UPS på besøk - hos naboen

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
gut_man skrev:
Jens skrev:
VPI er jo noe som "hvem som helst" kan få seg ;)
Og hvem som helst kan bli ganske så fornøyd med en VPI også ;)

mvh
hvem som helst gut_man
Bare "nesten" hvem som helst.
Jeg ble ikke....... :p

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jens skrev:
gut_man skrev:
Jens skrev:

mvh
hvem som helst gut_man
Hvilken VPI modell var det du prøvde ut og som åpenbart ikke falt helt i smak?! Som sagt er min short list nå nede i TW Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference, så hvis det er VPI SSM (standard eller Reference) du har prøvd vil jeg gjerne høre dine synspunkter, da vi tidligere har hatt dialog med fler "felles" ankepunkter mot blant annet DPS drivverket og jeg derfor lytter med "store ører" når Jens taler :)

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
terryboy skrev:
Jens skrev:
gut_man skrev:
Jens skrev:

mvh
hvem som helst gut_man
Hvilken VPI modell var det du prøvde ut og som åpenbart ikke falt helt i smak?! Som sagt er min short list nå nede i TW Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference, så hvis det er VPI SSM (standard eller Reference) du har prøvd vil jeg gjerne høre dine synspunkter, da vi tidligere har hatt dialog med fler "felles" ankepunkter mot blant annet DPS drivverket og jeg derfor lytter med "store ører" når Jens taler :)
Jeg må først og fremst si at jeg slettes IKKE tror jeg sitter med "fasittsvaret" på hva som er rett og galt og at min første kommentar angående VPI først og fremst var ment som en kommentar utifra at VPI etter hvert har blitt svært "mainstream" og at Raven i så henséende er litt mer spesielt og eksklusivt.
At VPI har blitt "mainstream" er dog egentlig på mange måter en positiv ting utifra at det da tydeligvis er mange som synes godt om disse :)
Jeg har slettes ikke noen inngående kunnskaper om VPI og for alt jeg vet kan dagens modeller være svært bra (etter alle kommentarene her på forumet er de sannsynligvis nettopp det :)

Min siste litt "flegrete" kommentar at jeg ikke hadde blitt fornøyd med VPI var bare utifra min svært begrensede erfaring med VPI som begrenser seg til at jeg en periode eide en Aries med JMW 10.5 og SDS og at jeg syntes at denne manglet PraT.
Jeg har overhodet intet grunnlag i dag til å kunne si at en Raven låter hverken bedre eller verre enn en av de andre større VPI modellene, men det er det vel heller ingen andre som har (her i Norge ihvertfall)......................

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Etter laaaang ventetid var så Raven endelig i hus :)
Får trøste meg med at nettopp pga denne lange ventetiden fikk jeg om ikke annet en oppgradert versjon med ny strømforsyning og Stillpoints.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe sies det............. :)

Vedlegg

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Nydelig spiller Jens!

O.
en mainstream og fornøyd VPI-eier :)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Jens

Hjertelig til lykke. Gleder meg til å høre hva du synes, og å utveksle noen erfaringer etterhvert. Hyggelig å ikke være alene lenger ;D

Mvh Asbjørn

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nightpuma skrev:
Hei Jens

Hjertelig til lykke. Gleder meg til å høre hva du synes, og å utveksle noen erfaringer etterhvert. Hyggelig å ikke være alene lenger ;D

Mvh Asbjørn
Lyden av Raven?

- Stålbass med svært god oppløsning.

- Ekstrem oppløsning "all over" og man hører derfor klanger i instrumentene og detaljer i platene som man aldri har hørt før.

- Ekstremt sort bakgrunn og lavt støygulv (som nok er noe av årsaken til den ekstreme oppløsningen)

- Litt "naken" i mellomtonen (TAS kaller den allikevel litt "mørk" noe som jeg ikke er helt enig i)

- Får liksom musikken til å gå litt senere enn man er vant med, men start og stopp er allikevel SVÆRT bra og kontant (TAS beskrev nettopp dette svært bra).

- Rytmisk litt annerledes enn f.ks. Linn (som skyldes Linn'ens spesielle fokusering og begrensede oppløsning i øvre mellomtone), men allikevel svært bra og langt bedre enn endel andre spillere jeg har hatt.

- Dynamisk er den helt suveren (spesielt mikrodynamikk, men også makrodynamikk).

- Lydbildet er "limt" fast.

Anbefaler ellers alle som kan ha noen interesse av Raven å lese testen i TAS 180.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis med nydelig spiller Jens! :)

Hvilken PU er det som står montert?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Hiver meg også på. Dette virker være en fenomenal spiller. Gratulerer Jens.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
Grattis med nydelig spiller Jens! :)

Hvilken PU er det som står montert?
Takk for det.
For øyeblikket er det en Koetsu Urushi som står montert.
Er dog ikke innspilt enda.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Nydelig Jens! Kort og godt.. Er det en spesiell grunn til at du bruker Koetsu pickupen, og ikke f.eks Air Tight eller Lyra? Har fått et formidabelt inntrykk av denne spilleren. Armen du har skaffet, er ikke feil den heller ;)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Jens

Jeg synes du beskriver Ravens lydmessige egenskaper meget godt, og jeg må si meg enig i alt du sier :)

Men du, hvorfor det sorte armbordet til Phantom. Da jeg kjøpte anbefalte TW armbordet i bronse til Graham. Har han endret oppfatning?

Asbjørn

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nightpuma skrev:
Hei Jens

Jeg synes du beskriver Ravens lydmessige egenskaper meget godt, og jeg må si meg enig i alt du sier :)

Men du, hvorfor det sorte armbordet til Phantom. Da jeg kjøpte anbefalte TW armbordet i bronse til Graham. Har han endret oppfatning?

Asbjørn
Det sorte armboret ER i bronsje, men det er altså lakkert.
Såvidt jeg forsto på Thomas var det slik alle armbord skulle leveres i fra nå av.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
gut_man skrev:
Nydelig Jens! Kort og godt.. Er det en spesiell grunn til at du bruker Koetsu pickupen, og ikke f.eks Air Tight eller Lyra? Har fått et formidabelt inntrykk av denne spilleren. Armen du har skaffet, er ikke feil den heller ;)
Eneste grunnen til at jeg spiller på Urushi akkurat nå er at jeg bare har denne på korttids lån (ett par uker til).
Den er heller ikke innspilt.
PC-1 og Skala eier jeg og vil kunne spille på hvor mye som helst i fremtiden :)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Håper jeg kan få være "lillebror" i familien/klubben til Asbjørn og Jens ettersom jeg i dag fikk bekreftelse på at min TW Raven One (på alle måter lillebror til Raven AC som disse "heldiggrisene" er eiere av) nå er rundt 3 uker unna ankomst til forhandler ArtSound i Danmark. Deretter skal den vel en etappe med DHL og litt mellomrast i fortolling, før ravnen endelig lander i lytterommet i Son. Gleder meg som et lite barn til at mine ca 5000 vinyl titler atter skal få snurre på en vinylrigg ;D ;D

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Du er hjertelig velkommen i TW klubben, Terryboy :D Du har god grunn til å glede deg til den kommer. Har du planene klare for arm/PU?

Asbjørn

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Nightpuma skrev:
Hei

Du er hjertelig velkommen i TW klubben, Terryboy :D Du har god grunn til å glede deg til den kommer. Har du planene klare for arm/PU?

Asbjørn
Hei Asbjørn,
Planen er å starte med en Rega RB600 arm (da jeg har dette liggende allerede). Jeg vil nok helt sikkert oppgradere til annen arm litt senere, og min heteste kandidat da er faktisk Basis Vector armen (den bruker som en del andre produsenter samme hull i armbasen som Rega og derfor ikke behov for ny armbase) eller en av de to nye Ortofon armene som Hans så sterkt anbefaler sammen med Raven One (budsjettalternativene). Hvis jeg derimot er flink med å putte noe på sparegrisen fremover kan det jo bli at til slutt drømmearmen som du og Jens har blir montert i min lille ravn :).

PU'er har jeg en del liggende av i påvente av arm og monteres i, og en av disse blir det derfor (Benz Ruby 3, Benz LP eller Dynavector XX-2). Riaa er EAR 324

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Har ikke hørt One så mange ganger, men den stod i et par oppsett under High End München. Disse oppsettene spilte svært godt begge to, både fra Raven og digitale kilder.
I ene oppsettet mener jeg det ble benyttet Ortofon arm og XV-1s (WLM og Almarro), i det andre oppsettet med denne armen.

Flott finish på Raven, og ingen tvil om at du har all grunn til å glede deg. Jeg har da også hørt Nightpumas og kvaliteten lyste igjennom alle innspillinger som ble plassert på tallerkenen.

Vedlegg

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Gleder meg absolutt til denne om kort tid kommer til heimen i furet værbitt!! Det er i de fleste land nå flere måneders leveringstid på Raven produktene (både AC og One), og det blir vel ikke mindre etterspørsel etter at Absolute Sound i siste nummer (Juni/Juli) ga begge spillerne sin høyeste utmerkelse Golden Ear Award :p. Om Raven One sier TAS: "TW Acustic turntables are exceptionally musical, detailed, beautifully made, and of high value. The Raven One is the best high-end turntable value I know of"

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Du har jo noen fine pickuper der å bytte på. Det skal nok lyde riktig selv om du ikke har drømmearmen din ennå. Jeg har også hørt mange lovord om den nye Ortofon-armen, men jeg skjønner du har lyst på Phantom. Men altså, det finnes mange fine armer som kan bli helt maks i den spilleren. Jeg vil glede meg til å høre dine inntrykk når den kommer i hus.

Mvh Asbjørn

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
4
[/quote]
Hei Asbjørn,
Planen er å starte med en Rega RB600 arm (da jeg har dette liggende allerede). Jeg vil nok helt sikkert oppgradere til annen arm litt senere, og min heteste kandidat da er faktisk Basis Vector armen (den bruker som en del andre produsenter samme hull i armbasen som Rega og derfor ikke behov for ny armbase) eller en av de to nye Ortofon armene som Hans så sterkt anbefaler sammen med Raven One (budsjettalternativene). Hvis jeg derimot er flink med å putte noe på sparegrisen fremover kan det jo bli at til slutt drømmearmen som du og Jens har blir montert i min lille ravn :).

PU'er har jeg en del liggende av i påvente av arm og monteres i, og en av disse blir det derfor (Benz Ruby 3, Benz LP eller Dynavector XX-2). Riaa er EAR 324
[/quote]

Gratulerer Terryboy,

Jeg bruker Benz LP på Basis Vector arm, og etter mine ører fungerer dette utmerket.
Derimot har jeg ingen erfaringer med andre PU'er på denne armen.

Ahe

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Nightpuma skrev:
Hei

Du har jo noen fine pickuper der å bytte på. Det skal nok lyde riktig selv om du ikke har drømmearmen din ennå. Jeg har også hørt mange lovord om den nye Ortofon-armen, men jeg skjønner du har lyst på Phantom. Men altså, det finnes mange fine armer som kan bli helt maks i den spilleren. Jeg vil glede meg til å høre dine inntrykk når den kommer i hus.

Mvh Asbjørn
Tok noe mer tid å få den i hus enn først antatt. Først måtte jeg vente på at TW skulle få laget noen flere armbaser i bronsje (var kun armbaser i kunststoff på lager da jeg la inn min bestilling). Da spilleren ble sendt fra produsenten i Tyskland til den skandinaviske forhandleren ArtSound ble faktisk spilleren (pluss 10 dyre NOS rør og 2 ekstra armbord) helt smadret/knust under transporten :(.

Ny Raven One ble derfor etter en stund atter sendt fra Tyskland med mellomlanding hos ArtSound i Danmark før DHL overtok transportetappen fra Danmark til Norge. Jeg fikk i dag en mail med faktura fra DHL på mva + fortolling, og betalte umiddelbart denne. Da er det bare å vente på at Ravnen blir med på en DHL rute som stopper i Son i løpet av denne uken.....

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Tipper du tripper rundt i spenning Terryboy. Den er nok i gode hender hos DHL:)

Håper du poster litt når den er i hus.

Mvh Asbjørn

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Da har spilleren blitt levert over fra DHLs trygge og gode hender til mine klamme hender (grunnet god blanding av forventninger og skrekk over selv å sette opp ravnen). Spilleren ble sent i går satt opp med Rega RB600 arm og en Benz Micro Wood H20 pick up. Har ikke fått finjustert hverken VTF, VTA eller plassering av stift i headshell med brukt av god protactor (Freickert etc) enda. Har ikke engang fått finjustert og låst hastighet på 33/45 på motorstyringsenheten i mangel av strobe plate, stroboskop/hastighetsmåler, så her må det nok en del innkjøp og justeringer på plass før jeg kan si at jeg er fult ut klar med spilleren (hvis ikke noen har lyst på en tur til herlige Son for å være min personlige vinylrigg doktor?????)

Jeg kan likevel komme med en litt grov forhåndsrapport rett fra esken så & si: Ravnen gir meg langt mer luft mellom instrumenter/artister og en dybde i lydbilde som jeg aldri har hatt hverken med andre vinyl-spillere (sist ClearAudio Champion Level 2) eller min Lector cd-spiller. Den spiller veldig musikalsk (les stort og organisk lydbilde) og med langt bedre dynamikk og utklinging enn det samme arm gjorde i den ovenfor nevnte ClearAudio spilleren. Har foreløpig (som sagt helt uten finjusteringer av pick up eller innstillinger på EAR 324 riaa) litt vel mye energi i det øvre bassområdet. Vil se om dette kan bedres noe når den manglende Millenum matten, og VTA, VTF, hastighet har blitt finjustert eventuelt en av mine andre PU montert. Blir likevel vanskelig med finjusteringer da jeg ikke får lyst til å drive med justering av mm her og mm der, sjekke hva en tidel av ett gram opp/ned gjør, hva skjer med endring av last på riaa etc, men heller la ravnen synge videre for meg som allerede synes det låter himmelsk deilig ;D.

Med andre ord har ravnen landet (i mitt hjerte)!! Noen sier at veien til mannens hjerte går via maven, men jeg vil lansere en teori om at veien til mannens hjerte går via øret :p ::)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Selv om mine forventninger til mekanisk byggekvalitet var forholdsvis høye etter å ha lest ulike testerfora med massiv skryt av dette, må det sies at både det rent visuelle samt følelsen av kvalitet i hver av delene som måtte settes sammen i går kveld langt overgikk hva jeg hadde håpet på ;D. Ser at Jens har målt toleranseavvikene på tallerkenen på sin ravn til å være "langt lavere" enn sin nye fantastisk utseende Teres 460, så mitt inntrykk ser ut til å stemme med hva objektive måleresultater viser rundt kvaliteten til kreasjonene til Thomas W.

Etter å ha sett min egen ravn ovenfra har begrepet "Mikke Mus elektronikk" likevel fått en ny mening for min del (hehe)....

Takk for link til strobe plater som vil hjelpe meg med hastighetsinstillingene! Da gjenstår bare alle andre småjusteringer (som jeg avventer til Millenum matten kommer) før jeg tør si hvor god jeg synes den er rent lydmessig

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Terryboy

Hvordan skrider det frem med raven?

Asbjørn

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nå Terryboy.
Hvordan går det?
Flere lytteinntrykk?
Som et lite tips kan nevnes at min personlige favorittpickup i Raven er Koetsu.
Både Raven og Koetsu har sine klare særpreg og tilsammen bli resultatet svært så bra IMHO :)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det går da sakte, men sikkert noe fremover (har prioritert sol og bading på dagtid, gode venner med god mat & drikke på kveldstid i det siste = ferie)!! Har i det minste fått justert inn og låst hastigheten på 33 og 45 siden første lytteinntrykk (33 gikk noe for sakte og justering av dette fikk faktisk bort noe av det litt overfokuserte øvre bassområde/nedre mellomtone) som jeg nevnte i førsteinntrykket. Har skaffet meg Dr Freickerts protactor, men ser i ettertid at dette ikke er det mest anvendelige verktøyet på Rega RB600 armen, da jeg ikke vet om jeg har funnet pivotpunktet på denne nøyaktig (ikke synlig utenpå armrører) og jeg har derfor ikke nødvendigvis låst armen helt i riktig posisjon (222 mm fra spindelsenter til pivotpunkt)??!! Har heller enda ikke mottatt den manglende Millenum matten som vistnok også skal stramme opp lydbildet noe....

Det er likevel slik at romfølelsen er noe bedre (rom føles større) med ravnen enn med min Lector CDP 7TL, og stemmer er overlegent mer naturtro (mer kjøtt/kropp på både hun- og hankjønn stemmer) enn ved den nevnte CD spilleren. Jeg har tidligere nevnt at luft og plassering av instrumenter er bedre enn på noen annen signalkilde jeg har brukt i egne oppsett, men i tillegg fikk jeg og en venn som er amatør musiker (på høyt nivå!!) mer eller mindre hakeslipp på klangen av gitarer når vi sist lørdag spilte Antonio Fornicorne platen Dedicado. Vet ikke om det er en spesielt dårlig utgave av denne Naim tittelen på CD, men her var livaktigheten og naturligheten i en helt annen divisjon på ravnen enn på CD. Opplevde noe av det samme med Kings of Convenience siste album når vi foretok direkte sammenligning av titler jeg har både på cd og vinyl. På en del andre innspillinger var det mer "close race".

I sum er jeg MEGET FORNØYD selv med bruk av forholdsvis billig Rega arm, men tror stadig at skifte av pick-up vil kunne dreie lydbildet noe bort fra det litt for varme (og kanskje mørke) lydbildet jeg nå har med bruk av Benz Wood H20. Jeg vil komme tilbake med mer lytteinntrykk når jeg har fått brukt noe mer tid på de endelige finjusteringene, og viktigst av alt får litt mer tid til å sitte foran spilleren og virkelig lytte på hva den presterer.....

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Alltid kjekt å høre når noen er fornøyd :)
Hvis Benz blir litt for varm kan det være at Koetsu vil bli det samme ???
Kanskje da en PC-3 som Gutman driver og tester akkurat nå kan være tingen ???
Hvis klangen av denne er ganske lik sin storebror PC-3 så vil jeg kalde denne "mellomvarm".
Ønskes enda mindre varme er Lyra et opplagt valg.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Interessant at det spiller varmt hos deg. Både jeg og Jens (arrester meg hvis jeg ta feil) har vel noe av den motsatte erfaring med storebroren. Kan nok godt være benzen farger helheten mye.

Asbjørn

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Tror nok at lillebroren er svært lik storebror AC, og tror at hvis jeg i stedet monterer en mindre varmklingende PU vil jeg nok jeg sannsynlig få et lydbilde som heller mer mot det dere erfarer i egne oppsett med den store ravnen!! Tror nok den nevnte Benz H20 farger lyden mye mot det varme, ref Rudis kategorisering av lydsignatur på ulike PU i linken under (hvor min tilsvarer Benz L04 i oversikten)

http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=465

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Etter de siste finjusteringer låter alt det som tidligere er beskrevet som positivt bare enda litt bedre. Varmen i lydbildet som er der skyldes nok mest klangen på valgte Benz PU og kanskje også at mine preferanser ligger noe mer mot det varme enn det de fleste high end "analytiker" anlegg leverer i dag. Det låter nå mer og mer slik som jeg ønsker at det skal låte, og det ser vel heller ikke helt galt ut (se bildene av min lille ravn lagt ut hos agenturansvarlig for Skandinavia)??!!

http://www.artsound.dk/default.asp?ID=250&pID=235&img=0#gallery

http://www.artsound.dk/default.asp?ID=250&pID=235&img=1#gallery

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg ser at det er en del ulike meninger og erfaringer angående bruk av platestrammer, platematte (Millenium Mat) og dempeføtter (Still Point etter TW spesifikasjon) på de ulike ravnene, basert på hva jeg har klart å finne på ulike audio forum på nettet.

Har noen av dere nordiske ravne-eiere der ute noen synspunkter på hva som gir mest positiv effekt av de tre nevnte og mest vanlige "tilleggsopsjonene" , eller er det andre tweaks som dere mener gir enda mer (underlag etc)??!! Tar imot svar og erfaringer fra både R1 brukere og eiere av "storebror" AC (med andre ord er det bare å fyre løs for Asbjørn og Jens++)

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
terryboy skrev:
Jeg ser at det er en del ulike meninger og erfaringer angående bruk av platestrammer, platematte (Millenium Mat) og dempeføtter (Still Point etter TW spesifikasjon) på de ulike ravnene, basert på hva jeg har klart å finne på ulike audio forum på nettet.

Har noen av dere nordiske ravne-eiere der ute noen synspunkter på hva som gir mest positiv effekt av de tre nevnte og mest vanlige "tilleggsopsjonene" , eller er det andre tweaks som dere mener gir enda mer (underlag etc)??!! Tar imot svar og erfaringer fra både R1 brukere og eiere av "storebror" AC (med andre ord er det bare å fyre løs for Asbjørn og Jens++)
Ta har ikke testet allverden, men denne standard platematten er nå ihverfall en fin ting siden denne kan snues og man kan dermed endre lyden litt etter egen smak (og an kan jo alltids også spille uten matte).
Angående Stillpoints så aner jeg ikke noe om hva dette gjør ettersom det ble levert som standard på in spiller.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Terryboy

Jeg har heller ikke prøvd noe særlig forskjellige ting. Spilleren står på hylle skrudd fast i veggen. Hyllen er en 3cm og knektene er kraftge i støpejern.

Jeg har ikke prøvd stillpoints, men jeg har spurt TW og han sier:

"The Stillpoints give the TT a little bit more details, drive and dynamic all over the frequency range. The bass has more details too. "

Egentlig er jeg tilfreds og har aldri hatt behov for å prøve ut noe annet.

Asbjørn

Topp Bunn