Hei og tusen takk for tips om ohm og rør. Dette skal jeg sjekke ut.
Litt av et beist av en receiver. Sånt liker jeg.Vis vedlegget 370409
Japan
Country: Sony Tokyo Year: 1978–1981 Type: Broadcast Receiver - or past WW2 Tuner Semiconductors (the count is only for transistors) 57:
Reception principle Super-Heterodyne (Super in general) Wave bands Broadcast (BC) and FM or UHF. Details Hi-Fi equipment Power type and voltage Alternating Current supply (AC) / 110; 120; 220; 240 Volt Loudspeaker - This model requires external speaker(s). Power out 180 W (260 W max.) from Radiomuseum.org Model: FM Stereo/FM-AM Receiver STR-V5 - Sony; Tokyo Material Metal case Shape Book-shelf unit. Dimensions (WHD) 525 x 195 x 450 mm / 20.7 x 7.7 x 17.7 inch Notes Sony FM Stereo/FM-AM Receiver Modell STR-V5
AM/FM-Stereo-Receiver mit 2× 90 Watt (Sinus) an 8 Ohm
Frequenzgang 5–50000 Hz.
Phono IN, Tape1 IN, Tape2 IN, AUX IN
Bass- & Treble Control
Tape-Copy Schaltung, Monitor-Schaltung
Ausführung: Front Silber-Metallic.
IC's: 6
Net weight (2.2 lb = 1 kg) 18.7 kg / 41 lb 3 oz (41.189 lb) Source of data -- Original prospect or advert Mentioned in Sony Katalog - IFA 1979 - Seite 41
Regner med at du fant ut av hva som skal beholdes av SL-V5 og SL-10?Har fått tak i en lett defekt Technics SL-10 samt en fullt fungere SU-V50 i løpet av de siste 14 dagene. Planen er å bruke spilleren og forsterkeren sammen med et par JBL L20T som jeg var så heldig å plukke opp på et loppemarked i høst. Tror det kommer til å bli et moro lite 80-tallsanlegg. Rimelig var det også.
Bilder av hele sulamitten kommer når SL-10 er fikset og alt er koblet opp. Legger ut et actionbilde av ampen i mellomtiden
Vis vedlegget 371258
Har dessverre ikke fått inspisert SL-10 ennå men er såpass forutinntatt etter litt googling at jeg regner med at den vertikale versjonen må vikeRegner med at du fant ut av hva som skal beholdes av SL-V5 og SL-10?Har fått tak i en lett defekt Technics SL-10 samt en fullt fungere SU-V50 i løpet av de siste 14 dagene. Planen er å bruke spilleren og forsterkeren sammen med et par JBL L20T som jeg var så heldig å plukke opp på et loppemarked i høst. Tror det kommer til å bli et moro lite 80-tallsanlegg. Rimelig var det også.
Bilder av hele sulamitten kommer når SL-10 er fikset og alt er koblet opp. Legger ut et actionbilde av ampen i mellomtiden
Vis vedlegget 371258
Kul forsterker, dog litt for ny for meg
Jo, det gör det.Ligger jo masse "snadder" på Tradera, Kjell![]()
Et røverkjøp! Hørte mye på dette settet tidlig på åttitallet, og det er virkelig et sett jeg kunne tenkt meg i en vintagerigg selv.Väntar hem detta i neste uke.
Nikko från 1979.
Köpt i går på Tradera för 300 kr!
Vis vedlegget 372955
Har nå pakket ut min Beogram 4000 , men ikke testet funksjonene enda. Når det gjelder kosmetisk stand er den nær mint . Lokket trenger en lett polering, og treramma fikk en liten omgang fin stålull med olje grunnet noen rester etter tape. Den trenger drivvrem og pickup , og utover det ser den så bra ut at jeg nok fikser evt. andre funksjonsfeil hvis det måtte være noe. Denne er verd å samle på !Hei, hva slags stand er din Beogram 4000 i? Skal ikke så mye til å gi dem en liten service. Gratulerer med god vintagejakt.
Ser strålende ut. Det er et godt tegn at det ikke er tydelige fingermerker på betjeningspanelet - det betyr at den ikke har vært i tung bruk. Gratulerer!Har nå pakket ut min Beogram 4000 , men ikke testet funksjonene enda. Når det gjelder kosmetisk stand er den nær mint . Lokket trenger en lett polering, og treramma fikk en liten omgang fin stålull med olje grunnet noen rester etter tape. Den trenger drivvrem og pickup , og utover det ser den så bra ut at jeg nok fikser evt. andre funksjonsfeil hvis det måtte være noe. Denne er verd å samle på !Hei, hva slags stand er din Beogram 4000 i? Skal ikke så mye til å gi dem en liten service. Gratulerer med god vintagejakt.
Vis vedlegget 374269
Flott sett!Til slutt nærmer vi oss arkeologisk arbeide her. Quad 22 / Quad II under manger år med kjellerstøv. Jeg tror settet ble testet for ca. 30 år siden for så å bli satt på lager igjen. Uansett så bør nok det her plukkes ned for grundig overhaling. Poweramp'ene er vel det som er mest attraktivt , men det her jo litt kult med hele settet også da.
Får fundere litt på neste skritt - blir nok uansett et høst / vinterprosjekt da tiden ikke strekker til fremover mot sommeren.
Vis vedlegget 374274
Vis vedlegget 374275
Flott sett!Til slutt nærmer vi oss arkeologisk arbeide her. Quad 22 / Quad II under manger år med kjellerstøv. Jeg tror settet ble testet for ca. 30 år siden for så å bli satt på lager igjen. Uansett så bør nok det her plukkes ned for grundig overhaling. Poweramp'ene er vel det som er mest attraktivt , men det her jo litt kult med hele settet også da.
Får fundere litt på neste skritt - blir nok uansett et høst / vinterprosjekt da tiden ikke strekker til fremover mot sommeren.
Vis vedlegget 374274
Vis vedlegget 374275
Her er manual visst du trenger :
http://vintagevacuumaudio.com/schematics-manuals/quad/quad-22-owner-service-manual.pdf
Du er sikkert dypt inne i manualen, soundscape, så dette er unødvendig - men sjekk at tallerkenopphenget flyter fritt på bladfjærene. Det skal ikke være i kontakt med øvrig chassis, kun hvile på bladene. Flere justeringsmuligheter. Har alt å si for svart bakgrunn.