Bare "nesten" hvem som helst.gut_man skrev:Og hvem som helst kan bli ganske så fornøyd med en VPI ogsåJens skrev:VPI er jo noe som "hvem som helst" kan få seg![]()
mvh
hvem som helst gut_man
Jeg ble ikke.......
Bare "nesten" hvem som helst.gut_man skrev:Og hvem som helst kan bli ganske så fornøyd med en VPI ogsåJens skrev:VPI er jo noe som "hvem som helst" kan få seg![]()
mvh
hvem som helst gut_man
Hvilken VPI modell var det du prøvde ut og som åpenbart ikke falt helt i smak?! Som sagt er min short list nå nede i TW Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference, så hvis det er VPI SSM (standard eller Reference) du har prøvd vil jeg gjerne høre dine synspunkter, da vi tidligere har hatt dialog med fler "felles" ankepunkter mot blant annet DPS drivverket og jeg derfor lytter med "store ører" når Jens talerJens skrev:Bare "nesten" hvem som helst.gut_man skrev:Og hvem som helst kan bli ganske så fornøyd med en VPI ogsåJens skrev:VPI er jo noe som "hvem som helst" kan få seg![]()
mvh
hvem som helst gut_man
Jeg ble ikke.......![]()
Jeg må først og fremst si at jeg slettes IKKE tror jeg sitter med "fasittsvaret" på hva som er rett og galt og at min første kommentar angående VPI først og fremst var ment som en kommentar utifra at VPI etter hvert har blitt svært "mainstream" og at Raven i så henséende er litt mer spesielt og eksklusivt.terryboy skrev:Hvilken VPI modell var det du prøvde ut og som åpenbart ikke falt helt i smak?! Som sagt er min short list nå nede i TW Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference, så hvis det er VPI SSM (standard eller Reference) du har prøvd vil jeg gjerne høre dine synspunkter, da vi tidligere har hatt dialog med fler "felles" ankepunkter mot blant annet DPS drivverket og jeg derfor lytter med "store ører" når Jens talerJens skrev:Bare "nesten" hvem som helst.gut_man skrev:Og hvem som helst kan bli ganske så fornøyd med en VPI ogsåJens skrev:VPI er jo noe som "hvem som helst" kan få seg![]()
mvh
hvem som helst gut_man
Jeg ble ikke.......![]()
![]()
Lyden av Raven?Nightpuma skrev:Hei Jens
Hjertelig til lykke. Gleder meg til å høre hva du synes, og å utveksle noen erfaringer etterhvert. Hyggelig å ikke være alene lenger ;D
Mvh Asbjørn
Takk for det.emotikon skrev:Grattis med nydelig spiller Jens!
Hvilken PU er det som står montert?
Det sorte armboret ER i bronsje, men det er altså lakkert.Nightpuma skrev:Hei Jens
Jeg synes du beskriver Ravens lydmessige egenskaper meget godt, og jeg må si meg enig i alt du sier
Men du, hvorfor det sorte armbordet til Phantom. Da jeg kjøpte anbefalte TW armbordet i bronse til Graham. Har han endret oppfatning?
Asbjørn
Eneste grunnen til at jeg spiller på Urushi akkurat nå er at jeg bare har denne på korttids lån (ett par uker til).gut_man skrev:Nydelig Jens! Kort og godt.. Er det en spesiell grunn til at du bruker Koetsu pickupen, og ikke f.eks Air Tight eller Lyra? Har fått et formidabelt inntrykk av denne spilleren. Armen du har skaffet, er ikke feil den heller![]()
Hei Asbjørn,Nightpuma skrev:Hei
Du er hjertelig velkommen i TW klubben, TerryboyDu har god grunn til å glede deg til den kommer. Har du planene klare for arm/PU?
Asbjørn
Tok noe mer tid å få den i hus enn først antatt. Først måtte jeg vente på at TW skulle få laget noen flere armbaser i bronsje (var kun armbaser i kunststoff på lager da jeg la inn min bestilling). Da spilleren ble sendt fra produsenten i Tyskland til den skandinaviske forhandleren ArtSound ble faktisk spilleren (pluss 10 dyre NOS rør og 2 ekstra armbord) helt smadret/knust under transportenNightpuma skrev:Hei
Du har jo noen fine pickuper der å bytte på. Det skal nok lyde riktig selv om du ikke har drømmearmen din ennå. Jeg har også hørt mange lovord om den nye Ortofon-armen, men jeg skjønner du har lyst på Phantom. Men altså, det finnes mange fine armer som kan bli helt maks i den spilleren. Jeg vil glede meg til å høre dine inntrykk når den kommer i hus.
Mvh Asbjørn
Ta har ikke testet allverden, men denne standard platematten er nå ihverfall en fin ting siden denne kan snues og man kan dermed endre lyden litt etter egen smak (og an kan jo alltids også spille uten matte).terryboy skrev:Jeg ser at det er en del ulike meninger og erfaringer angående bruk av platestrammer, platematte (Millenium Mat) og dempeføtter (Still Point etter TW spesifikasjon) på de ulike ravnene, basert på hva jeg har klart å finne på ulike audio forum på nettet.
Har noen av dere nordiske ravne-eiere der ute noen synspunkter på hva som gir mest positiv effekt av de tre nevnte og mest vanlige "tilleggsopsjonene" , eller er det andre tweaks som dere mener gir enda mer (underlag etc)??!! Tar imot svar og erfaringer fra både R1 brukere og eiere av "storebror" AC (med andre ord er det bare å fyre løs for Asbjørn og Jens++)