atonal
Hi-Fi freak
Så fint vintageutstyr! Er det ikke en Michell Transcriptor du har der? Hva slags arm og PU bruker du på den?
Hei, og takk for respons!Så fint vintageutstyr! Er det ikke en Michell Transcriptor du har der? Hva slags arm og PU bruker du på den?
PL-570, ikke sant?Kjøpt på auksjon lørdag
Kunne kjøpt matchende tuner og kassettspiller - men jeg har ingen kassetter og i disse DAB tider... Har en Technics sl-1410 MkII platespiller med samme gråfarge. De passer fint sammenRett og slett digger designet til Technics pre 1980-ish. De så vel slik ut til like inn i åttitallet, den unike fargen de hadde passer kanskje ikke en som vil ha et helsvart rack med forskjellige merker og få det til å se "homogent" ut, men i seg selv er den tøff.
Det er nettopp i disse DAB-tider vi må holde båndmaskinene gående. Det gis jo ut stadig mer musikk på kassett fra DIY kz-bevegelsen slik som på åttitallet. Svart Kaffi anbefales som et norsk eksempel på den nye kz-bevegelsen. Men det er jo klart at spilleren må være av en viss kvalitet.Kunne kjøpt matchende tuner og kassettspiller - men jeg har ingen kassetter og i disse DAB tider... Har en Technics sl-1410 MkII platespiller med samme gråfarge. De passer fint sammenRett og slett digger designet til Technics pre 1980-ish. De så vel slik ut til like inn i åttitallet, den unike fargen de hadde passer kanskje ikke en som vil ha et helsvart rack med forskjellige merker og få det til å se "homogent" ut, men i seg selv er den tøff.
Ja det er detPL-570, ikke sant?Kjøpt på auksjon lørdag
Hur mycket?hva ble ukens vintage kjøp? jo det ble et par Yamaha Ns1000m 1 eiers kjøpt i japan og veldig lavt serie nummer
måtte faktisk betale litt denne gang
Roar Malmins Audio 60.noen som har forslag til forsterker som fungerer bra på disse?
helst ikke rør.
Dette var min første stereo forsterker en gang på 70 tallet. Kjøp ny i Arvika. Sånn en kunne jeg tenkt meg igjen.Kjøpte denne for 300 kr. Technics SU-7300K. Ene kanalen detter ut på phono & tuner inngangen. VU'ene beveger seg ikke så mye som de skal og pæren er gått. Synes den er ganske stilig likevel - og lyden er fin når den funker - så jeg lurer på om jeg skal spandere en service på den.
Så de kom til slutt ned i en passende pris. Husker de lå ute til mye mer tidligere, noe som førte til en prisdebatt i en tråd. Gratulerer med fine høyttalere. Og ps, kun rør er akseptabelt.de stod på finn til 6000.-
Eller kanskje en kombo? Jeg driver mine med en Accuphase C-222 pre og en Yamaha PC2602 effektforsterker (260wpc)Neida, en pen japaner type Luxman, Accuphase eller rett og slett en stor Yamaha kan jo være aktuelle. Eller noe eksotisk klasse A, de er jo ikke så fryktelig vanskelige å drive.de stod på finn til 6000.-
gratulerer med en fin spiller - bare å glede seg til du får den oppe og går!Nytt prosjekt
Technics SL1000 mk2P fra Sveriges Radio. 37 år gammel traver som forhåpentligvis kommer tilbake til fordums glans med litt TLC. Bildet lånt fra nett, min er tilsvarende.
Det er dette som fortsatt ligger ute på Finn.no til salgs, ikke sant?Dagens impulskjøp!
Noen som kjenner komponentene?
Exposure pre/power 17 & 18
Vis vedlegget 428245
Proac tablette 2000
Vis vedlegget 428246
Theta pearl cd transport
Vis vedlegget 428247
Theta ds pro
Bilder fra nettet. Egne bilder senere.....Hentes i morgen