenge er :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn