UPS på besøk - hos naboen

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Da jeg kom hjem fra jobb i dag, hang det en lapp på døren min der det stod at UPS hadde satt igjen noen kasser til meg hos naboen. Nå er naboen heldigvis av den ærlige typen, så ti minutter senere stod de trygt plassert på stuegulvet.

Snekkerbygde solide kasser. Herlig ;D

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Vi får vel kikke litt inni :)

Seriøst pakket.

Asbjørn

A

aair

Gjest
Selvfølgelig, he, he

Platespiller på r - må jo være en Rega, det da ;D

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
aair skrev:
Selvfølgelig, he, he

Ja, det er jo logikk i det resonementet ;)

Asbjørn

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.441
Torget vurderinger
2
aair skrev:
Selvfølgelig, he, he

eller Raven ! .. Rockport ?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Deilig Nightpuma. Jeg har jo visst hva dette er i månedsvis, og det er nok noe av det bedre man kan få tak på!!!!!
Gratulerer, gratulerer. Jeg likte forresten trådens navn og start :)

Jeg gleder meg til flere bilder. Du får holde armen skjult en stund også da?

A

aair

Gjest
Fosse skrev:
Deilig Nightpuma. Jeg har jo visst hva dette er i månedsvis, og det er nok noe av det bedre man kan få tak på!!!!!

Hmm! Hvis denne herremannen synes dette er noe av det bedre man kan få tak i så MÅ det være en Avid Acutus ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Antakeligvis! Dessuten må den nye anskaffelsen være vesentlig bedre enn en Nottingham Analogue Mentor, som vel var det siste som sto på analogalteret der i gården.... :D

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.441
Torget vurderinger
2
kåååååm iiiiiigjeeeeeeeen :p

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:

Takker Fosse. Som du vet lar armen vente litt på seg, så inntil videre blir det Hadcock'en som får æren.
Tilttelen på tråden ja, kan vi kalle det en aldri så liten hyllest :) Du har jo vært en vesentlig inspirasjonskilde i anskaffelsen av ny platespiller.

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Antakeligvis! Dessuten må den nye anskaffelsen være vesentlig bedre enn en Nottingham Analogue Mentor, som vel var det siste som sto på analogalteret der i gården.... :D
Hei

Ja vi får håpe det ;)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Invertert høyglanspolert omtrent 2 cm tykt centerleie. Nå må det vel ringe et par bjeller ;)

Utført i ekstrem presisjon. Jeg har rett og slett aldri sett maken ;D

Asbjørn

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Nightpuma skrev:
Invertert høyglanspolert omtrent 2 cm tykt centerleie. Nå må det vel ringe et par bjeller ;)

Asbjørn
Ser flot ud.

Vi vil også gerne se resten.... ;)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.441
Torget vurderinger
2
Nightpuma skrev:

Asbjørn
r står selvsagt for Reference ... da ble det fler å velge i ... fra Danmark ... Amazon har polert "centerleje" ?

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Da er spilleren satt opp. Ekstrem kvalitet og presisjon i alle ledd. Jeg har faktisk aldri hatt noe produkt av så høy kvalitet mellom hendene før. Og er det noe jeg elsker, så er det kvalitet ;D

Nå er det nok for i dag, så den må vente til i morgen med å snurre.

TW Acoustic Raven AC

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10498.0.html

Asbjørn

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Gratulerer med tysk håndverk på sitt beste. 8)

Nå er jeg litt misunnelig.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
FOR en platespiller! Gratulerer hjerteligst! Det tror jeg rett og slett er den vakreste riggen jeg har sett ...den oser virkelig kvalitet. Mentor ser jo ut som et metallsløydprosjekt utført med løpsk fres i bakfylla i forhold..... :D

Nå lurer jeg selvfølgelig stort på hvaslags arm du har tenkt å montere på for å rettferdiggjøre denne kvaliteten, men ettersom du kjenner Fosse, setter jeg en tier på en Dynavector..... ;)

Lykke til!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.441
Torget vurderinger
2
Jammen jeg sa jo Raven jo ... jeg gjettet riktig ...

Utrolig lekker, respekt og beundring herfra !

P

Parelius

Gjest
Vakker spiller, Nightpuma. Enkel, stilig og tydligvis gjenomgående kvalitet. La merke til at denne kan "oppgraderes" til tre motorer og fire armer!!!!! Slikt kan jeg like. (I så henseende et eminent produkt med tanke på fremtidige utgifter, hvis du ikke greier å holde deg i skinnet.)

