Hei
Da var armen på plass, og det har blitt noen timer med lytting. Siden armbordet ikke passer Hadcock'en måtte det bli en litt provisorisk DIY montering. Med litt mekking satt den stødig nok, og Empire EDR.9 PU ble montert.
PU'en er New Old Stock fra slutten av 70-tallet. Det ble endel buzz rundt den i diverse fora for en tid tilbake, og jeg rakk og sikre meg et eksemplar på eBay før lageret til selgeren var tomt. Vi snakker her om en PU til under tusen kr, så jeg forventa meg ikke allverdens. Jeg hadde heller ikke tålmodighet til å fininstille arm/PU, så det ble litt sånn på sparket.
Det tok ikke mange sekunder før jeg skjønte at Raven ikke bare er god ingeniørkunst, men også en musikkformidler av rang. Det første som slo meg var den totale roen over hele den musikalske presentasjonen. Fullstendig uanstrengt. Jeg kunne med trygghet falle inn i musikken, fordi Raven med letthet følger alle de musikalske krumspring uten så mye som å løfte på øyenbrynet 8) Som å kjøre en Mercedes 500 SEL fra glansdagene. Det er en totalt fet ride, og du vet at den tar deg dit du skal, selv om det er gjennom tredje verdenskrig og tilbake. Det er dette som er kjernen i opplevelsen av Raven så langt.
Ellers varter den opp med et enormt bunndriv med et fantastisk slam, stort flytende tredimensjonalt lydbilde, et herlig flow og masser av body.
Da Empire PU hadde kjørt noen timer var turen kommet til Transfiguration Temper V. Det resulterte i betraktelig mer raffinement og detaljrikdom, men det ble litt for detaljert og virka noe anstrengt. Jeg mista fokus på musikken. Så EDR.9 kom på på igjen. Det betyr jo selvsagt ikke at Temper V er en dårligere PU enn EDR.9, det viser kun nok en gang at matching er alt. Så den sarte MC får ligge å godgjøre seg til den får en annen arm å henge på.
Jeg har vært gjennom endel plater i kveld, og for å si det enkelt så er jeg totalt solgt. Og moroa har jo knapt begynt ;D ;D
Nå skal jeg ha et lite randevouz med Mr Waits før jeg legger meg
Asbjørn