Useriøs norsk hifi-aktør? Døm selv!

hagr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2008
Antall liker
1
Det virker veldig uprofft. Vanskelig å gjøre så mye i en sånn sak. Vet du hva vedkomne heter? 1881.no kan sikkert fortelle deg hvor han bor ;D

N

nb

Gjest
henje skrev:
Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Det står jo

<i>
Vi er en uavhengig distributør av kvalitets Hi-Fi produkter til det norske markedet. Våre produkter selges gjennom forhandlere over hele landet. Ta kontakt for henvisning til nærmeste forhandler.
</i>

Men det er vitterlig en nettbutikk der også...

K

ketil-b

Gjest
Jeg har nå mottatt mail fra selger, og denne anser saken for å være mellem eier og meg. Eiers holdning er meg ukjennt, og har for så vidt vært det gjennom hele forløbet (pga fravær av respons).

Selv om jeg har forståelse for forummets regler om ikke å henge ut folk/aktører, så mener jeg det er uretferdigt for de som uretmessigt mistenkes fordi navnet ikke får opplyses iflg reglerne. Jeg ønsket/ønsker ikke å mistenkeliggjøre uskyldige aktører, så kommer nå til å opplyse at den aktuelle aktøren er XXXXXXX. Dette vil nok bety at tråden fjernes og jeg evt utestenges, men det får jeg så leve med.

Lad meg nevne at jeg har forståelse for forsinkelser og andre leveringproblemer en importør/forhandler måtte ha (er ikke spesielt urimelig annlagt), men når al kommunikasjon er enveis og situasjonen præsenteres overfor meg som en annen enn den virkelig er, så begynner jeg å føle meg lurt slett og rett.

Så det også er nevnt, så informerte jeg i siste purring (14 dager siden) eier og selger om at såfremt beløpet ikke var innbetalt 30/7, så ville jeg legge opplevelsen ut på div hifi-fora. Selger bad meg ringe eier, hvilket jeg ikke så noe formål med i lyset av det forgangne (ingen repons på øvrige henvendelser fra meg). Hadde eier ønsket det, hadde det vært enkelt å ta kontakt med meg, men eier reagerte naturligvis aldri på purringen.

Jeg ønsker ikke å bruke mer tid og energi på denne saken, så kommer ikke å kommentere mere, medmindre en forklaring/kommentar fra eier krever det. For meg er saken død og pengene tapt. Hvilke konklusjoner andre måtte ønske å dra er deres egen sak.

Mvh Ketil

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Det er forsåvidt en trist sak dette med hevngjerrighet.
Det er den laveste form for selvrettferdighet, Ketil-b...

K

Kaldkarsk

Gjest
Hvordan graderes selvrettferdighet?? :p

Personlig syns jeg det er greit at åpenbart useriøse

kremmere henges ut.

Som tidligere nevnt kommer det sjelden reksjoner på

kritikk av kjedene, hvorfor?

Er disse små-sjappene fredet?

Er det forskjell på de som annonserer her og de som ikke gjør det?

???

Mvh

N

nb

Gjest
Kaldkarsk skrev:
Som tidligere nevnt kommer det sjelden reksjoner på kritikk av kjedene, hvorfor?
Er disse små-sjappene fredet?
Mvh
Det er litt kjipere for en liten aktør å urettmessig få masse dårlig PR om det i ettertid viser seg å være basert på en misforståelse, surr utenfor vedkommendes kontroll, at fakta i saken ikke er helt som den fornærmende mener osv osv. - Elkjøp og lignende går neppe under om noen HFSere ikke vil handle der (de gjør de vel neppe uansett...) men det kan være kroken på døra for en liten butikk om ryktene begynner å gå, sånn sett er det greit å være litt forsiktig. Men når noen er en skurk, så er vedkommende det uansett hvor stor eller liten butikken er - dette helt uten relasjon til denne konkrete saken hvor bare en side har fremkommet.

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
ja det står at de er distributør men da jeg spurte hvem som solgte ayre så fikk jeg ikke noe svar,og so sagt går du inn på ayres hjemmeside så får du ikke tilgang til ayres egen email men blir henvist til your local dealer og da kommer det fram MONO,men jeg har mailen til ayre og der for jeg aldri svar meg og mange andre har prøvd det

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
henje skrev:
ja det står at de er distributør men da jeg spurte hvem som solgte ayre så fikk jeg ikke noe svar,og so sagt går du inn på ayres hjemmeside så får du ikke tilgang til ayres egen email men blir henvist til your local dealer og da kommer det fram MONO,men jeg har mailen til ayre og der for jeg aldri svar meg og mange andre har prøvd det
Mono er en av de største og mest seriøse aktøren i den norske bransjen. Har du prøvd telefon? Utenfor fellesferien?