Vinyl er virkelig artig å følge med på for tiden. Gratulerer, og hold oss oppdatert på den videre utvikling.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Utrolig flott Asbjørn. Dette virker være veldig, veldig god byggekvalitet og finish. Jeg har stor sans for Raven (uten å ha hørt eller sett dem i virkeligheten). Gleder meg stort på dine vegne.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Utrolig flott spiller du har fått tak i - gratulere så mye, Nightpuma! Tipper du har mye kvalitetstid foran deg :D

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Gratulerer så mye med nydelig spiller Nightpuma! Dette synet ripper opp i kompromisset jeg inngikk med meg selv da jeg droppet ut av bestillingen av Trasrotor ZET1 spilleren, har enda ikke kommet helt over det. Designet minner veldig om ZET1, som forøvrig er noe av det peneste jeg har sett! Oppgraderingsmuligheter er viktig ja ;) Lurer jo som mange andre også på hvilken arm du har tenkt å bruke på verket? Du må fortsette tråden og formidle noen lytteinntrykk etterhvert! Ha en fortreffelig helg med masse vinyl :)

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Gratulerer så mye, litt av en spiller du har gått til innkjøp av. :D :D

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Gratis med nydelig spiller.
Jeg venter spent på resultatet.
Hvordan arm, pu og riaa skal du bruke med denne?

:) Terje

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
O mama. Eg føyer meg inn i rekka av gratulasjonar, Nightpuma! VINYL4EVER !

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Antall liker
20
impulse skrev:
FOR en platespiller! Gratulerer hjerteligst! Det tror jeg rett og slett er den vakreste riggen jeg har sett ...den oser virkelig kvalitet. Mentor ser jo ut som et metallsløydprosjekt utført med løpsk fres i bakfylla i forhold..... :D

Nå lurer jeg selvfølgelig stort på hvaslags arm du har tenkt å montere på for å rettferdiggjøre denne kvaliteten, men ettersom du kjenner Fosse, setter jeg en tier på en Dynavector..... ;)

Lykke til!

Nå, nå...ikke glem at det sitter en der ute som har overtatt dette "metallsløydprosjektet", for eksempel meg, og som til og med synes den ser stilig ut, som vi gjerne gjør med våre kjæreste, og særlig påmontert en Helius Omega arm og en Shelter 90x, og som ikke synes at den har noe som helst å skamme seg over. Bare et apropos, dette, men også x`en til Nightpuma bør omtales med en viss respekt. ;) Forøvrig: Raven er et smykke.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Det er et viktig poeng du har der oldman.

Den er forresten riktig så flott den Mentoren du har, jeg har vært bortpå de fleste eksene til Nightpuma 8) , og det er vel den foretrukne. Ikke er den dum den 90X-en heller, har en slik selv. Da var de vel dine de ProAc-ene Nightpuma har?

Sorry for OT.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nå, nå...ikke glem at det sitter en der ute som har overtatt dette "metallsløydprosjektet", for eksempel meg, og som til og med synes den ser stilig ut, som vi gjerne gjør med våre kjæreste, og særlig påmontert en Helius Omega arm og en Shelter 90x, og som ikke synes at den har noe som helst å skamme seg over. Bare et apropos, dette, men også x`en til Nightpuma bør omtales med en viss respekt. ;) Forøvrig: Raven er et smykke.
[/quote]

Beklager sleivsparket,oldman. Det var bare et litt vel fargerikt forsøk på å belyse to ganske forskjellige tilnærminger til platespillerdesign. ;) Og sånn "just for the record" har jeg enorm respekt for Tom Fletchers eminente konstruksjoner. Faktisk i så stor grad at du bare var ørlite grann raskere enn meg da Asbjørn solgte Mentoren, den kunne nemlig meget vel ha stått her og spilt akkurat nå. Det ligger enda en på børsen "as we speak", men jeg har akkurat investert i en klassisk Luxman, så da er beslutningen tatt...Men, jeg skulle gjerne hatt en Mentor selv! ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Nightpuma skrev:
Hei

Da er spilleren satt opp. Ekstrem kvalitet og presisjon i alle ledd. Jeg har faktisk aldri hatt noe produkt av så høy kvalitet mellom hendene før. Og er det noe jeg elsker, så er det kvalitet ;D

Nå er det nok for i dag, så den må vente til i morgen med å snurre.

TW Acoustic Raven AC

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10498.0.html

Asbjørn
Gratulerer Nightpuma!
Utrolig dyktige disse tyskerne på å lage stilfulle produkter, satser en tier på at den spiller likedan. ;D

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Takk så mye for hyggelige tilbakemeldinger og gratulasjoner alle sammen :D

Det var en total fryd å sette opp Raven. Konstruktør og produsent Tom Woschnick har hatt fullstendig fokus på funksjon og detaljer, og utført verket i ekstrem presisjon og finsih. Alt er dreiet og frest ut med toleranse lavere enn 1/100mm. Plinten er laget i 6 cm massiv aluminium, med tre justerbare føtter og muligheter for fire armbord. Armbordene lages i massiv 2 cm tykk bronse til den armen man måtte ønske, og avstanden til senter av tallerken justeres enkelt ved å dreie armbordet. Føttene er gjenget og kan byttes ut med andre som f.eks Stillpoints. Man er altså totalt fleksibel når det gjelder armer og føtter ;D
Under tallerkenen er det en subplatter av stål som centerpinnen går gjennom. Tallerkenen er laget av et 6 cm polymer med en tynn topplate av kobber. Leiet er teflon.
Motoren er børsteløs, chipstyrt med et maks avvik på 2 nanosek/min. Selvsagt med hastighetsinnstilling/lagring. Den er totalt vibrasjonsfri under gang.

