Den fungerar, men jag skiftar nog alla elektrolyter i den och justerar tomgångsströmmen.Kjell: Jäklar, den var snygg!! Den der håper jeg du får MASSE musikk ut av. Hva mer er feil?? (Okab) Riederstein kan sitt fag, så de holder nok.
Den fungerar, men jag skiftar nog alla elektrolyter i den och justerar tomgångsströmmen.Kjell: Jäklar, den var snygg!! Den der håper jeg du får MASSE musikk ut av. Hva mer er feil?? (Okab) Riederstein kan sitt fag, så de holder nok.
Da ville jeg kanskje hentet den om den ikke blir brukt/satt pris på. Se bare her: JVC QL-F6 on thevintageknob.orgEn slik hadde jeg i mange år, den står ubrukt hos ekskona vet jeg.
Den er veldig fin den der
Trichord benyttet Pioneer PD-S504 som utgangspunkt for sin modifiserte versjon Genesis. Årsaken til dette var at drivverket er godt og den hadde minst jitter av alle spillerne de hadde målt uansett pris. Har ikke hørt PD-S504 eller 5 i original versjon. Trichord Genesis fikk gode anmeldelser og flere skribenter hadde den som referanse i prisklassen (£550 i 1996)En Pioneer PD S 505.
150 kr på loppis.
Jag vet egentligen ingenting om denna modell; bra? Dålig?
Synpunkter?
Der er jeg uenig. Synes Rega cd-spillere og dacer er kjedelige. Thrichord Genesis er jo spilleglede - har du hørt den?Naca4: Trichord gjorde mye bra med dem, ja...men de kom aldri opp på feks samtidig Denon-nivå..Og mht spilleglede ble begge merker rundspilt av Regas første Planet..
Trichord benyttet Pioneer PD-S504 som utgangspunkt for sin modifiserte versjon Genesis. Årsaken til dette var at drivverket er godt og den hadde minst jitter av alle spillerne de hadde målt uansett pris. Har ikke hørt PD-S504 eller 5 i original versjon. Trichord Genesis fikk gode anmeldelser og flere skribenter hadde den som referanse i prisklassen (£550 i 1996)
Har en slik spiller og den låter stort og dramatisk med god PRaT. Den safer litt og jeg oppfatter den som litt soft. Min spiller er modifisert med 'Trichord Clock 3'. Det skal også være gjort enkelte modifikasjoner i den analoge delen. Da jeg åpnet lokket kunne jeg se kondensatorer i god kvalitet fra Nichicon, Oscon og Elna men aner ikke om de satt i spilleren originalt.
Helt enig. Betalte bare en symbolsk sum for min Trichord. Har den som backupspiller sammen med mange andre. Synes ikke den er noe spesielt som drivverk, men den spiller forbausende kraftfullt og dynamisk rett fra analogutgangene.Clock 2 kostar 62 GBP + VAT + frakt.
Clock 4 kostar 122 GBP.
Modifieringarna i analogdelen handlar antagligen om att ta bort de två mute-transistorerna och att montera en "bättre" OP-amp och "bättre" kondensatorer.
Jag betalade 150 kr för spelaren...
Modifieringarna kommer att kosta minst 1000 kr.
Jag har inga problem med att göra modifieringarna, men det verkar inte vara så klokt rent ekonomiskt. Numera kan man ju köpa begagnade high end cd-spelare billigt.
Philips brukte ikke MASH-konvertere. De utviklet bitstream og DAC 7 konverteren som et svar på konkurransen fra Japan.Både Sony og Phillips som designet CD teknikk og standard tok i bruk MASH converterene rundt 1990.
Ja, det är stor skillnad. Technics-spelaren blir kvar här. Pioneer-spelaren har jag just sålt...Litt mer varmtklingende og engasjerende enn Legato Link aleine var, ja.
Det er bare en, men den er i finfin stand. Hvis du ikke mener to inkludert kassetten med saksofonjazz.666: Glem røra nå, kos deg med den pakka du har. Fin match, forresten. AE liker ikke rør.
Baluba: FIKK du de to???? Lucky BSTD
Det stemmer. Jeg glemte den et øyeblikk. Den trenger å få renset batterikontaktene etter lekkasje. Derfor vet jeg ikke noe om reima på den. Den nye derimot er så velfungerende at den går rett i tjeneste uten annen service enn standard rens av lydhoder.Baluba: Mine ører har fortalt meg noe annet. Det er klart, AE1 i studioutgave kunne vise mye bra med en komp fra TubeTech, men i hussammenheng profiterer de der mest på feks biampa Audiolab av nyere type.
Hadde du ikke en EX12 og??