Uten å gjøre dette til en biltråd så får vi vel ta med Eagle's versjon av E-type - low-drag speedster utgaven...
Til den/de som rakker ned på E-type, stort vakrere enn denne varianten blir det ikke!
Kult, men det er ikke til hus og bolig.Har en god porsjon fascinasjon for litt eldre kameraer - særlig Nikon. Jeg liker designet på Nikon F4 (i salg fra 1988 ). Designet av Giorgetto Giugiaro, som også har ansvaret for en del artig bildesign...
Vis vedlegget 359730
Jovisst er det det - hvor skulle ellers hylla for plassering av kameraet være? I garasjen?Kult, men det er ikke til hus og bolig.Har en god porsjon fascinasjon for litt eldre kameraer - særlig Nikon. Jeg liker designet på Nikon F4 (i salg fra 1988 ). Designet av Giorgetto Giugiaro, som også har ansvaret for en del artig bildesign...
Ordføreren i Skien fikk nesten sparken for å ha fått en liknende montert på kontoret sitt i forbindelse med oppussing. Opposisjonen mente hun kunne ha nøyd seg med en kopi."Konglen" av Louis Poulsen er lampen over alle lamper. Nevøen min i London har en slik. Koster en vridd formue. Finnes også i piratkopi til en brøkdel av prisen.
Vis vedlegget 360922
Sier ikke opposisjonen da at hun burde nøye seg med lovbrudd ?Ordføreren i Skien fikk nesten sparken for å ha fått en liknende montert på kontoret sitt i forbindelse med oppussing. Opposisjonen mente hun kunne ha nøyd seg med en kopi."Konglen" av Louis Poulsen er lampen over alle lamper. Nevøen min i London har en slik. Koster en vridd formue. Finnes også i piratkopi til en brøkdel av prisen.
Kjøpte luksuslampe uten å vite prisen
Over kjøkkenbordet så mener jeg at PH5 gjør seg godt: Klassikeren: PH-lampen - DinsideLurer på å henge den opp over kjøkkenbordet.. Eller skal jeg så for Ikea lampen?
Poulsens Kongle ble designet i 1958. Hvor lenge har man copyright (eller hva det heter) på et design?Sier ikke opposisjonen da at hun burde nøye seg med lovbrudd ?Ordføreren i Skien fikk nesten sparken for å ha fått en liknende montert på kontoret sitt i forbindelse med oppussing. Opposisjonen mente hun kunne ha nøyd seg med en kopi."Konglen" av Louis Poulsen er lampen over alle lamper. Nevøen min i London har en slik. Koster en vridd formue. Finnes også i piratkopi til en brøkdel av prisen.
Kjøpte luksuslampe uten å vite prisen
Gjør seg godt, men lyser som en dårlig lommelykt. Selv med 100w pære.Over kjøkkenbordet så mener jeg at PH5 gjør seg godt: Klassikeren: PH-lampen - DinsideLurer på å henge den opp over kjøkkenbordet.. Eller skal jeg så for Ikea lampen?
Denne var min julegave til forbindelser da den kom ut i 1994.Har aldri likt denne (heldigvis, pris tatt i betraktning) - kanskje ikke så rart da brutalisme, wabi sabi etc. er ting som opptar meg mer.
Som Designbeskyttet tror jeg bare vernet varer i 15 år fra registrering, men her kan vi snakke om opphavsrett siden den skiller seg veldig ut fra tidligere løsninger. Tripp-trapp-stolen til Stokke har et slikt vern, og i Norge varer det i 70 år etter designerens død. Jeg tror varigheten er ganske lik i Danmark.Poulsens Kongle ble designet i 1958. Hvor lenge har man copyright (eller hva det heter) på et design?
Det er klart at hvis man lager en kopi og selger den som om det var en original er det lovstridig, men er det forbudt å kopiere et så gammelt design og selger den som det, altså ikke utgir den som om det var en ekte Poulsen Kongle?
Lampen er forøvrig fantastisk fin, men prisen er også fantastisk. Den største utgaven av Poulsens kongle selges her i Trondheim for 200 000. Den minste utgaven koster ca 60 000. Kopien koster 2500...
Morsomt intervju. Man får nesten inntrykk av at Foss Five enten er dum eller gjør en betydelig innsats for å virke lettere innesnødd.Ordføreren i Skien fikk nesten sparken for å ha fått en liknende montert på kontoret sitt i forbindelse med oppussing. Opposisjonen mente hun kunne ha nøyd seg med en kopi."Konglen" av Louis Poulsen er lampen over alle lamper. Nevøen min i London har en slik. Koster en vridd formue. Finnes også i piratkopi til en brøkdel av prisen.
Vis vedlegget 360922
http://www.varden.no/nyheter/kjopte-luksuslampe-uten-a-vite-prisen-1.799360
Nei, det er ingen synlig forskjell på dem. Mulig at originalen har "blader" i glass mens kopien har blader av plastikk. Jeg må innrømme at jeg har kopien hengende i hallen - å betale over 60 000 for en lampe i inngangspartiet i huset var uaktuelt. Den er såpass stor at man må ha en viss takhøyde for å bruke den. Heldigvis er det 3 m takhøyde i hallen hjemme hos meg.Konsertsalen med Konglene gir meg assosiasjoner til Jules Vernes Nautilus. En konglekopi til 2500 må vel være forenklet en del?
IKEA treffer riktig godt til tider
Vis vedlegget 360897 Vis vedlegget 360899
IKEA PS 2014 til 495,-. Hadde kjøpt den tvert om det ikke var for at alle våre plasser for takpendler er godt bestykket allerede. Star Wars-fansen ser selvfølgelig at lampen kan se ut som Starkiller Base i det den eksploderer.
Da har du kjøpt en annen variant enn den de hadde da jeg kjøpte min. Halve morroa var jo å montere den! Men så har jeg vokst opp med Airfix byggesett!Den ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten....den er ganske liten og gir utpreget plastikk preg. Kjøpte den, og leverte den tilbake! Den er forøvrig ferdigmontert i esken!
Ellers har Jula en LEd-pæreserie med fargetemperatur på 2200K - den er veldig fin til diverse pyntelamper og slikt, men kan dog ikke dimmes!
Mvh
OMF