Til forveksling likt ordinære bondemøbler, selges for 50-60kkr på auksjoner idag. Underlige greier.
Litt svensk nasjonalromantikk i all sin enkelhet.
Axel Einar Hjort, designet 1932
Vis vedlegget 1064845
Ikke underlig at man er villig til å betale for håndverk og kvalitet, men at det skal se ut som om noe man har hentet fra kårstua på slektsgården.Ikke underlig i det hele tatt. For de som setter pris på håndverk, estetikk, materialer og levetid.
Kårstuene på slektsgårder ble ribbet av antikvitetshandlere på 1990-tallet, da det gikk mote i å etablere nygårder med gammel innredning.Ikke underlig at man er villig til å betale for håndverk og kvalitet, men at det skal se ut som om noe man har hentet fra kårstua på slektsgården.
Så du var en av dem som vi måtte beskytte jentene våre mot!!!!Croftholmen ! Her gikk jeg på sjøguttskole i '76.
Strengere enn militæret, men desto bedre sammensveiset gjeng som etter både fester og gammeldags kustus fikk hyre i utenriks sjøfart fortløpende.
Der lå en konflikt der ja..Så du var en av dem som vi måtte beskytte jentene våre for!!!!
Brua ja, den burde vel ansees som vakker? Fredet og greier.Der lå en konflikt der ja..
Ikke likte de at de klatret opp i brua heller.
Et problem i Norge er at for "den gemene hop" er "håndverksmøbler" stort sett noe folk flest ikke vil ha... Ikea er mye bedre, - for da kan det kastes og byttes ut etter 5-10 år, ofte kortere tid.... Det finnes selvsagt et bittelite marked, men det er for spesielt interesserte.....Jeg kjenner tilfeldigvis to møbelsnekkere som driver med helt andre ting, da det ikke finnes etterspørsel etter deres tjenester
Fløgstad skriver om dette. Hvordan bonden står på tunet og takker for å bli kvitt skrotet, før det ble kjørt over fjellet og solgt til butikkene på Frogner. Det var et marked for å kjøpe seg historie.Kårstuene på slektsgårder ble ribbet av antikvitetshandlere på 1990-tallet, da det gikk mote i å etablere nygårder med gammel innredning.
Denne, passande kalla "Hytte"?
Da gjør de to noe helt totalt feil, eller bare bor på feil sted rett og slett.. En jeg kjenner har vært og er fortsatt de siste årene fullbooket med fullt av oppdrag det neste halvåret frem i tid om ikke lengre enn et halvår også. Det folk vil ha er skreddersøm tilpasset perfekt i boligen sin, slikt er både dyrt og krever høy presisjon fra håndtverkeren. Folk er villige til å både vente og betale for det.Jeg kjenner tilfeldigvis to møbelsnekkere som driver med helt andre ting, da det ikke finnes etterspørsel etter deres tjenester
Samme kvernkniver som i min Mahlkønig, men jeg valgte heller ifra en produsent som kan service, og ikke minst har har en historikk og økonomi til og bli i der i fremtiden og. Kan dog si at Weber ser flott ut !!
Nydelege kverner dette her.hvordan finne alternativ til Wilfa
Joda- det finnes noen som er villig til både å vente og å betale, men det er nok ikke mange.... trenden i dag blant folk flest er som kjent bytte, bytte, bytte, og da er det ikke så mange som har råd til skreddersøm.....Da gjør de to noe helt totalt feil, eller bare bor på feil sted rett og slett.. En jeg kjenner har vært og er fortsatt de siste årene fullbooket med fullt av oppdrag det neste halvåret frem i tid om ikke lengre enn et halvår også. Det folk vil ha er skreddersøm tilpasset perfekt i boligen sin, slikt er både dyrt og krever høy presisjon fra håndtverkeren. Folk er villige til å både vente og betale for det.