TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.280
    Antall liker
    38.141
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det dukket opp noe som ikke var/er dagligdags på Finn og jeg la inn et bud på deler av det, men selger ville selge alt i en pakke. Jeg ga beskjed om at budet mitt står om vedkommende ombestemte seg. Tidligere i dag fikk jeg beskjed fra selger, at delen jeg ikke var itneressert i var solgt, så da aksepterte selger budet mitt. Da dukker det opp mer her etterhvert. Ikke noe kostbart, men ikke så vanlig å se. Jeg kan ikke huske å ha sett slikt i denne versjonen noen sinne, så dette blir både gøyt og spanande! 😂😂😂
    Screenshot_20230511_193056_Chrome.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Snaut med smooth jazz i dag, men her kommer litt "plaster på såret" 😊

    Chris Standring - Shadow of doubt

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Selv om hverken jeg eller noen andre har gått en eneste runde med seg selv eller noen andre, synes jeg at etter et millisekund, var på sin plass å bestille en Node X. Fargen var der, anledningen var der og det var dessuten Ferratum bank, med sine personlige lån til kun 299% lån p a. Da var det ikke noe som helst tvil om å slå til. En verden med smilende fjes er jeg lovet og ikke er det en regnværsdag i sikte. Takk for i aften.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nå fant jeg endelig en passende bursdagspresang til meg selv og det ble en Bluesound Node 131, jubileumsversjon i sølv! Den finnes på lager og da rekker den å komme fram til dagen! 😂
    Gratulerer 😊 virkelig lekker utførelse på den!
    Med oppgradert DAC er den vel nå sikkert god nok til å kobles analogt til forsterker uten å gå via en ekstern DAC 👍🏻
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ikke mye til hifivær i dag. Langt over varmt og det som verre er. Klart jeg må klage på alt som er. Svalt inne og så slipper jeg matosen fra naboen som griller hvalbiff og blodpudding. Det lukter ihvertfall slik! 🤢
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Mens man frykter slike enorme katastrofer som lokalavisen skriver om, nytes det musikk og godt drikke innendørs

    IMG_2899.png


    Musikk i aften;
    Pieces of a dream - Warm weather
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har i lengre tid gått med tanker om å skaffe meg en GoldenEar ForceField 4 sub til, men det bortfaller etter måleseansen med @_RoDa_ Jeg kan faktisk ikke se noen som helst grunn til å bruker over 10K, når både ører og målekurver er innafor. Og så lenge jeg deler ved 60Hz eller lavere , er ikke plasseringen av sub hørbart. Men, dukker det opp en på brukten, så ser jeg ikke bort fra at jeg slår til, men jeg holder ikke pusten.

    IMG_2900.jpeg


    Her spilles det fortsatt musikk og akkurat nå er det Kool & Klean - "scent of spring" fra det nye albumet.
    Smått utrolig at Konstantin Klashtorni evner å utgi et nytt album i 2023, all den tid Ukraina er i krig. Ja nettopp, ukrainsk smooth jazz/lounge

     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.697
    Antall liker
    26.276
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kan ikke forklare hvorfor, men ut ifra mine erfaringer så høres alltid to subber bedre ut enn en. Man får en helt annen "taktil følelse" i mangel av et bedre uttrykk. Dette trenger selvfølgelig ikke å gjelde hos deg, men jeg hadde nok uansett vurdert en sub nr. 2 hvis det skulle dukke opp et god kjøp. Ha en god helg TT 🍻 :giggle:

    80A3440A-3A56-4AD3-8D49-DD0C78899FD4.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg kan ikke forklare hvorfor, men ut ifra mine erfaringer så høres alltid to subber bedre ut enn en. Man får en helt annen "taktil følelse" i mangel av et bedre uttrykk. Dette trenger selvfølgelig ikke å gjelde hos deg, men jeg hadde nok uansett vurdert en sub nr. 2 hvis det skulle dukke opp et god kjøp. Ha en god helg TT 🍻 :giggle:

    Vis vedlegget 919855
    Med pingleanlegget mitt, så holder det foreløpig med en sub og mange Tuborg 😂👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Mange Tuborg veier opp for det meste! Jeg kunne fint klart meg med en god BT høyttaler bare jeg fikk EN Tuborg :love: 😅
    Gjelder fortsatt!

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    IMG_2905.png


    Nok en handel unnagjort ⬆ og ting formelig flyr ut av heimen for tiden. Veldig godt å bli kvitt ting som ikke brukes og dermed mindre å tørke støv av 😊
    Litt Boney M i solen

    ☀Sunny☀


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Fine dager her i Indre og sikkert flere steder. Siden det er så flott vær, har jeg benyttet anledningen til nok en gang å ta et dypdykk i boden etter ting jeg kan donere til en god sak.😁 Nok en gang er bilen fyllt opp med saker og ting. Det nærmer seg snart slutten for denne ryddingen håper jeg. Jeg har blitt mer og mer selektiv og vært strengere og strengere med med meg selv, slik at det jeg beholder blir et minimum. Musikk og hifi er stort sett "fredet", mens andre ting som har lav affeksjonsverdi, går til "gjenbruk. I tillegg har jeg en tommelfingerregel, som sikkert er nevnt før: Det som ikke har blitt brukt på 3 år, har jeg ikke bruk for!

    Litt smooth i lørdagen 😊

    Jazz holdouts - Piermonts nights
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Et heftig opptak med Fourplay i Tokyo MED storband. Her får vi se Bob James, Nathan East, Chuck Loeb(!) og Harwey Mason i Fri dressur! Bare å skru opp 😍
    Westchester Lady
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Man kan mene hva man vil, men ESC har blitt et freak/skrulleshow av en annen verden. Tror det betyr at jeg både er for gammel og at det er natt for lenge siden. I tillegg holder russen show noen kilometer herfra og det betyr at det blir dobbel dose med musikk jeg ikke ønsker! Takk for i aften
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    1
    Litt lette toner på formiddagen.
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Uten å ha notert ned før onsdagens kassetthandel, så ble det en del dobbeltkjøp ser jeg. Får legge ut en lot på Finn etter vestlandsturen. Ser også at artister som Bruce Springsteen, Queen og enkelte andre atister aldri vil bli spilt her i mitt delvis møblerte hjem, så da går de også samme veien 😉

    Har sortert og "arkivert" det jeg kjøpte i dag (fått satt de inn i systemet), sett over den store loten fra tidligere i uken og fått litt bedre oversikt over hva som skal hvor osv. i morgen ventes det dessuten en pakke med noe "gull" og det ser jeg fram til.
    Når det gjelder den nye Node X (10), så tviler jeg sterkt på at jeg får den før tidligst fredag, da det går inflasjon i fridager for kristenfolket og andre nasjonalister. Selv rømmes landet når andre skal flagge og det blir shopping og middag med "søta bror"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Å se hva andre klarer å skape med hode og hender, er særdeles imponerende. @inselwind , @Lagga , @Ine123 og sikkert mange, mange andre. I sammenligning klarer jeg så smått å skrive mitt eget navn, uten påholden penn eller å kle på meg selv hver morgen, uten hjelp. Vi er alle på på forskjellige nivåer i livet og takk for det. Ha en trivelig aften!

    Litt musikk i kvelden
    Paul Hardcastle - A horse with no name

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.327
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Nå fant jeg endelig en passende bursdagspresang til meg selv og det ble en Bluesound Node 131, jubileumsversjon i sølv! Den finnes på lager og da rekker den å komme fram til dagen! 😂
    Omsider skjer det noe hos Posten. I appen meldes det at den er forventet levering i dag, mens jeg får melding om at den blir levert i morgen kveld. Tja, tror helst det siste, men håper jo på det første selvfølgelig! God formiddag forresten! 😉👍
    IMG_2916.png

    Boney James - Detour
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn