Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    Geir Grung,igjen

Geir Grung,Hydro Røldal/Suldal.Det tok over 50 år før jeg oppdaget hva som var på andre siden av fjellet.Bare noen timer gange i flott terreng.

Kultur og Kraft i naturskjønne omgivelserENERGIHOTELLET

energihotellet2.jpg energihotellet 1.jpg

hydro 1.jpg hydro 2.jpg hydro 3.jpg

hydro 4.jpg hydro 5.jpg

hydro kantine2.jpg hydro kantine3.jpg

I 2007 ble anlegget kåret av en jury på oppdrag av Morgenbladet til et av de ti viktigste byggene i etterkrigstiden.[1] I 2011 kåret ogsåDagbladet anlegget til ett av Norges ti viktigste offisielle bygg.

+ tilhørende arbeider boliger i funkis stil

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.493
    Sted
    Smurfeland
    Oligarkdesign i verdensklasse avsløres nå i Ukraina. Her er en runner-up i konkurransen. Bildet er bare en liten forsmak på hva som skjuler seg bak murene. Denne deltakeren i konkurransen hadde en årslønn på kun 300.000, og var landets Riksadvokat.

Slik bodde Ukrainas etters�kte riksadvokat - nyheter - Dagbladet.no

Vis vedlegget 245491
    Dette viser jo bare hvor utrolig mye mer man får for pengene hvis man benytter seg av utenlandsk arbeidskraft fra østblokkene. Lykke til med å få laget noe sånt med norske håndverkere og en årslønn på 300' sier jeg bare!

V

vredensgnag

Gjest
    Likte bordet da du nevnte det første gang og har sett det "live" siden. Skjønner hva du mener med at stuen virker større. Bordet gjør hva det skal uten å være et blokkerende element.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Utsikten veier opp, vg.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Fin stol. Men, kjenner jeg blir litt lut i holdningen og øm øverst på ryggen når jeg ser for meg hvordan man sitter på den?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Da har kanskje stolen gjort jobben sin, ved å holde deg rett i ryggen, rank i holdningen.

V

vredensgnag

Gjest
    En gentleman hviler som kjent aldri ryggen mot stolryggen ... ahem! :rolleyes:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.115
    Torget vurderinger
    24
    Stoler skal være gode å sitte i. Hadde jeg vært på jakt etter spisestuestoler i dag så hadde jeg sannsynligvis endt opp med noen som var polstret, eller i hvert fall gikk sitte bakoverlent i uten å få vondt i ryggen.

V

vredensgnag

Gjest
    Stoler skal være gode å sitte i. Hadde jeg vært på jakt etter spisestuestoler i dag så hadde jeg sannsynligvis endt opp med noen som var polstret, eller i hvert fall gikk sitte bakoverlent i uten å få vondt i ryggen.
    Da jeg bodde i København var jeg ofte hos en som samlet stoler, meget designbevisst. Det var umulig å sitte i dem, og vi endte som regel opp sittende på gulvet hans, med drinker og øl i hendene.

Enig - stoler skal være komfortable, men gjerne ikke gjøre for stort vesen av seg.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    fjordfiesta-chairs-front.jpg

Ryggen min passer perfekt til disse. Har dem rundt spisestua og en i stua ved skrivebordet. Har en lounge også, som passer meg forbløffende godt. Trenger dog en liten pute.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Trenger lys til stuen og har tenk litt.

Denne faller godt i smak:

711e465809f546c8b1710d1ab244e92f.jpg
    Acorn2.jpg
    Acorn - Fra Nordic Lights.

Planen er å bruke Philips Hue system, 3 pærer burde være en grei start, og i tillegg til denne ser jeg etter to bra vegglamper som også passer med E27

Noen som har erfaring med praktisk bruk av Hue?

Tenker også å male stuen med Light and Space (helhvit) slik jeg gjorde i forrige stue, og heller farge med lyset.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Trenger lys til stuen og har tenk litt.

Denne faller godt i smak:

Vis vedlegget 255166
    Vis vedlegget 255167
    Acorn - Fra Nordic Lights.

Planen er å bruke Philips Hue system, 3 pærer burde være en grei start, og i tillegg til denne ser jeg etter to bra vegglamper som også passer med E27

Noen som har erfaring med praktisk bruk av Hue?

Tenker også å male stuen med Light and Space (helhvit) slik jeg gjorde i forrige stue, og heller farge med lyset.
    jeg har Hue grunnpakken, men bruker den mest som en gimmick.
    Ungene synes det er kult, spesielt talestyringen.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Oligarkdesign i verdensklasse avsløres nå i Ukraina. Her er en runner-up i konkurransen. Bildet er bare en liten forsmak på hva som skjuler seg bak murene. Denne deltakeren i konkurransen hadde en årslønn på kun 300.000, og var landets Riksadvokat.

Slik bodde Ukrainas etters�kte riksadvokat - nyheter - Dagbladet.no

Vis vedlegget 245491
    Dette viser jo bare hvor utrolig mye mer man får for pengene hvis man benytter seg av utenlandsk arbeidskraft fra østblokkene. Lykke til med å få laget noe sånt med norske håndverkere og en årslønn på 300' sier jeg bare!
    Glad jeg ikke bor i et slikt rom..så helt fryktelig ut jo, brrr...Min stue er mye koseligere, og ikke minst personlig:)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Med de høyttalerne skulle jeg tro du også likte stua til han ukrainske ministeren.

I mine øyne er de grusomme. Godt smaken er forskjellig.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.493
    Sted
    Smurfeland
    Jeg vil si dette er et vakkert møbel..hadde ofret både sofa og seng for dette..også liker jeg det kaffebordet
    Det bordet får du jo kjøpt på Bolia for ca. 10 lapper.

Høyttalerne derimot, ser ut som noe du må høre med interiørdesigneren til Optimus Prime eller Darth Vader for å få tak i. :) Tenker at de ikke er noe særlig hvis man har småbarn i huset, må være veldig fristende å krabbe inn i de åpningene der.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Med de høyttalerne skulle jeg tro du også likte stua til han ukrainske ministeren.

I mine øyne er de grusomme. Godt smaken er forskjellig.
    Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg..tror jeg hadde en anelse galskap igår kveld. Styggvakkert heller

Sist redigert:

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Inntil i dag.

Nå:

Stua ble større.

Neste trekk er å slipe ned gulvene og olje dem. Naboen har gjort dette, og det blir lysere og mye finere, imo.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.303
    Torget vurderinger
    4
    Fresh grønnfarge !
    Liker sånne grønnfarger som kontraster i ellers moderate interiører.

LarsC

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Antall liker
    150
    Torget vurderinger
    1
    Nå:

Stua ble større.

Neste trekk er å slipe ned gulvene og olje dem. Naboen har gjort dette, og det blir lysere og mye finere, imo.
    USM? Jeg kikker litt på noen skuffesystemer de har som kanskje kan duge til plater. Har noen testet dem?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    USM Haller er helt rett. Tidløs og med høy kvalitet. Hadde i lang tid tenkt på å bytte ut LP-hyllen og hadde egentlig kun vurdert Montana, men da jeg så dette på finn i går, var det bare å handle. Kjøpte to ekstra topplater i grønn da de som sto på hadde sjenerende riper. Om jeg går lei, kan jeg kjøpe nye i for eksempel hvit, som harmonerer bedre med øvrig interiør.

Det blir nok ikke det siste jeg handler fra USM.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hva synes dere om disse spisestuestolene?

Tenker på lyst treverk i ryggen og muligens svart skinnpute. Tenker med armlener. Har prøvd dem på AHuseby og de er behagelige, man kanskje litt for kliniske i formspråket?

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Litt for minimalistiske for meg, men det er umulig å si noe uten at stolene blir satt i en sammenheng.

Skal på spisestue-jakt etterhvert. Tenker slagbord med svært gode stoler. Blir en spennende jakt!

LarsC

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Antall liker
    150
    Torget vurderinger
    1
    Designet er, hva skal jeg si... utilstrekkelig, i mine øyne.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Disse er knall. Bare synd prislappen ikke er det.

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.115
    Torget vurderinger
    24
    USM Haller er helt rett. Tidløs og med høy kvalitet. Hadde i lang tid tenkt på å bytte ut LP-hyllen og hadde egentlig kun vurdert Montana, men da jeg så dette på finn i går, var det bare å handle. Kjøpte to ekstra topplater i grønn da de som sto på hadde sjenerende riper. Om jeg går lei, kan jeg kjøpe nye i for eksempel hvit, som harmonerer bedre med øvrig interiør.

Det blir nok ikke det siste jeg handler fra USM.
    Fornuftig! Helt annen holdbarhet og kvalitet på USM enn på Montana. Innmaten man brukte/(bruker) til arkivmapper fungerer fint til LP-er dersom du vil bruke skuffen til samme.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn