Og riktig god høytid til Deg og dine ute i havgapet! Skål!Litt treg - men ha en riktig så god juletid!
Har også hørt en del på Hargrove sine versjoner, og er tilbøylig til å være enig med deg. Men de er såpass forskjellige at begge versjoenen er knall bra på hver sin måte.Jan Van Duikeren er aldeles formidabel på denne låta. Candy også selvsagt. Sitter som ei kule og egentlig nesten bedre enn Roy Hargrove's egne live versjoner! Han var dessverre merket av sykdommen på disse innspillingene Men akkurat den låta er vel så nært en moderne klassiker det går an å komme, mesterlig komponert av Hargrove.
Svinger fælt av hele Dulfer bandet egentlig. Og flugelhorn låter smoothere og mykere enn en regulær trompet, og det kler denne låta veldig bra. Gitaristen er knall også.
Wunderbaum passer nok bedre i den Yankeetralla din enn i min bil mister, Ikke feirer jeg jul, så juletre trenger ikke og her i Indre, sier vi halvlitere som i Oschlo, så det var TRE bom av TRE mulige!Har også tre (trær) jeg skal sende hilsen til i Østfold; Jultrær, halvlitrær og Wunderbaum!!
Det er bare å komme med musikkforslag, for det setter jeg stor pris på. Jeg har "prøvd meg" på Candy flere ganger, men jeg får ikke "fot" av henne. George Benson derimot, funker hver gang! Tøff "jam" i det klippet!TT, ser ut som om vi liker mye av den samme musikken !
Kan jeg foreslå et par låter (?)
Den første er med Candy Dulfer og Jan Van Duikeren (på flugelhorn).
Det er deres versjon av Strasbourg - St. Denis.
Sklir kanskje litt bort fra det helt smooothe, men dog.
Jeg misunner de som kan spille et instrument. Skulle jeg valgt ett, så blir det flugelhorn. Det er noe med tonen i det hornet.
Uansett, her er deres versjon:
Den andre er en kjent klassiker: George Benson "On Broadway"
Men dette er en live innspilling fra en liten klubb (Cafe Wha i Greenwich village, New York, en kan formelig kjenne svetten renne nedover veggene...)
Her blir han "halt" opp på scenen av en av sine studenter.
Og her blir han gitt en Strat av noe slag, som er uvant i forhold til Ibanez jazzgitarene han vanligvis spiller på.
Denne versjonen er også litt upolert osv, men for en versjon. Nailer han den - oh yes...
Jeg kjøpte i sin tid Sax-a-Go-Go fordi jeg trodde Lily Was Here var på den.Som jeg skrev i et tidligere innlegg i tråden, så er det veldig mye sax innen smooth jazz, noe er bra, men veldig mye er ikke, desverre. Candy D er i siste kategori
Takker for tips. Skal gi den en sjanse i morgen.Jeg kjøpte i sin tid Sax-a-Go-Go fordi jeg trodde Lily Was Here var på den.
Ingen Lily der. (Tror det var en kompis som hadde en utgave hvor den var bonuslåt etter noe...)
Men, på den skiva, gjemt helt til sist, er Prince-låten Sunday Afternoon.
Den synes jeg er verdt en lytt, selv om det kan være sånn at mye av Candy sitt ikke er earCandy her i tråden
mvh
ja, her er det sløving i sofaen i kveld. Tar en øl før jeg må ut på kveldstur med kompis. Merker at jeg ikke er i toppform. Lurer på om det er bivirkningene fra dose 3 som slår inn nåStille og rolig hos deg også i kveld TT? sitter her å glor litt men ikke mye å finne på når alt er stengt i byen romjula pleier være en stor fest men slik ble det ikke i år dessverre.
Men litt skal vi nok få til i dagene som kommer
Kos deg TT
mvh
Hørtes lurt ut å ta en luftetur men det er kaldt og fælt her i kveld. Har ikke fått tatt 3 dose enda men det kommer vel og håper at det skjer uten bivirkningerja, her er det sløving i sofaen i kveld. Tar en øl før jeg må ut på kveldstur med kompis. Merker at jeg ikke er i toppform. Lurer på om det er bivirkningene fra dose 3 som slår inn nå
Skal gi den en sjanse med en gang!Denne må du like TT
mvh
De forsøker å få meg til å like Nederlandske Candy Dulfer på sax.Har ikke fått helt med meg hvilke sjanger du vil ha tips i, men svoger tipset meg om disse igår å jeg liker det jeg hører Vis vedlegget 775720