Det står johenje skrev:Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Det er litt kjipere for en liten aktør å urettmessig få masse dårlig PR om det i ettertid viser seg å være basert på en misforståelse, surr utenfor vedkommendes kontroll, at fakta i saken ikke er helt som den fornærmende mener osv osv. - Elkjøp og lignende går neppe under om noen HFSere ikke vil handle der (de gjør de vel neppe uansett...) men det kan være kroken på døra for en liten butikk om ryktene begynner å gå, sånn sett er det greit å være litt forsiktig. Men når noen er en skurk, så er vedkommende det uansett hvor stor eller liten butikken er - dette helt uten relasjon til denne konkrete saken hvor bare en side har fremkommet.Kaldkarsk skrev:Som tidligere nevnt kommer det sjelden reksjoner på kritikk av kjedene, hvorfor?
Er disse små-sjappene fredet?
Mvh
Mono er en av de største og mest seriøse aktøren i den norske bransjen. Har du prøvd telefon? Utenfor fellesferien?henje skrev:ja det står at de er distributør men da jeg spurte hvem som solgte ayre så fikk jeg ikke noe svar,og so sagt går du inn på ayres hjemmeside så får du ikke tilgang til ayres egen email men blir henvist til your local dealer og da kommer det fram MONO,men jeg har mailen til ayre og der for jeg aldri svar meg og mange andre har prøvd det
Wergeland skrev:Mono er en av de største og mest seriøse aktøren i den norske bransjen. Har du prøvd telefon? Utenfor fellesferien?henje skrev:ja det står at de er distributør men da jeg spurte hvem som solgte ayre så fikk jeg ikke noe svar,og so sagt går du inn på ayres hjemmeside så får du ikke tilgang til ayres egen email men blir henvist til your local dealer og da kommer det fram MONO,men jeg har mailen til ayre og der for jeg aldri svar meg og mange andre har prøvd det
Enig! Mono er det ingenting og si på. Har hatt et godt forhold til de i mange år og kompetansen hos Terje er meget god.digiman skrev:Wergeland skrev:Mono er en av de største og mest seriøse aktøren i den norske bransjen. Har du prøvd telefon? Utenfor fellesferien?henje skrev:ja det står at de er distributør men da jeg spurte hvem som solgte ayre så fikk jeg ikke noe svar,og so sagt går du inn på ayres hjemmeside så får du ikke tilgang til ayres egen email men blir henvist til your local dealer og da kommer det fram MONO,men jeg har mailen til ayre og der for jeg aldri svar meg og mange andre har prøvd det
Da må jeg nesten lure på hvordan du ordlegger deg til de?henje skrev:jeg har prøvd telefon jeg holdt på me de i våres det tok meg 1mnd fremdeles ikke fått noe fornuftige svar konfonterte litt med vedkommende og da la han bare på tlf
Jeg har også kun hatt de beste erfaringer med Mono gjennom en årrekke, og kan ikke kalle dem annet enn en bunnsolid og seriøs aktør. Daglig leder Terje Rommen er dessuten en svært ryddig og trivelig fyr.FallenA skrev:Dette virker som sånn "skyt først, spør etterpå" opplegg.
Om du har hatt samme aggressivitet på telefon som du utviser i innleggene dine, så hadde jeg også ignorert deg.
Har aldri hatt noen problemer med svar fra Mono hverken på telefon, eller på mail, så enten er du totalt i forsvar for ett eller annet, eller så dreier dette seg om en misforståelse på et eller annet plan.
Å henge ut en forhandler på denne måten er uansett tåpelig imho!
Enig! Her må noe gått galt i kommunikasjonen. Henje: Husk også at importører sin oppgave er ikke og ta alle type spørsmål fra Kari og Ola. Det er vel ikke være en å spøre om hvilken forhandlere i Norge som har Ayre i Norge å snakke med de om deres spørsmål. Det er i hværtfall normal måte og gjøre det på.FallenA skrev:Dette virker som sånn "skyt først, spør etterpå" opplegg.
Om du har hatt samme aggressivitet på telefon som du utviser i innleggene dine, så hadde jeg også ignorert deg.
Har aldri hatt noen problemer med svar fra Mono hverken på telefon, eller på mail, så enten er du totalt i forsvar for ett eller annet, eller så dreier dette seg om en misforståelse på et eller annet plan.
To the point!digiman skrev:Enig! Her må noe gått galt i kommunikasjonen. Henje: Husk også at importører sin oppgave er ikke og ta alle type spørsmål fra Kari og Ola. Det er vel ikke være en å spøre om hvilken forhandlere i Norge som har Ayre i Norge og snakke med de om deres spørsmål. Det er i hværtfall normal måte og gjøre det på.FallenA skrev:Dette virker som sånn "skyt først, spør etterpå" opplegg.
Importørene har ofte nok med og forholde seg til sitt forhandler nettverk.
Generell folkeskikk er heller ikke og forakte.
Godt!henje skrev:..............så ser jeg ingen grunn til å kritisere mono
Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
jeg vet ikke galt med komunikasjon jeg sier jo at det var enkle spørsmål til en som importerer varer og tro det var ikke jeg som var uhøflig men det var nok impotøren og jeg mener en impotør bør ha en viss peiling på va han tar inn av produkter ihvertfall når det gjelder ayre
Hehe ;DProffen skrev:Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
jeg vet ikke galt med komunikasjon jeg sier jo at det var enkle spørsmål til en som importerer varer og tro det var ikke jeg som var uhøflig men det var nok impotøren og jeg mener en impotør bør ha en viss peiling på va han tar inn av produkter ihvertfall når det gjelder ayre
Dersom den muntlige kommunikasjonsevnen er på nivå med det som fremkommer skriftlig, kan jeg forestille meg at det fra tid til annen oppstår "problemer"........... ;D
mvh
Proffen
Proffen skrev:Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
Dersom den muntlige kommunikasjonsevnen er på nivå med det som fremkommer skriftlig, kan jeg forestille meg at det fra tid til annen oppstår "problemer"........... ;D
mvh
Proffen
Proffen skrev:Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
mvh
Proffen
Nope!rolfozzy skrev:Proffen skrev:Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
mvh
Proffen
Ufint.
Jeg forstår hva du mener i dette innlegget. Kanskje jeg misforsto deg i det forrige da. For meg virka som det var din mening og påpeke problemet med henjes måte og bruke det han har lært av gramatikk på.Proffen skrev:Nope!rolfozzy skrev:Proffen skrev:Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:henje skrev:hei digiman
mvh
Proffen
Ufint.
Fordi:
1) innleggene fra vedkommede berører ikke trådstarters dilemma (tror faktisk vedkommede selv tror dette er en tråd om useriøse forhandlere, ikke om den ene forhandleren trådstarter faktisk søker hjelp ifht....)
2) hva er poenget med å henge ut en forhandler, som ikke engang har det minste med trådstarters dilemma å gjøre?
3) hvilken hjelp får trådstarter ut av vedkommedes tirade av mishagsytringer?
mvh
Proffen
Skal en forstå deg slik at du anser sannsynligheten for å bli svindlet er større hos en liten hifi-aktør enn hos f.eks Elkjøp?Høvdingen skrev:Vi er ikke like strenge når det gjelder kritikk av de store kjedene eller andre bransjer, men hvor mange har f.eks. opplevd å bli svindlet av f.eks. Elkjøp?
Mvh
Høvdingen