TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.560
    Antall liker
    15.871
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tok meg en kjøretur i finværet i dag og kjørte sakte på småveier i nærområdet jeg ikke har kjørt før. Jeg tok ingen bilder desverre (jeg kjørte jo), men det gikk gjennom vakkert åkerlandskap, der både sauer og rådyr dukket opp. Området jeg kjørte i ligger mellom Vestby (Akershus) og Ringvoll (Østfold), Moss i sør og Elvestad i nord. Det var vel uti her at hovedflyplassen skulle ligge, i konkurranse med Gardermoen.! Nå som jeg bor i området, må jeg si jeg er glad at det ikke ble noe av. Pussig nok passerte jeg en kirke med navnet Garder 😁. Vi haster som regel avgårde og tar korteste vei mellom A og B og ofte glemmer helt å utforske nærområdene det man bor. For noen år siden hadde jeg en Vespa som jeg brukte flittig til å kjøre rundt på småveier her i Østfold. Vi er som regel bedre kjent på "Granka" enn hjemme 🤣
    Har syklet mye på de småveiene der og indre Østfold. Mange fine småveier som er skapt for koseturer i bil eller på sykkel(y) En av de mest originale stedene befinner seg i Våler🤩
    IMG_7062.jpeg

    IMG_7063.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Har syklet mye på de småveiene der og indre Østfold. Mange fine småveier som er skapt for koseturer i bil eller på sykkel(y)
    Ja det var en veldig flott opplevelse. Små svingete veier, men med godt asfaltdekke og jeg kan tenke meg at det er perfekt for syklister som vil ha variasjon og litt kupert løype. Jeg møtte ikke en eneste bil, men en racersyklist i "full uniform" 😁😁
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.404
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Om lykken står meg bi, så ankommer det kabler fra syndens hovedstad i morgen. I tillegg kommer det noe fra Lillehammer før helgen om "helt hjem" klarer oppgaven. Dessuten har jeg bestilt "kopibatterier" til en av mine Dyson støvsugere og disse skal visstnok ha bedre ytelse enn de originale og til "halva priset". I min enfoldighet, så trodde jeg at de ble levert fra sørlandet, da nettbutikken og utsalget er der, men så fikk jeg melding om at det kommer en pakke fra Danmark. Jeg tenkte at om jeg bestiller fra en "norsk" butikk, så kommer vare kjapt, men sånn er det ikke lenger "gammern"! Tror jeg må notere dette i Filofaxen 🤣🤣🤣
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.645
    Antall liker
    5.586
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Om lykken står meg bi, så ankommer det kabler fra syndens hovedstad i morgen. I tillegg kommer det noe fra Lillehammer før helgen om "helt hjem" klarer oppgaven. Dessuten har jeg bestilt "kopibatterier" til en av mine Dyson støvsugere og disse skal visstnok ha bedre ytelse enn de originale og til "halva priset". I min enfoldighet, så trodde jeg at de ble levert fra sørlandet, da nettbutikken og utsalget er der, men så fikk jeg melding om at det kommer en pakke fra Danmark. Jeg tenkte at om jeg bestiller fra en "norsk" butikk, så kommer vare kjapt, men sånn er det ikke lenger "gammern"! Tror jeg må notere dette i Filofaxen 🤣🤣🤣
    Du har avansert fra syvende sans altså? Nymotens greier den Filofaxen 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hvis man skal ha en sllk PU i heimen

    IMG_7481.jpeg



    , så bør jo både serviset
    IMG_7482.jpeg
    IMG_7483.jpeg

    Og ikke minst kaffemaskin i samme stil, noe annet skulle virkelig tatt seg ut!

    IMG_7480.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det har virkelig vært en flott dag, med tidligere nevnte opplevelser, så skal det ikke så mye til for å gledes. Jeg takker alle som orker å følge tråden og takker så mye for i dag! 😀👍
    Dan Siegel - Come what may

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.973
    Antall liker
    14.258
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, hvor er dette? Tar jeg ikke helt feil så står det en L60 luftvernkanon oppe på berget....
    Forbi sykehjemmet på Folkestad, oppover mot Mørk (golfbanen). Kommer på høyresiden litt oppi der før du kommer til Skjulerød. 😊 Tror adr er Mørkveien 162. Fantastisk gårdstun den karen har. 👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg er litt sløv om dagen (sikkert om natten også) og jeg ser ikke bort fra at det har en sammenheng med denne intense malingslukten jeg har levd i de siste dagene. En slags evig rus uten sluttdato 😵💫 Jeg får virkelig tro at dette avtar etterhvert, men det er ikke spådd nedbør i den nærmeste tiden. Dører og vinduer holdes lukket og to luftrensere jobber 24/7. Trøster meg med musikk så lenge. Litt smooth jazz i sene ettermiddagen

    Sean U - Flight path

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Nissene hos Posten varslet at de hadde lastet opp Fana kablene på sin elektriske "moped" kl 07:00 i morges, men det har ikke dukket opp noe
    Som helst, enda det er ombæring i dag. Ingenting har ankommet eller varslet ankommet hos Postens utleveringssted. Er det ingen vi kan stole på lengre? Jeg er ikke sint, jeg er heller ikke skuffet, men bare dypt deprimert! Og enda verre, jeg venter pakke
    Fra Danmark, med PostHvor. Livet er "herlig" dere!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.011
    Antall liker
    39.193
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nissene hos Posten varslet at de hadde lastet opp Fana kablene på sin elektriske "moped" kl 07:00 i morges, men det har ikke dukket opp noe
    Som helst, enda det er ombæring i dag. Ingenting har ankommet eller varslet ankommet hos Postens utleveringssted. Er det ingen vi kan stole på lengre? Jeg er ikke sint, jeg er heller ikke skuffet, men bare dypt deprimert! Og enda verre, jeg venter pakke
    Fra Danmark, med PostHvor. Livet er "herlig" dere!
    Det er noe skikkelig dritt når en venter pakke og det går en dag for lenge :poop: :cry:

