Digitale avspillere Valab DAC WM8741 - en kjærlighetshistorie

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    118
    Har bestilt meg en valab 9018. DET kan ta litt tid ser det ut til. En uke uten å ha sendt og responderer ikke på mail. Noen andre som har erfaring med selger vintage_audio osv?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hmm, han får jo bra karakterer på ebay.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.641
    Antall liker
    2.843
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Valab kan du stole på! Aldri opplevd noen problemer når jeg har handlet derfra

    mvh
    proffen
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Bare vent! Han svarer når han har tid! Ting tar bare tid :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har testet 9018 opp mot BuffaloIIISE, HD20, HD25...

    Min far erstattet HD25 med 9018... Hovedgrunnen var visst at Valaben låt "analogt" i forhold.. Kanskje ikke like crisp og detaljert som HD25. Men til slutt så baker det ned i ren spillerglede. Jeg er forsåvidt enig.

    Den hadde ikke sjangs mot Buffaloen min.. :)
    Høres bra ut. Og tenmer vi pris, så er det mye bedre enn bra :)
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    118
    Alt vel!
    spiller bra og! Nesten like bra som min Lite dac 83 med ny klokke.
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Noen som har testet og vurdert Valab dac mot to andre populære DAC'er i den rimelige klassen, dvs Parasound ZDAC eller Arcam irDAC?
    Prisdiffen mot disse er kun 1500-2000kr i favør Valab, men mht garanti, er kanskje dette likevel verdt det? Ut fra denne tråden kan det jo virke som Valab er i klasse med eller bedre enn disse. :p
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Noen som har testet og vurdert Valab dac mot to andre populære DAC'er i den rimelige klassen, dvs Parasound ZDAC eller Arcam irDAC?
    Prisdiffen mot disse er kun 1500-2000kr i favør Valab, men mht garanti, er kanskje dette likevel verdt det? Ut fra denne tråden kan det jo virke som Valab er i klasse med eller bedre enn disse. :p
    Håper på svar....eller har evt 'kjærligheten' til Valab begynte å ruste? hehe..
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Jeg valgte Irdac pga at jeg fikk en nesten ny for kr 3000. Vurderte sterkt denne nye valab Dac'en, men følte vel at Irdac var et litt tryggere kjøp.
     

    Sigmund_B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    140
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet og vurdert Valab dac mot to andre populære DAC'er i den rimelige klassen, dvs Parasound ZDAC eller Arcam irDAC?
    Prisdiffen mot disse er kun 1500-2000kr i favør Valab, men mht garanti, er kanskje dette likevel verdt det? Ut fra denne tråden kan det jo virke som Valab er i klasse med eller bedre enn disse. :p
    Håper på svar....eller har evt 'kjærligheten' til Valab begynte å ruste? hehe..

    Det ryktes at de fleste har solgt unna og kjøpt seg Rega-dacer ;)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har testet og vurdert Valab dac mot to andre populære DAC'er i den rimelige klassen, dvs Parasound ZDAC eller Arcam irDAC?
    Prisdiffen mot disse er kun 1500-2000kr i favør Valab, men mht garanti, er kanskje dette likevel verdt det? Ut fra denne tråden kan det jo virke som Valab er i klasse med eller bedre enn disse. :p
    Håper på svar....eller har evt 'kjærligheten' til Valab begynte å ruste? hehe..

    Det ryktes at de fleste har solgt unna og kjøpt seg Rega-dacer ;)
    Hehe! Rega dac skal man ikke kimse av. Har eid en selv. Tilfører litt ekstra varme på lyden i forhold til mange andre dac'er.
    Utifra hva jeg har lest er det vel litt samme lydsignatur på valab.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn