C
Cyber
Gjest
Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
Vel talt.ArtDeco skrev:Jeg må si jeg er svært skuffet over at en AC-DC tilhenger hopper rundt til musikken. Man skal sitte stille og lytte etter overtonestrukturer og utklinging av instrumenter, plassering i dybde og høyde er også svært viktig når man hører slikt. Hoppe rundt og være glad? Når han skulle lyttet til musikken?
Slikt fremkaller brekninger i velutstyrte hjem.
Det har jo selvfølgelig ingenting å gjøre med at de har en lekker butikk ... Rart ikke TV2 reiste til Audiocompaniet for å få opptakene sine, siden de vant testen?!nysjerrigper skrev:forholdet mellom lydogbilde og hifiklubben virker en smule personlig som vanlig..
Led Zep er / var et kanonband for sin tid, og de gutta laget skikkelig bra rock, ingen tvil om det. Jeg har en meget god innspilling av bla. "Stairway to Heaven"..nb skrev:Vel talt.ArtDeco skrev:Jeg må si jeg er svært skuffet over at en AC-DC tilhenger hopper rundt til musikken. Man skal sitte stille og lytte etter overtonestrukturer og utklinging av instrumenter, plassering i dybde og høyde er også svært viktig når man hører slikt. Hoppe rundt og være glad? Når han skulle lyttet til musikken?
Slikt fremkaller brekninger i velutstyrte hjem.
Jeg ble faktisk bedt om å sette på noe annet en gang da jeg satte på litt Led Zeppelin på et anlegg på Horten-messa. Fyren som hadde demo lurte på "hva jeg ville oppnå med å spille det sporet" (Kashmir, red adm.)
Ihvertfall for Klipsch, tenk, de vant likevel og det sier noe om hvor gode de er.Skink_123 skrev:3 døgn innspilling er litt i minste laget for en høyttaler!
De eneste jeg kjenner som har høyttalere over 90 cm i stuen, finnes blant den nærmeste familie. Bror - tre barn. Da ser jeg bort i fra dem jeg har blitt kjent med gjennom diverse hifi-brukthandler - men de er jo litt spesielle allerede i utgangspunktet. Av dem jeg har gått på skole eller vokst opp sammen med, er prosenten for >90-cm-høyttalere temmelig nær null. De fleste jeg kjenner, har høyttalere på størrelse med fyrstikkesker, og er kjempefornøyd med det. Ikke med lyden - den bryr de seg ikke om - men med størrelsen.johnnygrandis skrev:HCS skrev:Positivt at de idet hele tatt lager en repotasje om noe så sært som høytalere.... Folk flest bryr seg mindre m slikt...![]()
De fleste jeg kjenner har HT over 90cm i stuen, spennet er fra 16 til over 55 i alder.
den nye rf serien har faktisk forandret seg såpass mye kontra mkl at jeg tror mange vil få en annen opplevelse av å ta en seriøs lytt på de nåLyngen skrev:Samme her angående Klipsch. De burde heller si noe om hvilke lydidealer de har og hvilke de passer. Men det blir for kort tid i en TV-reportasje. Dette er jo bedre å lese i bladet for dem som ønsker det.digiman skrev:Interessant ;D I denne testen vinner en av de HT produsentene jeg minst kunne tenkt meg å vært eier av.
Nei! Det gjelder å bruke ørene. Denne testen er verdt null imo.
Elendige fotografer i programmet forresten :-X. AC/DC gutten dro jeg kjensel på. Artig kar.
Godt poeng Ulf. Dette er min opplevelse også.Ulf-B skrev:De eneste jeg kjenner som har høyttalere over 90 cm i stuen, finnes blant den nærmeste familie. Bror - tre barn. Da ser jeg bort i fra dem jeg har blitt kjent med gjennom diverse hifi-brukthandler - men de er jo litt spesielle allerede i utgangspunktet. Av dem jeg har gått på skole eller vokst opp sammen med, er prosenten for >90-cm-høyttalere temmelig nær null. De fleste jeg kjenner, har høyttalere på størrelse med fyrstikkesker, og er kjempefornøyd med det. Ikke med lyden - den bryr de seg ikke om - men med størrelsen.johnnygrandis skrev:HCS skrev:Positivt at de idet hele tatt lager en repotasje om noe så sært som høytalere.... Folk flest bryr seg mindre m slikt...![]()
De fleste jeg kjenner har HT over 90cm i stuen, spennet er fra 16 til over 55 i alder.
Nei Johnny ;Djohnnygrandis skrev:Kona dunket meg hardt i skulderen når Nordby fortalte at det var meget mulig å få godlyd av 10 000kroner.
Fan har jeg bommet så jævlig da ...!? ;D
Hvor tester Lyd&Bilde produktene?akto skrev:Det har jo selvfølgelig ingenting å gjøre med at de har en lekker butikk ... Rart ikke TV2 reiste til Audiocompaniet for å få opptakene sine, siden de vant testen?!nysjerrigper skrev:forholdet mellom lydogbilde og hifiklubben virker en smule personlig som vanlig..
akto skrev:Den beste høyttaleren og den beste forsterkeren vant jo testen, så hva er problemet? Knallfin reportasje som er med på å endre bildet av neglebitende kabelnisser.
Det vil overaske meg om akto er enig i detorso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Og DET kan være greit å være klar over når Pinoccio sier at det er musikken alt handler om.rock skrev:Når det gjelder CV som ble nevnt tidligere, så tror jeg faktisk mange tenåringer er mere tilfreds med sine høytalere enn mange av brukerne her på forumet er med sine langt dyrere høytalere.
De har på mange måter fått det de har betalt for og var ute etter.
Jeg synes det bladet fremstår mer som en katalog enn et blad.orso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.orso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Hjemmebesøk ?sinep skrev:Hvor må man egentlig gå for å få en positiv opplevelse av Klipsch?![]()
Enhver mann med baller og respekten i behold, har AC/DC, Van Halen, Deep Purple og Thin Lizzy i sin musikksamling.cybervision_ skrev:Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
Det utelukker kanskje en del ;DSuper skrev:Enhver mann med baller og respekten i behold
oh yesSuper skrev:Enhver mann med baller og respekten i behold, har AC/DC, Van Halen, Deep Purple og Thin Lizzy i sin musikksamling.cybervision_ skrev:Hehe, å i det hele tatt høre på AC/DC fremstår for meg som noget spesielt... ;D
Nuff said.
akkurat det der fatter jeg ikke i det hele tatt, har riktignok ikke hørt klipsch på svindyrt ec utstyr men det høres helt koko utsinep skrev:Har hørt Klipsch i noen få anledninger tidligere.
De lignet veldig på RF-serien de jeg hørte på for noen år siden. Rådyr electrocompaniet-elektronikk i et veldig godt akustisk tunet rom. Dette anlegget presterte å komme helt i bunn av anlegg jeg har lyst til å eie. Maken til jamrelyder har jeg faktisk aldri hørt i en høyttaler før. De som var med meg sa akkurat det samme.
Butikken som solgte disse gikk konk i fjor (ikke akkurat noe sjokk).
Hvor må man egentlig gå for å få en positiv opplevelse av Klipsch?![]()
Og det vet du med sikkerhet?Anonym skrev:Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.orso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Jeg synes Audio Technica testen jeg har linket til er et glimrende eksempel på en test som er skrevet uten å lytte til produktet, drevet av en Ipod (L&B hevder å ha brukt det som kilde) er det en dramatisk forskjell på lyden mellom aktiv og passiv drift. Det er en lang tråd om samme hodetelefon på head-fi.org.orso skrev:Og det vet du med sikkerhet?Anonym skrev:Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.orso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
Med de to eksemplene mine er det ikke snakk om å bomme på mål, det er snakk om å møte opp på hjemmebane til en bortekamp.orso skrev:At L&B bommer også, er sikkert riktig.Anonym skrev:Hvis et blad kan være norges beste blad uten å faktisk teste produktene de omtaler står det dårlig til med hifi pressen.orso skrev:Må si meg enig med akto. Lyd&Bilde er norges beste hifi blad. Eller det minst dårlige. Alt etter som.
At du forventet highend lyd i noen hodetelefoner til pølsepris kan vel ikke LB noe for. Jeg har lest igjennom diverse brukererfaringer påATH-NC7b og mange av disse er jo fornøyd med kjøpet. LS skriver også at:Anonym skrev:Jeg blir overrasket over at de faktisk lytter til høyttalerene.Pink_Panther skrev:Blir vi overasket hvis de dyreste "vinner" ?
Har nylig postet en tråd her på forumet om en test av en hodetelefon utført av Lyd og Bilde hvor det for meg ser ut som om testen ble skrevet uten å ha lyttet til produktet http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57009.0.html.
Et annet eksempel er testen deres av Skullcandy Ti som kostet 699 kroner ved lansering (finner den ikke på nett) hvor den får en helt grei karakter, jeg kjøpte den kort etter å lest testen og de er i beste fall jevngode med hodetelefonene man kjøper på charterfly for 39 kroner. Brukererfaringer på nett viser at jeg ikke er alene om å mene at de er svært dårlige. Etter å ha gjort den erfaringen sitter jeg med følelsen av at Lyd og Bilde/Lasse Svendsen skylder meg penger for bomkjøpet mitt. Er så irritert på bladet og spesielt redaktøren som utførte testen at jeg ser på det som min misjon å advare mot bladet.
Jeg forventer meg absolutt ikke highend lyd til pølsepris, jeg har jo tross alt en hodetelefon i hvert prissegment fra Denon AH-D301 til Beyer T1 så jeg har et realistisk forhold med tanke på pris/ytelse og jeg synes også ATH yter bra.audiomur skrev:At du forventet highend lyd i noen hodetelefoner til pølsepris kan vel ikke LB noe for. Jeg har lest igjennom diverse brukererfaringer påATH-NC7b og mange av disse er jo fornøyd med kjøpet. LS skriver også at:Anonym skrev:Jeg blir overrasket over at de faktisk lytter til høyttalerene.Pink_Panther skrev:Blir vi overasket hvis de dyreste "vinner" ?
Har nylig postet en tråd her på forumet om en test av en hodetelefon utført av Lyd og Bilde hvor det for meg ser ut som om testen ble skrevet uten å ha lyttet til produktet http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,57009.0.html.
Et annet eksempel er testen deres av Skullcandy Ti som kostet 699 kroner ved lansering (finner den ikke på nett) hvor den får en helt grei karakter, jeg kjøpte den kort etter å lest testen og de er i beste fall jevngode med hodetelefonene man kjøper på charterfly for 39 kroner. Brukererfaringer på nett viser at jeg ikke er alene om å mene at de er svært dårlige. Etter å ha gjort den erfaringen sitter jeg med følelsen av at Lyd og Bilde/Lasse Svendsen skylder meg penger for bomkjøpet mitt. Er så irritert på bladet og spesielt redaktøren som utførte testen at jeg ser på det som min misjon å advare mot bladet.
-"Den eneste ulempen er at ATH-NC7b ikke spiller høyt nok på bærbart utstyr som en iPod eller iPhone"
- på minussiden får den merknaden "Lav effektivitet".
Din påstand at de ikke lytter til testproduktene virker derfor noe utsøkt.
Jeg leste aldri andre blader da jeg jobbet i Hjemmekino. Det var nettopp på grunn av det du skisserer her. Hvis man leser om et produkt man skal skrive omtale om så er det lett å bli forutintatt, og "adoptere" andres meninger selv om man ikke har en slik agenda. Man kan sikkert påstå at en skikkelig god skribent kan heve seg over slikt, men jeg tror ikke jeg ville vært så god.jokris skrev:i norske og helt sikkert utenlanske også, så finner man tester/beskrivelser av produkter som er nesten identiske med hva man kan finne hvis man googler samme produkt, det virker som om det "plagieres" av og til istedenfor å teste selv utdypende
kanskje pga tidsstress ?
det høres ut som en god ide det, og ikke lese andres anmeldelser , sier ikke at det "plagieres" med vilje og viten, men kan se for meg situasjoner hvor man er stresset på tid og bruker kanskje "viten" man har fått andre steder i egen reportasje, kanskje, ellers kan det jo være tilfeldigheter, er bare noe jeg har bitt meg merke noen gangerakto skrev:Jeg leste aldri andre blader da jeg jobbet i Hjemmekino. Det var nettopp på grunn av det du skisserer her. Hvis man leser om et produkt man skal skrive omtale om så er det lett å bli forutintatt, og "adoptere" andres meninger selv om man ikke har en slik agenda. Man kan sikkert påstå at en skikkelig god skribent kan heve seg over slikt, men jeg tror ikke jeg ville vært så god.jokris skrev:i norske og helt sikkert utenlanske også, så finner man tester/beskrivelser av produkter som er nesten identiske med hva man kan finne hvis man googler samme produkt, det virker som om det "plagieres" av og til istedenfor å teste selv utdypende
kanskje pga tidsstress ?
useriøstjonas skrev:De anbefaler noen høyttalere som ser store og harry ut,samt at de i de fleste rom bør stå 70 cm fra bakveggen får ikke å låte for mye BOOOM!
Dette var nok en test ment for lekne gutter i alle aldre (uten noen bedre halvdeler som krever WAF).
Uansett bra at lyd får litt TV tid!