Usher be 20

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Uff, fikk ikke noe pris... Men forstod det sånn at de kom til å koste.. svir av litt i overkant nå på ht.. så må pent vente litt. men klart, hvis de gjør underverker så... hva er det de gjør foresten??


-Y
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Få på plass godsakene og hør om alt låter bra, gjør det det så tenker du ikke mer på dette.
Det man ikke trenger, trenger man ikke.

Hva de gjør... (mens jeg husker det, det er noen på AC som faktisk har BE 20 han kaller seg "Richidoo"
Men jeg ville postet på "Audionervosa" for å snakke med ham. Der er han oftere...
Han er på Audioasylum og. Men du vet, på Audioasylum er dem helt gale ... ;D Selvsagt er jeg der og... om du lurte! ;)
Jo ja... Remote Sense ja...
Det er en Global Feedback loop som er ment å korrigere for høyttalerkabelen...
Han du vil snakke med om dette heter Wayne Donnelly. E-mail: donnelly@enjoythemusic.com

mvh
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Da står be20 bak i lastebilen på plassen utenfor her... utgjort, da effekt ikke er hjemme.. Kvier meg litt for å bære de opp i andre etg også. Men gleder meg, det gjør jeg! :)


-Y
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.400
Antall liker
11.236
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, da er det bare å traske ned til den lokale hifi-pusheren og "låne" noe forsterkeri.
Gratulerer så mykje...! :)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.060
Antall liker
11.041
Torget vurderinger
10
Grattis. Jeg står ved det jeg skrev. Disse høyttalerne imponerte meg i Horten både mtp lyd og utseende.

Øverst på min ønskeliste hvis jeg hadde hatt stort hifi rom ;D

Vi forventer selvfølgelig rikelig med bilder og feedback nå!
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Kommer bilder... må bare få mot til meg for å få de inn... og få tatt noen bilder av prossesen... intrykk for vente til jeg har fått hørt de...



-Y
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Da er ht på plass på loftet... et aber bare... spectron amp på service. Låner en Meridian 557. Ikke rare greiene.. spiller liksom, men syntes toppen er litt pistrete og ganske betonet SSS... håper dette er ampen, og ikke ht.. kan ikke huske den sånn. Har jeg rett? Jo, bilder kommer, bare posten klarer å finne igjen kamera...


-Y
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Posten ja..... nå skal de få ei historie.. : Hente lapp i kassa, dra på posten, nei, se, der var visst pakka sendt til posten litt lengre ut i bygda... jeg i bilen, og etter.... kommer frem til denne avd ca 1602... treffer en hyggelig dame som har følgende å fortelle: nei, den pakka, er sendt for å komme riktig... for 5 min siden. Men da selfølgelig til en eller annen fordelings sentral langt f... i vold... og det var det vi så til det kameraet. ..... Heia Posten!!! Men sant skal sies... jeg har fått fatt i et annet... skal få fiksa noen bilder så fort jeg klarer... veldig midlertidig da, da jeg venter på ny benk, sofa, og den stakkars ampen min. Har en s 500 til låns nå, og kan ikke si jeg kjenner igjen det som sies om litt sirumpa bass.... Det jeg bruker som pre, er en onkyo 905.... hvor doctor Malmin har fått klådd litt rundt omkring... skal bli artig å teste denne mot annet grei... tror den holder følge med litt av hvert.. må få litt timer i hekken først så får vi se... at det har skjedd store ting er det ingen tvil om! Takker O`rakel Malmin! Detta blir det!!
:D :) :D



-Y
 

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
244
Antall liker
2
hel skrev:
bambadoo skrev:
I Horten 07 låt det IKKE bra. For meg så opplevde jeg dårlig integrering mellom elementene. En sirompa bass uten trøkk. Joda det gikk dypt men det var da alt.
Når det er sagt så står jeg inne for at jeg tror disse har et stort potensiale i et passende rom og plassert skikkelig.
Så rart. Kanskje jeg liker feit bass ("sirompa"). Selv syntes jeg Hegel og Dynaudio låt tynt, spinkelt og ubehagelig i Horten 07. Sikkert noen her på sentralen som syntes det låt presist og oppløst med stålkontroll i bassen. Jeg syntes det var ubehagelig å lytte til. Jeg ble lyttetrett veldig fort.
hadde man byttet dynaudio i klipschene dine ville det gått langt værre. om de er ubehagelig så er klipsch selvpining ;D
 

Trugin

Medlem
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
Sted
Voss
I påvente oppdatering frå YEL, så kan eg jo leggja ut mine erfaringar med BE-20.

Litt historie til å begynna med:

Har hatt Audiovector Mi3 Avantgarde S (S er ein jubileumsmodell trur eg. Eg har nr1 av 15. Har raud diskant, veit ikkje om det er nokon annan forskjell enn det? Fargen er fin den....) :)
Dreiv denne med Krell KAV 400xi. Fast og fin lyd, men kanskje litt lite varme etter min smak. Eg vil fyrst og fremst høyra på den musikken eg likar, der gjorde ikkje Krell`en nokon god jobb med dårlege innspelingar synest eg.

Skifta ut Krell`en med ein hybrid (røyr på inngangen), DK Design Signature Vs.1 Mk3.
Denne passa meg bedre,bedre oppløysing, meir klangfargar og mjukare i diskanten. Fekk og djupare bass og litt meir tyngde der, men kanskje litt mindre detaljering/ull i bassen?
Det kunne jo vera rommet som spelte inn i bassen, har ikkje gjort nokon akustiske tiltak.
Det er noko som må takast opp med det "svake" kjønn før ein set i gang med slikt, sidan anlegget står i stova.

Fekk plutseleg for meg at eg skulle ha meg nye høgttalarar (slikt skjer av og til, er visst ikkje åleine om det her...).
Valget fall på Usher 8571 Be2, sette inn annonser her og der etter eit par brukte.
Fekk svar frå ein som hadde eit par, men etter litt att og fram fann han ut at han ikkje ville selja dei.
Eg fekk og svar frå ein som hadde eit par BE-20 tl salgs, takka i utgangspunktet nei til dei. Dei er jo store (og dyre....), stova mi er ikkje så stor, litt redd for at det ville bli problem med bassen.
Det viste seg at han som hadde BE-20 ikkje budde så langt frå meg, og eg kunne få låna dei i 14 dagar mot eit depositum.
Det vart for fristande for ei svak sjel....
Tok turen heim til han og lytta litt på dei. Det var ein hyggeleg kar med eit seriøst anlegg, Audio Research Reference og Emm Labs.
Lyden var upåklagelig etter min smak, litt mørk, detaljert og solid tyngde og ro.
Eg måtte jo berre ta dei med heim og prøva, sjølv om eg ikkje har utstyr i ( langt frå) samme klasse og mindre rom.
Hadde med meg stor tilhengar med kasse, så med litt ekstra folk til å bera dei (123kg pr stk), så kom dei ut og inn i hus igjen.
Eg har akkuratt operert menisk, så eg tok den administrative delen. ;D

Vel heime vart dei kobla til med stor spenning.
Overraskinga/gleda kom egentleg som eit sjokk :eek: , lyden var veldig lik den eg hadde høyrt hjå han som skulle selja dei.
Skal ikkje påstå at det var like bra, men forskjellen var mykje mindre enn eg hadde frykta.
Litt mørk klang, men samtidig masse detaljar, god tyngde og djuuuuup bass.
Bassen vart faktisk stramma opp i forhold til Audiovector, og mykje bedre definert. Det er jo litt forskjell på 2 x 11tommar og 2 x 6,5.
Andre ting som slo meg var at det fungerte mykje bedre når eg spelte på lågt volum. Lyden " slepper" lettare høgttalarane og dei forsvinn i lydbildet.

Det største på problemet med høgttalarane er at fruen ikkje opplever at dei forsvinn..........
Dei er jo "litt" store, men designet er faktisk akseptabelt hjå det "svake" kjønn har det vist seg.
Ho synest dei var fine på bilde, men eg sa vel ikkje noko om størrelsen.......... ;)
No har ting gått seg til, så dei blir nok ståande ei stund. ;D
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Joda bilder kommer, men med huset fult av syke unger, og alt er på hodet, er ikke fotografen så ivrig.... venter fortsatt på Spectron.. håper den er klar snart. Har fått tilbake Onkyo etter opgradering hos malmin, denne har det detfinitivt skjedd mye med. Har fått gått seg til 24/7 i en ukes tid, og tja... vil høre den onkyo 905 som holder følge... :) Venter også på ny sofa... Noen som trenger en 3+2 Chesterfield? ::) ?



-Y
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Hva var det Roar gjorde med din 905 da? Å hva blei bedre?
Kjøpte du hans BE-20 eller?
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Hva som er gjort med 905..? Tja er ikke sikker. Det som er gjort er rundt dac delen i hvertfall... tror jeg.. Hva som er bedre? Rom, stillhet, detaljer, bass..hele sulamitten.
 
Topp Bunn