Bidevind
Hi-Fi entusiast
Hei og tusen takk for tips om ohm og rør. Dette skal jeg sjekke ut.
Litt av et beist av en receiver. Sånt liker jeg.Vis vedlegget 370409
Japan
Country: Sony Tokyo Year: 1978–1981 Type: Broadcast Receiver - or past WW2 Tuner Semiconductors (the count is only for transistors) 57:
Reception principle Super-Heterodyne (Super in general) Wave bands Broadcast (BC) and FM or UHF. Details Hi-Fi equipment Power type and voltage Alternating Current supply (AC) / 110; 120; 220; 240 Volt Loudspeaker - This model requires external speaker(s). Power out 180 W (260 W max.) from Radiomuseum.org Model: FM Stereo/FM-AM Receiver STR-V5 - Sony; Tokyo Material Metal case Shape Book-shelf unit. Dimensions (WHD) 525 x 195 x 450 mm / 20.7 x 7.7 x 17.7 inch Notes Sony FM Stereo/FM-AM Receiver Modell STR-V5
AM/FM-Stereo-Receiver mit 2× 90 Watt (Sinus) an 8 Ohm
Frequenzgang 5–50000 Hz.
Phono IN, Tape1 IN, Tape2 IN, AUX IN
Bass- & Treble Control
Tape-Copy Schaltung, Monitor-Schaltung
Ausführung: Front Silber-Metallic.
IC's: 6
Net weight (2.2 lb = 1 kg) 18.7 kg / 41 lb 3 oz (41.189 lb) Source of data -- Original prospect or advert Mentioned in Sony Katalog - IFA 1979 - Seite 41
Regner med at du fant ut av hva som skal beholdes av SL-V5 og SL-10?Har fått tak i en lett defekt Technics SL-10 samt en fullt fungere SU-V50 i løpet av de siste 14 dagene. Planen er å bruke spilleren og forsterkeren sammen med et par JBL L20T som jeg var så heldig å plukke opp på et loppemarked i høst. Tror det kommer til å bli et moro lite 80-tallsanlegg. Rimelig var det også.
Bilder av hele sulamitten kommer når SL-10 er fikset og alt er koblet opp. Legger ut et actionbilde av ampen i mellomtiden
Vis vedlegget 371258
Har dessverre ikke fått inspisert SL-10 ennå men er såpass forutinntatt etter litt googling at jeg regner med at den vertikale versjonen må vikeRegner med at du fant ut av hva som skal beholdes av SL-V5 og SL-10?Har fått tak i en lett defekt Technics SL-10 samt en fullt fungere SU-V50 i løpet av de siste 14 dagene. Planen er å bruke spilleren og forsterkeren sammen med et par JBL L20T som jeg var så heldig å plukke opp på et loppemarked i høst. Tror det kommer til å bli et moro lite 80-tallsanlegg. Rimelig var det også.
Bilder av hele sulamitten kommer når SL-10 er fikset og alt er koblet opp. Legger ut et actionbilde av ampen i mellomtiden
Vis vedlegget 371258
Kul forsterker, dog litt for ny for meg
Jo, det gör det.Ligger jo masse "snadder" på Tradera, Kjell
Et røverkjøp! Hørte mye på dette settet tidlig på åttitallet, og det er virkelig et sett jeg kunne tenkt meg i en vintagerigg selv.Väntar hem detta i neste uke.
Nikko från 1979.
Köpt i går på Tradera för 300 kr!
Vis vedlegget 372955
Har nå pakket ut min Beogram 4000 , men ikke testet funksjonene enda. Når det gjelder kosmetisk stand er den nær mint . Lokket trenger en lett polering, og treramma fikk en liten omgang fin stålull med olje grunnet noen rester etter tape. Den trenger drivvrem og pickup , og utover det ser den så bra ut at jeg nok fikser evt. andre funksjonsfeil hvis det måtte være noe. Denne er verd å samle på !Hei, hva slags stand er din Beogram 4000 i? Skal ikke så mye til å gi dem en liten service. Gratulerer med god vintagejakt.
Ser strålende ut. Det er et godt tegn at det ikke er tydelige fingermerker på betjeningspanelet - det betyr at den ikke har vært i tung bruk. Gratulerer!Har nå pakket ut min Beogram 4000 , men ikke testet funksjonene enda. Når det gjelder kosmetisk stand er den nær mint . Lokket trenger en lett polering, og treramma fikk en liten omgang fin stålull med olje grunnet noen rester etter tape. Den trenger drivvrem og pickup , og utover det ser den så bra ut at jeg nok fikser evt. andre funksjonsfeil hvis det måtte være noe. Denne er verd å samle på !Hei, hva slags stand er din Beogram 4000 i? Skal ikke så mye til å gi dem en liten service. Gratulerer med god vintagejakt.
Vis vedlegget 374269
Flott sett!Til slutt nærmer vi oss arkeologisk arbeide her. Quad 22 / Quad II under manger år med kjellerstøv. Jeg tror settet ble testet for ca. 30 år siden for så å bli satt på lager igjen. Uansett så bør nok det her plukkes ned for grundig overhaling. Poweramp'ene er vel det som er mest attraktivt , men det her jo litt kult med hele settet også da.
Får fundere litt på neste skritt - blir nok uansett et høst / vinterprosjekt da tiden ikke strekker til fremover mot sommeren.
Vis vedlegget 374274
Vis vedlegget 374275
Flott sett!Til slutt nærmer vi oss arkeologisk arbeide her. Quad 22 / Quad II under manger år med kjellerstøv. Jeg tror settet ble testet for ca. 30 år siden for så å bli satt på lager igjen. Uansett så bør nok det her plukkes ned for grundig overhaling. Poweramp'ene er vel det som er mest attraktivt , men det her jo litt kult med hele settet også da.
Får fundere litt på neste skritt - blir nok uansett et høst / vinterprosjekt da tiden ikke strekker til fremover mot sommeren.
Vis vedlegget 374274
Vis vedlegget 374275
Her er manual visst du trenger :
http://vintagevacuumaudio.com/schematics-manuals/quad/quad-22-owner-service-manual.pdf
Du er sikkert dypt inne i manualen, soundscape, så dette er unødvendig - men sjekk at tallerkenopphenget flyter fritt på bladfjærene. Det skal ikke være i kontakt med øvrig chassis, kun hvile på bladene. Flere justeringsmuligheter. Har alt å si for svart bakgrunn.