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
så vis du skal handle ayre produkter så kjenner jeg forhandlere i asia der for du all den service og hjelp du trenger

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Driver dere å poster på amerikanske forum og klager på firmaene dere ønsker å kjøpe fra, og så lurer dere på hvorfor dere får
problemer med å kontakte dem???

Ja... det var jo rart ::)

Jeg kan jo nevne at det er en "kodeks" som man må bruke når man kontakter visse lands produsenter...
Du er nødt til å skrive og å spørre på høflige måter, og ikke å sette folk i forlegenhet, du oppnår intet på den måten.
Alt du oppnår er at man i årevis kan google frem det man har postet.

Henje... Ketil-b.... tenker dere ikke på at nettet lagrer alt til evig tid?
Tenker dere ikke på at deres gjerninger aldri forsvinner???
At deres "kunde" cv ligger her for alle å lese?

Det er ikke det at man ikke SKAL si ifra om noe er galt... men det er det at man må isåfall ha å vise til at man oppfører seg noenlunde
brukbart i tvister og slike ting...
Dette går begge veier... rykte som en brysom kunde er heller ikke bra.
Jamfør... Det er ett tvistesystem i norge, det er det man må bruke.
Nå man poster på forum... og tydeligvis ikke er ferdig med saker å ting på annet hold...
Jeg synes det er en uting å prøve å bruke forum som "pressmiddel" ...

+ at vi som forumbrukere har da ingen forutsettning for å kunne verifisere eller være enige med noen part på noe som helst grunnlag...
:mad:

mvh

S

Stereo_Mono

Gjest
Wergeland skrev:
henje skrev:
Mono er en av de største og mest seriøse aktøren i den norske bransjen. Har du prøvd telefon? Utenfor fellesferien?

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
jeg har prøvd telefon jeg holdt på me de i våres det tok meg 1mnd fremdeles ikke fått noe fornuftige svar konfonterte litt med vedkommende og da la han bare på tlf

S

Stereo_Mono

Gjest
digiman skrev:
Wergeland skrev:
henje skrev:
Enig! Mono er det ingenting og si på. Har hatt et godt forhold til de i mange år og kompetansen hos Terje er meget god.
Men Mono selger ikke til slutt forbrukere, så ta heller kontakt med forhandler av Ayre.

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
du må jo forstå det imperial når du ikke for kontakt med charles hansen eller noen da går du jo sevsagt inn i amerikanske forum etterpå

S

Stereo_Mono

Gjest
henje skrev:
jeg har prøvd telefon jeg holdt på me de i våres det tok meg 1mnd fremdeles ikke fått noe fornuftige svar konfonterte litt med vedkommende og da la han bare på tlf
Da må jeg nesten lure på hvordan du ordlegger deg til de?
Mono er importør av bl.a. Ayre og har et forhandler nett i Norge som sluttbruker kan forholde seg til. Som sagt, har jeg aldri hatt problemer med komunikasjonen hos Mono.

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
han har ikke kompetanse når det gjelder ayreprodukter vis han hadde det da da ville jeg ikke lagt inn noe av disse innleggene

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
ordlegger meg her er det snakk om vanlige spørsmål angående produktet ayre og hvem er nå de forhandlerne for ayre her i norge som jeg heller ikke fikk svar på hos mono???

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.910
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Dette virker som sånn "skyt først, spør etterpå" opplegg.
Om du har hatt samme aggressivitet på telefon som du utviser i innleggene dine, så hadde jeg også ignorert deg. ;)
Har aldri hatt noen problemer med svar fra Mono hverken på telefon, eller på mail, så enten er du totalt i forsvar for ett eller annet, eller så dreier dette seg om en misforståelse på et eller annet plan.
Å henge ut en forhandler på denne måten er uansett tåpelig imho!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Ja...
Alt vi skjønner av denne tråden er ... måten ting har blitt "konversert på"...eller nivået...

mvh

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
850
Bare en generell betraktning; basert på endel privat bruktsalg er det rett og slett endel personer man ikke ønsker å selge til - erfaringsmessig viser det seg ofte at det man allerede kan se fra første korrespondanse hvilke personer det ikke er et poeng i å følge opp. Det er synd.

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
FallenA skrev:
Om du har hatt samme aggressivitet på telefon som du utviser i innleggene dine, så hadde jeg også ignorert deg. ;)
Har aldri hatt noen problemer med svar fra Mono hverken på telefon, eller på mail, så enten er du totalt i forsvar for ett eller annet, eller så dreier dette seg om en misforståelse på et eller annet plan.
Jeg har også kun hatt de beste erfaringer med Mono gjennom en årrekke, og kan ikke kalle dem annet enn en bunnsolid og seriøs aktør. Daglig leder Terje Rommen er dessuten en svært ryddig og trivelig fyr.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Er det bare meg, eller er det unødvendig mye sprøyt og pisspreik her nå?
For meg virker det som noen løse kanoner får skrive svada i vilden sky

Eneste jeg leser mellom linjene at enkelte har et kommunikasjonsproblem.

har aldri hatt noe kundeforhold til Mono, men de få gangene jeg har møtt Terje virker han som en ekstremt ryddig og orntli' fyr.
God musikksmak har han også. ;)

Aktiv på HFS tror jeg??

S

Stereo_Mono

Gjest
FallenA skrev:
Enig! Her må noe gått galt i kommunikasjonen. Henje: Husk også at importører sin oppgave er ikke og ta alle type spørsmål fra Kari og Ola. Det er vel ikke være en å spøre om hvilken forhandlere i Norge som har Ayre i Norge å snakke med de om deres spørsmål. Det er i hværtfall normal måte og gjøre det på.
Importørene har ofte nok med og forholde seg til sitt forhandler nettverk.

Generell folkeskikk er heller ikke og forakte.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
digiman skrev:
FallenA skrev:
Enig! Her må noe gått galt i kommunikasjonen. Henje: Husk også at importører sin oppgave er ikke og ta alle type spørsmål fra Kari og Ola. Det er vel ikke være en å spøre om hvilken forhandlere i Norge som har Ayre i Norge og snakke med de om deres spørsmål. Det er i hværtfall normal måte og gjøre det på.
Importørene har ofte nok med og forholde seg til sitt forhandler nettverk.

Generell folkeskikk er heller ikke og forakte.
To the point!

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Etter hva jeg har forstått, er det like mangelfullt fra Mono å kunne bruke 5 minutter til forklaring/opplysning om et produkt i ca. 100 000 kroners klassen, til en "varm"/kjøpe-klar kunde. (som allerede har flere Ayre-produkter).

Arne K

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
fallen her er det ikke snakk om noe forsvar eller noe som helst sier bare min mening om mono og vil også si det at jeg har ordnet opp i de spørsmålene angående ayre produkter ved å gå andre veier det er greit du har fått et greit forhold
til mono men jeg har det ikke,siden det er en tråd om aktører så ser jeg ingen grunn til å kritisere mono

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.910
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
henje skrev:
..............så ser jeg ingen grunn til å kritisere mono
Godt!

Men hvorfor dra inn Mono i en tråd som i utgangspunktet handlet om noe helt annet? (Ref trådstarters innlegg nr.1)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Når det startes slike tråder, starter stort sett hylekoret med en gang om at skurken må henges ut. Nå når en av forhandlerne henges ut er det fan meg like galt det også..

Av det som er kommet frem kan jeg ikke se problemet med kjøper i noen av sakene, forhandler derimot.. Tror jeg unngår dem, om det at jeg ikke går ut og forsvarer disse forhandlerne gjør at de ikke vil ha meg som kunde gir jeg meg en lang . . . i. Er mange andre importører og forhandlere i dette landet som alltid opptrer ryddig, holder sine avtaler og som får en positiv opplevelse av å handle med, like greit å holde seg til dem.

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
hei digiman
jeg vet ikke galt med komunikasjon jeg sier jo at det var enkle spørsmål til en som importerer varer og tro det var ikke jeg som var uhøflig men det var nok impotøren og jeg mener en impotør bør ha en viss peiling på va han tar inn av produkter ihvertfall når det gjelder ayre

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.113
Torget vurderinger
2
Det har vært mange eksempler på lignende tråder i fortiden til HFS, og det er veldig forståelig at enkelte ønsker å dele negative erfaringer de har med enkelte forretninger.

Problemet er at alle saker har to sider, og i absolutt alle saker som har blitt lagt frem her på HFS så har vi stort sett alltid blitt overrasket når den andre part har lagt frem sin side av saken. Jeg har ingen grunn til og ikke tro på det som her står skrevet, men for at slike saker skal være tillatt så synes vi det er riktig at en utenforstående part (f.eks. rettsapparatet) har gått gjennom saken fra alle sider, og at en sak har blitt avgjort. Først da synes jeg det er greit å henge ut noen, hvis det er et reellt grunnlag for det.

Hvis ikke vi følger dette konsekvent så er faren tilstede for at uskyldige kan bli hengt ut, og jeg har sett mange eksempler på nettopp dette. Det er nokså utrolig hvordan enkelte klarer å fremlegge en enkeltside i en sak, og det er helt umulig for oss moderatorer å vite hva som er sant.

Vi er spesielt opptatt av vår egen lille bransje som stort sett har nokså små aktører, og som også kan oppleve å lide ganske hardt hvis noen ønsker å sverte dem. Det er slik jeg ser det veldig viktig at den infoen som da kommer ut er reell fakta. Om den aktuelle forretning er annonsør på HFS eller ikke betyr ingenting.

Vi er ikke like strenge når det gjelder kritikk av de store kjedene eller andre bransjer, men hvor mange har f.eks. opplevd å bli svindlet av f.eks. Elkjøp? Kritikken av de større butikkene går som regel på annen type negativ erfaring.

Ps: enkelte innlegg har blitt redigert for å fjerne navn. Hvis noen føler seg fristet til å legge ut navn på nytt så blir jeg nødt til å bruke utestengelse som umiddelbar løsning, men håper å slippe det.

Mvh
Høvdingen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
På generelt grunnlag vil jeg hevde at det er en svært uheldig utvikling, om vårt forum skal brukes til ulike former for trusler eller som pressmiddel. Dette helt uavhengig av hvem som eventuelt har rett eller feil.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.925
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
henje skrev:
hei digiman
jeg vet ikke galt med komunikasjon jeg sier jo at det var enkle spørsmål til en som importerer varer og tro det var ikke jeg som var uhøflig men det var nok impotøren og jeg mener en impotør bør ha en viss peiling på va han tar inn av produkter ihvertfall når det gjelder ayre
Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:
Dersom den muntlige kommunikasjonsevnen er på nivå med det som fremkommer skriftlig, kan jeg forestille meg at det fra tid til annen oppstår "problemer"........... ;D

mvh
Proffen

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.840
Torget vurderinger
4
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman
Dersom den muntlige kommunikasjonsevnen er på nivå med det som fremkommer skriftlig, kan jeg forestille meg at det fra tid til annen oppstår "problemer"........... ;D

mvh
Proffen
Hehe ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman

mvh
Proffen

Ufint.

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
man burde også ta med den mentale tilstanden til de som leser

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
0
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman

mvh
Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.925
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman

mvh
Proffen

Ufint.
Nope!
Fordi:
1) innleggene fra vedkommede berører ikke trådstarters dilemma (tror faktisk vedkommede selv tror dette er en tråd om useriøse forhandlere, ikke om den ene forhandleren trådstarter faktisk søker hjelp ifht....)
2) hva er poenget med å henge ut en forhandler, som ikke engang har det minste med trådstarters dilemma å gjøre?
3) hvilken hjelp får trådstarter ut av vedkommedes tirade av mishagsytringer?

mvh
Proffen

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Proffen skrev:
rolfozzy skrev:
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman

mvh
Proffen

Ufint.
Nope!
Fordi:
1) innleggene fra vedkommede berører ikke trådstarters dilemma (tror faktisk vedkommede selv tror dette er en tråd om useriøse forhandlere, ikke om den ene forhandleren trådstarter faktisk søker hjelp ifht....)
2) hva er poenget med å henge ut en forhandler, som ikke engang har det minste med trådstarters dilemma å gjøre?
3) hvilken hjelp får trådstarter ut av vedkommedes tirade av mishagsytringer?

mvh
Proffen
Jeg forstår hva du mener i dette innlegget. Kanskje jeg misforsto deg i det forrige da. For meg virka som det var din mening og påpeke problemet med henjes måte og bruke det han har lært av gramatikk på.

Ellers så er mitt inntrykk at i dette landet med få forhandlere og importører er det nok er en langt større andel useriøse kunder enn forhandlere/importører.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
Vi er ikke like strenge når det gjelder kritikk av de store kjedene eller andre bransjer, men hvor mange har f.eks. opplevd å bli svindlet av f.eks. Elkjøp?

Mvh
Høvdingen
Skal en forstå deg slik at du anser sannsynligheten for å bli svindlet er større hos en liten hifi-aktør enn hos f.eks Elkjøp?
Sjokkerende, men du kjenner sikkert dine annonsører :)

Topp Bunn