Så summen før lytting, er at Raven AC har alt det man kan ha behov for i et drivverk, utført i fullstendig kompromissløs kvalitet.

I kveld skal Ravnen armeres, inntil videre med en Hadcock 242 SE. Jeg har en topp arm i bestilling, men den lar vente litt på seg. Det er igrunnen helt OK, bare hyggelig å ta ting litt steg for steg.

Dette blir topp vinylmoro. Jeg er rimelig spent på å høre hvordan den faktisk lyder ;D Kommer tilbake med lytteinntrykk senere.

Asbjørn

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.162
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det flotteste designet jeg kan huske å ha sett! Grattis, den har skyhøy WAF, jeg er spent på lytteinntrykkene.
mvh

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Da var armen på plass, og det har blitt noen timer med lytting. Siden armbordet ikke passer Hadcock'en måtte det bli en litt provisorisk DIY montering. Med litt mekking satt den stødig nok, og Empire EDR.9 PU ble montert.

PU'en er New Old Stock fra slutten av 70-tallet. Det ble endel buzz rundt den i diverse fora for en tid tilbake, og jeg rakk og sikre meg et eksemplar på eBay før lageret til selgeren var tomt. Vi snakker her om en PU til under tusen kr, så jeg forventa meg ikke allverdens. Jeg hadde heller ikke tålmodighet til å fininstille arm/PU, så det ble litt sånn på sparket.

Det tok ikke mange sekunder før jeg skjønte at Raven ikke bare er god ingeniørkunst, men også en musikkformidler av rang. Det første som slo meg var den totale roen over hele den musikalske presentasjonen. Fullstendig uanstrengt. Jeg kunne med trygghet falle inn i musikken, fordi Raven med letthet følger alle de musikalske krumspring uten så mye som å løfte på øyenbrynet 8) Som å kjøre en Mercedes 500 SEL fra glansdagene. Det er en totalt fet ride, og du vet at den tar deg dit du skal, selv om det er gjennom tredje verdenskrig og tilbake. Det er dette som er kjernen i opplevelsen av Raven så langt.

Ellers varter den opp med et enormt bunndriv med et fantastisk slam, stort flytende tredimensjonalt lydbilde, et herlig flow og masser av body.

Da Empire PU hadde kjørt noen timer var turen kommet til Transfiguration Temper V. Det resulterte i betraktelig mer raffinement og detaljrikdom, men det ble litt for detaljert og virka noe anstrengt. Jeg mista fokus på musikken. Så EDR.9 kom på på igjen. Det betyr jo selvsagt ikke at Temper V er en dårligere PU enn EDR.9, det viser kun nok en gang at matching er alt. Så den sarte MC får ligge å godgjøre seg til den får en annen arm å henge på.

Jeg har vært gjennom endel plater i kveld, og for å si det enkelt så er jeg totalt solgt. Og moroa har jo knapt begynt ;D ;D

Nå skal jeg ha et lite randevouz med Mr Waits før jeg legger meg ;)

Asbjørn

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Nightpuma skrev:
Hei

I kveld skal Ravnen armeres, inntil videre med en Hadcock 242 SE. Jeg har en topp arm i bestilling, men den lar vente litt på seg. Det er igrunnen helt OK, bare hyggelig å ta ting litt steg for steg.
Må man lure på, hvilken arm du har valgt?

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Mentoren var jo også et tung stødig drivverk, hvordan vil du beskrive
forsjellen mellom disse?
Hvem forhandler TW i Norge?

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Brian7500 skrev:
Nightpuma skrev:
Hei

Må man lure på, hvilken arm du har valgt?
Jeg tænkte at vænte lidt med at afsløre den der ;)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
argh skrev:
Mentoren var jo også et tung stødig drivverk, hvordan vil du beskrive
forsjellen mellom disse?
Hvem forhandler TW i Norge?
Hei

Jeg synes at Mentoren har noe av sin styrke i sin soliditet i lydbilde og en frisk og rytmisk spillestil. Imidlertid kan den i mine ører også bli litt stakkato, liksom mangle litt kontinuitet i musikken. Raven har høyere grad av presisjon, plastisitet, tredimensjonalitet, mer kropp og ikke minst sammenheng og flow. Tonene som kommer ut smaker lekrere med mer nyanser og farger. Jeg må presisere at Mentoren er et riktig godt og solid verk, men Raven AC er altså i en annen liga på alle områder IMO.
Det er http://www.artsound.dk/index.php3?m=90 som forhandler Raven i Norge, og så vidt jeg vet er det fortsatt introtilbud på gang ;)

Mvh Asbjørn

Topp Bunn