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Og enda verre, jeg venter pakke
    Fra Danmark, med PostHvor. Livet er "herlig" dere
    Overrasklenes tid er ikke over. For 20 minutter siden kom det en hyggelig herremann på døren med pakke til meg. Han representerte PostHvor og leverte pakke fra Danmark som jeg bestilte lørdag! Fantastisk. 👍
    Posten klarte ikke å få to rca kabler i en liten pakke i postkassen min i dag (en dag for sent, da det var ombæring i går!), enda jeg hadde låst opp postkassen! Forrige gang klarte Posten det. Det betyr at jeg må til utleveringsstedet når jeg får hentemelding 👎

    PostHvor 1 - 0 Posten

    Ha en hyggelig onsdag!

    Chris Standring - Trough the looking glass

     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.185
    Antall liker
    20.695
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke, om det var posten i Østerrike eller PostNord. Bestillte LP på hjemmesiden til Hans Theessink
    21 april, og den blev sendt (uten tracking) d. 22.
    Den blev levert i dag 15. mai.
    Jeg kunne ha kjørt Hjortshøj/Wien tur/retur noe hurtigere enn det 😂 😂 😂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.185
    Antall liker
    20.695
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Oppdatering.
    Skrev til Theessink, at det ikke var nødvendigt med "resend", da den nå var kommet.
    Han svarte på dansk, og svaret er overraskende...... Selv i Østerrike er de klar over problemene med PostHvor 😂 😂


    "Very happy Hasse,

    Til det övrige Europa tager det 5-6 dage men naar Postnord er involveret skal man vaere meget taalmodig.
    KH Hans"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Nei da!
    Ingen kabler i dag heller. Har Posten blitt det nye PostHvor, jeg undres?!

    Det er absolutt ingen krise, men når ting er meldt ankommet til en dato, så er det et stort irritasjonsmoment når ting ikke dukker opp. Jeg har sikkert gnålet om dette før, men historien gjentar seg litt for ofte. 🙄

    Nå har jeg snart spilt så mye musikk i all ventingen at streameren snart er tom! 😬

    Joe Sample - Born in trouble

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.802
    Antall liker
    36.141
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    TT. Jeg skal til Varteig i uke 26/27. Hvis det passer og hvis du har lyst... kunne jeg tatt en tur innom?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Og om andre er i området i sommer, så ta gjerne kontakt, så finner vi ut av det. Sikkert noen som skal østover for rimmad sidfläsk och potatismos! 🤣
    Enkel serveriing!
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ute "snør" det hvite frø og det ser faktisk ut som snø og det legger seg i "dotter" i kriker og kroker. Bilen er ikke grå metallic lenger, men pollen allergic og ser ikke særlig pen ut. Får gi den en vask etter morgendagens harrytur til Bohuslän🇸🇪. Ønsker alle en enestående dag! 😁👍

    IMG_7499.png

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.185
    Antall liker
    20.695
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ute "snør" det hvite frø og det ser faktisk ut som snø og det legger seg i "dotter" i kriker og kroker. Bilen er ikke grå metallic lenger, men pollen allergic og ser ikke særlig pen ut
    Føler med deg @TT.
    Du er ikke alene. Den jävla "planten" du ser på bildet unner, forsøker hvert år intenst å parre seg med
    bilen. Svart bil, dekket av et fullt dekkende hvitt lag med klebrig "wood-sperm" er langt fra pent. :mad:
    Vasket den sent tirsdag kveld (igjen) og tenkte at jeg skulle polere den onsdag morgen innen solen
    fikk tak........ Glem det.... Da var det allerede for sent.
    Stemte for på ett beboermøte, at det skulle feldes og nyt og mindre skulle plantes i midten av plenen i stedet.
    Dagen før motorsagen skulle i bruk, kom beskjed fra kommunen om, at det var fredet🤬

    L1010174.JPG
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.922
    Antall liker
    86.518
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Føler med deg @TT.
    Du er ikke alene. Den jävla "planten" du ser på bildet unner, forsøker hvert år intenst å parre seg med
    bilen. Svart bil, dekket av et fullt dekkende hvitt lag med klebrig "wood-sperm" er langt fra pent. :mad:
    Vasket den sent tirsdag kveld (igjen) og tenkte at jeg skulle polere den onsdag morgen innen solen
    fikk tak........ Glem det.... Da var det allerede for sent.
    Stemte for på ett beboermøte, at det skulle feldes og nyt og mindre skulle plantes i midten av plenen i stedet.
    Dagen før motorsagen skulle i bruk, kom beskjed fra kommunen om, at det var fredet🤬

    Vis vedlegget 1024885
    Vi får håpe at naturen kan ta et vindkast og dra den ned 😃
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.185
    Antall liker
    20.695
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vi får håpe at naturen kan ta et vindkast og dra den ned 😃
    Ikke store sjangser der, nei.
    Rot-nettet er så stort, at det holder på med å ødelegge kanten til gress-arealet, asfalten på P-plassen
    og annet godt....... Men det er fredet, så du får straff, om du "sysler" med alternative tanker der.
    Vi var noen som spekulerte i å kjøpe en ½-1 meter lang kopper/messing skrue, og forsøke på litt
    Black Night-drilling 🤣 🤣
    Men det har blitt ved tanken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn