Bil, båt og motorsykkel Vakre biler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Vintage:
    Hva går den 850`n for??

Er bare så dumt at jeg ikke kan ha en slik flott bil da jeg trenger en som kan brukes til hverdag :(

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Opel hadde mange vakre coupe'er på 60/70 tallet å manta a, rekord c/comm a samt kadett C coupe er allerede vist. DSC_2862.jpg
    DSC_2822.jpg
    DSC_1072.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du glemte Ascona B 400 :)

Ascona 400.jpg

eh..du skreiv coupeer...jaja :)

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    En kompis hadde Opel GT med, jeg anlår 300hk. Ble bygd opp fra grunn men var fremdeles en Opel.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Skrev coupe ja men ascona glemmer jeg aldrig B-) , min første bil var ascona b og jeg har hatt 5/6 stk samt asc a og 6/7 stk manta så kjenner plattformen rimelig godt.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    300hk om det er med turbo så sikkert en c20let, hvis ikke så er det jo mulig og mye coolere med en cih.
    Driver å samler deler for å bygge ny motor i min (2,5-2,8 l r4 sugemotor bygd på org motorblokk, samt getrag 5tr og quaife drevspærre.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Selv begynte jeg bilkarrieren med en stakkars Audi 80 1,6 diesel mye lik den på bildet her men med noen bulker:

audi-80-gte-06.jpg

Senk, felg, sot, 12" ratt, monovisker etc.. :)
    Hang som klister på veien, men gikk som en traktor.
    Kunne nesten kjøre hele E39 på langs med full gass og bare sitte å svinge... :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Vintage:
    Hva går den 850`n for??

Er bare så dumt at jeg ikke kan ha en slik flott bil da jeg trenger en som kan brukes til hverdag :(
    Tror han skal ha 115000,- Nyoverhalt motor, ny turbo, ca300hk, ny eksos inkl. downpipe, nye pyntelister, innerskjermer, calipere, bremseskiver, dørpakninger, frontrute, lakkerte s70 dørhåndtak, går som et uvær og har fantastisk lyd. Hadde jeg hatt plass skulle jeg kjøpt den, men det krever å ha en slik gammel sak stående.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kjenner du den? Jeg fant den bare på google... :)
    ligner veldig på Håkon S sin bil. Han er medlem i VACN. Mener det er en 75 80GTE
    Ok. Denne er en 72 med annen front og bakende enn 75, men ikke godt å se på bildet :)
    Søkte spesielt etter 72. :)

Feilinfo..72 - 76 er lik!!

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.664
    Hater å være Mr. Grumpy, men denne tråd viser med all tydelighet at smak og behag egentlig ikke er (bør være) emne for diskussion på et Hi-Fi forum. Side opp og ned med Audi'er og Volvo'er tegnet med lineal + femti- og seksti-talls kreasjoner med felgdimensioner helt ute av proporsjon, og senket så både design og funksjonalitet er totalt ødelagt. Noen få lyspunkter er det dog. Den VW typ 34 i #69 var ny for meg, og utrolig "vakker" som trådstarter etterlyste.
    Steen

T

TT.

Gjest
    Hater å være Mr. Grumpy, men denne tråd viser med all tydelighet at smak og behag egentlig ikke er (bør være) emne for diskussion på et Hi-Fi forum. Side opp og ned med Audi'er og Volvo'er tegnet med lineal + femti- og seksti-talls kreasjoner med felgdimensioner helt ute av proporsjon, og senket så både design og funksjonalitet er totalt ødelagt. Noen få lyspunkter er det dog. Den VW typ 34 i #69 var ny for meg, og utrolig "vakker" som trådstarter etterlyste.
    Steen
    Tråden blir til etter hva man poster og det er fritt fram å poste hva man vil. Kom gjerne selv med forslag om hva du selv mener er vakre biler, men å sitte på "gjerde" og klage på hva som blir postet uten å bidra selv, blir bare dumt, eller hur?

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    800
    Mange pene biler, bare så synd at mange (flesteparten?) ødelegges med Liberacefelger og påspraya dekk.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synest smak og behag betyr mye, og vi lever i en fri verden til å like og ikke like.
    Ellers hadde vi vel bare hatt en bil og ett stereoanlegg... :)

Som et eksempel så er det utrolig mange som liker Breraen som Pink Panther viser frem.

Selv har jeg aldri greid å knekke design koden på den bilen, og må desverre bare akseptere at det er en utrolig flott bil som jeg desverre ikke liker.
    Jeg kan ikke noe for det og pleier vanligvis å være veldig forsiktig i uttalelsen når det er noe som ikke helt faller i smak.
    Jeg skriver likevel dette innlegg for å vise at vi er overhode ikke like, og har totalt forskjellig smak.

Pink Panther: er aldeles ikke meningen å disse Breraen, innlegget er kun skrevet hvor på trynet smak og behag kan være av og til.
    I dette tilfellet innrømmer jeg at min smak er helt på trynet, da det er mange som finner Breraen utrolig vakker.

Bare et innspill til smak og behag i tråden, uten overhode å skulle trakke på noen som helst, håper jeg greide det :)

Mvh
    oks

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Mange pene biler, bare så synd at mange (flesteparten?) ødelegges med Liberacefelger og påspraya dekk.
    Har en teori om at skikkelig vellykket design er når en bil er vakker uten å måtte ha på store felger og ett par runder med tjæreteip.

Dersom en bil ikke blir fin engang med store felger og tjæreteip, så er designet misslykket.

Men hva som er vurdering av dette må jo hver enkelt med hver sin smak bestemme :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Audi A5 synest jeg er pen.
    Sideruten bak og bakstolpen minner om gamle urquattron :)

Audi A5.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Dagens coupe bimmer er jo ikke helt vekke den heller

m3_coupe_04.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Cannonball Run Lamborghini Countach.
    Mer vinger enn en F16 :)

Cannonball Run Countach.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.325
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Biler kan ha min fascinasjon fordi de er stilige, tøffe, fete, kule, eller bare fordi jeg liker de. Det er en rekke slike i denne tråden, men bare et lite fåtall av de er vakre.. 8-9 biler blant de 156 postene så langt, men det er nå meg da.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.003
    Sted
    Trondheim
    Tråden skulle jo handle om vakre biler som ikke er superbiler som man ikke har råd til eller som ikke kan brukes som en daglig bil (slik jeg oppfattet den). Der synes jeg den Opel Mantaen som er i innlegg nr. 1 kanskje er den vakreste av de som er nevnt. Enig med BurntIsland - det er ikke mange av de i denne tråden som passer i mine øyne. Her er en jeg alltid har likt:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Skal vi først snakke om en linjelekker Volvo? Sånn i tillegg til 850 og C70? Glem da for all del ikke C30!! Ellers er det definitivt britene som- til nå- har kommet opp med de peneste bilene:

Jaguar XJ, X, S og F-typer
    Jaguar XJ220
    Range Rover
    Aston DB5 1964- og en haug andre Astons
    MG A, B
    Morgan +4
    Rover 75 V6

..jeg kan fortsette..

Av tyske vogner ligger mitt hjerte hos Audi, mitt franske hjerte er hos Citroën:cool:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Alfa Brera var nydelig som prototype, men det skjedde noe i serieproduksjon pga akselavstand som følge av tilpasning til eksisterende chassis:

image.jpeg

Eller er GTV en av mine alltime favoritter i alle sine versjoner, her representert ved 2 av de senere:

image.jpeg image.jpg

Og GT er en av de virkelig vakre som i tillegg er morsom:

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn